Minden szép, ha szép a vége

Búcsúszéria és Nürburgring

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 15.00

Lezárja szupersportkocsijának négyéves sikertörténetét a Mercedes, mégpedig nem is akárhogyan. Egy limitált különkiadással és egy igazán lenyűgöző nürburgringi körrel búcsúzunk az SLS AMG-től

Aki eddig nem vett, itt az utolsó lehetőség: mindössze négy év és megannyi különkiadás után örökre búcsúzik napjaink egyik legkarakteresebb automobilja, a kézzel összeszerelt 6.2 V8 blokkal hajtott, sirályszárnyas AMG SLS. 

A búcsúszéria mindössze 350 példányban készül: az SLS AMG hattyúdalának, a jövő héten színpadra lépő GT Final Edition modellnek a részleteiről természetesen semmit nem árult el előre a gyár azon túl, hogy motorteljesítménye megegyezik a szimpla GT modellével (591 LE).
Időzíteni viszont kiválóan időzítettek: a hangzatos, de üres bejelentéssel egyidőben nyilvánosságra hoztak egy videót, amely az SLS AMG szupersportos kivitelének, a Black Series változatnak egy nürburgringi körét mutatja be. 
A videó viszonylag rövid, ami ebben a kontextusban kifejezetten előny, hiszen pont ez a lényeg: az autó mindössze 7 perc 25,67 másodperc alatt abszolválta a 20 kilométeres kört. Ez jó hír a rajongóknak, hiszen bár az abszolút csúcstól messze van, a közvetlen vetélytársaknak csúful odavág: a Ferrari 458 Italia és a McLaren MP4-12C egyaránt 7:28 alatt futották meg a maguk körét. 
Ráfért a piaci versenyben a siker az SLS AMG-re, hiszen a GT verzió tavaly 7:30 alatt ért körbe a technikás pályán. Az elektromos meghajtású SLS AMG Coupé Electric Drive 7:56,23 ideje ezzel szemben kifejezetten dicséretes – sőt, az utcai használatra szánt, sorozatgyártású villanyautók között a legjobb a világon. 
Az SLS AMG GT Black Edition kiegészítő aerodinamikai csomagjában, adaptív sportfutóművében, hátsó differenciázárjában, 70 kilóval kisebb tömegében, no meg 622 lóerőre növelt motorteljesítményében tér el a mezei alapmodellnél (571 LE) eleve nagyobb teljesítményű GT kupétól. A forgatónyomaték 635 Nm, a végsebesség 315 km/óra – így már érthető, hogyan jött össze a tiszteletre méltó köridő.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Személyes kedvencem a szuper-sportkocsik között.

    Remélem hasonló elképzeléssel csinálnak neki utódot…

  • Drake

    Közvetlen utódja nem lesz,helyette a 911-esnek akarnak versenytársat állítani.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.