Minden szép, ha szép a vége

Búcsúszéria és Nürburgring

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 15.00

Lezárja szupersportkocsijának négyéves sikertörténetét a Mercedes, mégpedig nem is akárhogyan. Egy limitált különkiadással és egy igazán lenyűgöző nürburgringi körrel búcsúzunk az SLS AMG-től

Aki eddig nem vett, itt az utolsó lehetőség: mindössze négy év és megannyi különkiadás után örökre búcsúzik napjaink egyik legkarakteresebb automobilja, a kézzel összeszerelt 6.2 V8 blokkal hajtott, sirályszárnyas AMG SLS. 

A búcsúszéria mindössze 350 példányban készül: az SLS AMG hattyúdalának, a jövő héten színpadra lépő GT Final Edition modellnek a részleteiről természetesen semmit nem árult el előre a gyár azon túl, hogy motorteljesítménye megegyezik a szimpla GT modellével (591 LE).
Időzíteni viszont kiválóan időzítettek: a hangzatos, de üres bejelentéssel egyidőben nyilvánosságra hoztak egy videót, amely az SLS AMG szupersportos kivitelének, a Black Series változatnak egy nürburgringi körét mutatja be. 
A videó viszonylag rövid, ami ebben a kontextusban kifejezetten előny, hiszen pont ez a lényeg: az autó mindössze 7 perc 25,67 másodperc alatt abszolválta a 20 kilométeres kört. Ez jó hír a rajongóknak, hiszen bár az abszolút csúcstól messze van, a közvetlen vetélytársaknak csúful odavág: a Ferrari 458 Italia és a McLaren MP4-12C egyaránt 7:28 alatt futották meg a maguk körét. 
Ráfért a piaci versenyben a siker az SLS AMG-re, hiszen a GT verzió tavaly 7:30 alatt ért körbe a technikás pályán. Az elektromos meghajtású SLS AMG Coupé Electric Drive 7:56,23 ideje ezzel szemben kifejezetten dicséretes – sőt, az utcai használatra szánt, sorozatgyártású villanyautók között a legjobb a világon. 
Az SLS AMG GT Black Edition kiegészítő aerodinamikai csomagjában, adaptív sportfutóművében, hátsó differenciázárjában, 70 kilóval kisebb tömegében, no meg 622 lóerőre növelt motorteljesítményében tér el a mezei alapmodellnél (571 LE) eleve nagyobb teljesítményű GT kupétól. A forgatónyomaték 635 Nm, a végsebesség 315 km/óra – így már érthető, hogyan jött össze a tiszteletre méltó köridő.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Személyes kedvencem a szuper-sportkocsik között.

    Remélem hasonló elképzeléssel csinálnak neki utódot…

  • Drake

    Közvetlen utódja nem lesz,helyette a 911-esnek akarnak versenytársat állítani.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.