Tiszta dédapja!

Fiat 500 1957

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 09.00

Újfent limitált szériával jelentkezik a Fiat 500. Ezúttal a legendás ős hangulatát támasztják fel – de nem nálunk, hanem új hazájában, Észak-Amerikában

Mint amikor az alkimisták aranyat próbálnak előállítani, úgy keresgéli a tökéletes retro hatást a Fiat. A nagy különbség persze, hogy akár abba is hagyhatnák a nagy igyekezetet, hiszen az 500-as bármilyen színben, bármilyen kivitelen extra aranyos, még akkor is, amikor nagyon sportos vagy nagyon elegáns próbál lenni, úgy lehetnek vele, mint a téves énképű tinédzser: hiába mondja neki mindenki, hogy minden rendben van, azért csak megpróbál megszabadulni még egy kilótól. 

Az alaptalan gonoszkodást félre téve: a Fiat 500 ‘1957’ ötvenhat évet utazik vissza a múltba, hogy úgy nézzen ki, mint elődje. 
Így kapott babakék-fehér fényezést az autó – opcióként a világoszöld-fehér is választható, de a kék hitelesebb. A 16 colos keréktárcsa szintén a múltba tekint vissza, széles, krómozott peremével és hatalmas, Fiat-emblémás dísztárcsájával. 
Az autót sportfutóművel és négyévszakos abroncsokkal szerelik – utóbbi észak-amerikai mánia lehet, és bízunk benne, hogy ha nem csak az USA piacát örvendezteti meg a kerek évforduló híján is ünnepelt kisautó, Európában rendes gumiabroncsok kerülnek alá. 
A beltérben elefántcsontfehér környezet és barna bőrkárpitozás fogad. Előbbi a régmúlt kormánykerekeinek állít emléket, az utóbbi pedig a barna műbőrnek, ami a háború után évtizedekre meghatározta az olcsó autók piacát Európában; ezen az egy ponton kifejezetten örülünk, hogy nem ragaszkodtak a teljes hitelességhez. 
Az üléskárpitot, illetve a szürke ajtóbetéteket elefántcsont elemek tagolják. Maga a kormány a teljes harmónia jegyében fehér-barna bőrözést kapott. 
Hát nem cuki?
Eredmény

A Fiat 500 szokása szerint egyedi kulcsborítás is került a limitált szériás kocsihoz, amelyet odaát az 1,4 literes, 100 lóerős motorral hoznak forgalomba.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.