Minden szép, ha szép a vége

Búcsúszéria és Nürburgring

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 15.00

Lezárja szupersportkocsijának négyéves sikertörténetét a Mercedes, mégpedig nem is akárhogyan. Egy limitált különkiadással és egy igazán lenyűgöző nürburgringi körrel búcsúzunk az SLS AMG-től

Aki eddig nem vett, itt az utolsó lehetőség: mindössze négy év és megannyi különkiadás után örökre búcsúzik napjaink egyik legkarakteresebb automobilja, a kézzel összeszerelt 6.2 V8 blokkal hajtott, sirályszárnyas AMG SLS. 

A búcsúszéria mindössze 350 példányban készül: az SLS AMG hattyúdalának, a jövő héten színpadra lépő GT Final Edition modellnek a részleteiről természetesen semmit nem árult el előre a gyár azon túl, hogy motorteljesítménye megegyezik a szimpla GT modellével (591 LE).
Időzíteni viszont kiválóan időzítettek: a hangzatos, de üres bejelentéssel egyidőben nyilvánosságra hoztak egy videót, amely az SLS AMG szupersportos kivitelének, a Black Series változatnak egy nürburgringi körét mutatja be. 
A videó viszonylag rövid, ami ebben a kontextusban kifejezetten előny, hiszen pont ez a lényeg: az autó mindössze 7 perc 25,67 másodperc alatt abszolválta a 20 kilométeres kört. Ez jó hír a rajongóknak, hiszen bár az abszolút csúcstól messze van, a közvetlen vetélytársaknak csúful odavág: a Ferrari 458 Italia és a McLaren MP4-12C egyaránt 7:28 alatt futották meg a maguk körét. 
Ráfért a piaci versenyben a siker az SLS AMG-re, hiszen a GT verzió tavaly 7:30 alatt ért körbe a technikás pályán. Az elektromos meghajtású SLS AMG Coupé Electric Drive 7:56,23 ideje ezzel szemben kifejezetten dicséretes – sőt, az utcai használatra szánt, sorozatgyártású villanyautók között a legjobb a világon. 
Az SLS AMG GT Black Edition kiegészítő aerodinamikai csomagjában, adaptív sportfutóművében, hátsó differenciázárjában, 70 kilóval kisebb tömegében, no meg 622 lóerőre növelt motorteljesítményében tér el a mezei alapmodellnél (571 LE) eleve nagyobb teljesítményű GT kupétól. A forgatónyomaték 635 Nm, a végsebesség 315 km/óra – így már érthető, hogyan jött össze a tiszteletre méltó köridő.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Személyes kedvencem a szuper-sportkocsik között.

    Remélem hasonló elképzeléssel csinálnak neki utódot…

  • Drake

    Közvetlen utódja nem lesz,helyette a 911-esnek akarnak versenytársat állítani.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.