Új csúcsszedánt kóstolgat a Subaru

Egy hét múlva jön a Legacy Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.14. 22.00

Krómozott és matt felületek, alámetszett lámpatestek, karakán légbeömlők: a Subaru megújította formanyelvét. Jól áll neki.

Jövőre lesz negyed évszázados a Subaru Legacy, a japán márka zászlóshajója. Ennek örömére, no meg a hatodik generációs utódmodellt előkészítendő, egy hét múlva, a tokiói autószalonon bemutatja a Legacy Concept tanulmányautót. 

Az autó orra az idén tavasszal leleplezett Viviz tanulmányt idézi; a fényszórók körvonala a hátsó lámpatesteken köszön vissza, míg a hűtőmaszk hatszögletűsége a hátfalon tükröződik. A kipufogóvégeket a lökhárítóba integrálták, megtalálva az összhangot az első fékek hűtőlevegő-bevezető nyílásával. 
Az oldalnézet letisztult és erőteljesen kupés: utóbbit az első lámpatestek alsó élétől a hátsók felső pereméig húzódó, éles karaktervonal is erősíti. 
A beltérről még nem közöltek fényképet, de annyi lehet tudni, hogy funkcionális, négyszemélyes belső vár az autóban. Az ergonomikus, hűthető ülések barna bőrkárpitozást kaptak, kék dekorrészletekkel. A műszerfalat egy interaktív, multifunkciós érintőképernyő uralja, a középkonzol a padlón át hátra nyúlik, hogy megtámassza a hátsó üléssorhoz tartozó, tájékoztató monitort. 
A vezetői környezetet sportosnak ígérik, amivel visszakanyarodnának az előző generációhoz, miután a mostani polgáriasra vette a figurát. A háromküllős kormány mögött süllyesztett műszerek tájékoztatnak, megjelenik az Eyesight vezetőtámogató, aktív balesetmegelőző rendszer, valamint head-up display is kerül az autóba. 
A Legacy Concept sokkal nagyobb a jelenlegi Legacy modellnél: 4790 helyett 4930 mm hosszú, szélessége 1780 mm-ről 1940-re nőtt, a magasság 15 mm-rel gyarapodott (1500 mm). A tengelytáv 2750 helyett 2880 mm.

Kommentek

  • Specialized78

    Ha erre az autóra pillantok,folyamatosan az Opel Insignia jut az eszembe.
    Egyébként/vagy épp ezért/elég jól néz ki.A subarut ismerve vélhetően nem sok fog megmaradni ebből a tetszetős formából.Egykor az egyik kedvenc márkám volt a subaru,de annyira esetlen formákkal rendelkeznek számomra a modelljei,hogy mára sosem lenne opció a számomra.

  • Kovijani

    Mivel az uj WRX is alig hasonlit a koncepcio verziohoz, igy sajnos most is fenall a gyanu, hogy a sorozatkesz model alig fog ehez hasonlitani. Mondjuk az is benne van a pakliban, hogy mivel most jol megy nekik, kicsit jobban belehuznak. A Subarut sosem a szepsege miatt szerettek, kicsit kulonc volt mindig, es retegmarka. Mosanaban, igaz kicsit eltertek a kommersz iranyaba, nade legalabb igy tobb ember kedveli a Subarut! Ezt tapasztalatbol mondom :)

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.