Gigantikus visszahívás a Volkswagennél

Három probléma, 2,6 millió érintett autó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.14. 15.00

Fennállásának egyik legnagyobb volumenű visszahívását kénytelen elrendelni a Volkswagen-csoport. Az Amarokkal, a Tiguannal és a DSG váltókkal vannak gondok.

Mintegy nyolcszázezer Tiguannak kell bevonulnia a Volkswagen márkaszervizekbe világszerte, hogy kijavítsák a világításban tapasztalt hibát. A jelek szerint a fényszórók áramköreiben hajlamos kiégni az egyik biztosíték. Erről a rendszer a műszerfalon keresztül értesíti a vezetőt. A VW tájékoztatása szerint teljes világítás-kimaradás nem fordulhat elő, ám elővigyázatosságból a gyár ellenállóbb felületkezeléssel ellátott darabokra cseréli az érintett járművek biztosítékait. 
A 2008 és 2011 dereka között gyártott gépkocsik a világ minden piacára eljutottak, így a visszahívás szó szerint globális léptékű. 


A másik, ezzel nem összefüggő hibajelenség a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltókat (DQ200) érinti. Az először Délkelet-Ázsiában és Kínában észlelt meghibásodás szintetikus váltóolaj alkalmazása esetén fordulhat elő, különösen forró, párás környezetben, gyakran megtorpanó forgalomban. 
Orvoslására a tanulmányok szerint elegendő ásványira cserélni az olajat, ezért a Volkswagen az egész világon berendeli DSG váltóval szerelt típusait egy ingyenes váltóolaj-cserére. Az érintett járművek tulajdonosait értesítik. 
A német autóipari szakportál, az Automobilwoche.de értesülései szerint a konszern öt márkájánál összesen mintegy 1,6 millió gépkocsiról van szó.
Ezzel sem ért azonban véget a Volkswagen-csoport történetének egyik legsúlyosabb visszahívási kampánya, mert egy harmadik meghibásodásra is fény derült. Összesen 239 000 darab Amarok platós kisteherautóban fordulhat elő szivárgás az üzemanyag-vezetékben. A 2.0 TDI motorhoz köthető probléma orvoslására szigetelő bandázst helyeznek fel a vezetékre. A német piacon a teljes modellperiódus során gyártott összes, pontosan 12 359 darab jármű érintett; vélhetően hasonlóan széles körben hívják majd vissza a járműveket a világ összes piacán. 
A hibajelenség egyébként az argentínai gyártású típusoknál éppúgy előfordulhat, mint a Hannoverben összeszerelt autóknál. A javítás időtartama 30-60 perc, fizetni értelemszerűen nem kell érte.

Kommentek

  • demagóg

    Csak beérett a váltóvisszahívás. Pedig már mióta húzzák halasztják.
    Az olajcsere a legolcsóbb megoldás, majd kiderül, hogy elég lesz-e és megoldja-e a gondokat. Ha nem, akkor nagyon nagy bajban lesz a vw!

  • menőmanó

    Amikor ezek visszahívnak valamit, akkor már komoly lehet a probléma, mert egyébként még a csillagot is letagadják az égről.

  • péloday

    Made in Germany……..:)

  • accelerate.

    Menőmano nalad a pont. Nincs mit hozzafuzni.

  • Vérmacy

    “szarolasz”

  • hova

    Tudomásom szerint már 6-8 hónapja “villog” a váltóprobléma, de csak most bontott fehér zászlót a vw.Általam komolynak tartot szakemberek szerint nem biztos, hogy csak az olajjal van gond.

  • Vérmacy

    Tuti, hogy nem az olaja hibás, hanem vmi a váltószerkezetben. Azonban elég nagy blama lenne mindezt beismerni, ezért kellett olyan elemet megnevezni, ami uyganabba a batchbe épült bele, mint adott, hibás, alulméretezett, beszállító által elk*rt alkatrész! Láttam már ilyet autóipari cégeknél, az is német érdekeltségű volt…

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Jól beszélsz!
    Mindig kell bűnbak!
    Ennek is megvan az oka.
    Minden beszállító,minden folyamat, minden szerelési fázis többszörösen le van ellenőrizve, le van védve VDA 6.3 szerint.
    Ha mégis van hiba meg kell keresni ,hogy hol?!
    Persze papíron mindig mindenki megfelelt a tűrésnek és jól végezte munkáját….

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.