Gigantikus visszahívás a Volkswagennél

Három probléma, 2,6 millió érintett autó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.14. 15.00

Fennállásának egyik legnagyobb volumenű visszahívását kénytelen elrendelni a Volkswagen-csoport. Az Amarokkal, a Tiguannal és a DSG váltókkal vannak gondok.

Mintegy nyolcszázezer Tiguannak kell bevonulnia a Volkswagen márkaszervizekbe világszerte, hogy kijavítsák a világításban tapasztalt hibát. A jelek szerint a fényszórók áramköreiben hajlamos kiégni az egyik biztosíték. Erről a rendszer a műszerfalon keresztül értesíti a vezetőt. A VW tájékoztatása szerint teljes világítás-kimaradás nem fordulhat elő, ám elővigyázatosságból a gyár ellenállóbb felületkezeléssel ellátott darabokra cseréli az érintett járművek biztosítékait. 
A 2008 és 2011 dereka között gyártott gépkocsik a világ minden piacára eljutottak, így a visszahívás szó szerint globális léptékű. 


A másik, ezzel nem összefüggő hibajelenség a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltókat (DQ200) érinti. Az először Délkelet-Ázsiában és Kínában észlelt meghibásodás szintetikus váltóolaj alkalmazása esetén fordulhat elő, különösen forró, párás környezetben, gyakran megtorpanó forgalomban. 
Orvoslására a tanulmányok szerint elegendő ásványira cserélni az olajat, ezért a Volkswagen az egész világon berendeli DSG váltóval szerelt típusait egy ingyenes váltóolaj-cserére. Az érintett járművek tulajdonosait értesítik. 
A német autóipari szakportál, az Automobilwoche.de értesülései szerint a konszern öt márkájánál összesen mintegy 1,6 millió gépkocsiról van szó.
Ezzel sem ért azonban véget a Volkswagen-csoport történetének egyik legsúlyosabb visszahívási kampánya, mert egy harmadik meghibásodásra is fény derült. Összesen 239 000 darab Amarok platós kisteherautóban fordulhat elő szivárgás az üzemanyag-vezetékben. A 2.0 TDI motorhoz köthető probléma orvoslására szigetelő bandázst helyeznek fel a vezetékre. A német piacon a teljes modellperiódus során gyártott összes, pontosan 12 359 darab jármű érintett; vélhetően hasonlóan széles körben hívják majd vissza a járműveket a világ összes piacán. 
A hibajelenség egyébként az argentínai gyártású típusoknál éppúgy előfordulhat, mint a Hannoverben összeszerelt autóknál. A javítás időtartama 30-60 perc, fizetni értelemszerűen nem kell érte.

Kommentek

  • demagóg

    Csak beérett a váltóvisszahívás. Pedig már mióta húzzák halasztják.
    Az olajcsere a legolcsóbb megoldás, majd kiderül, hogy elég lesz-e és megoldja-e a gondokat. Ha nem, akkor nagyon nagy bajban lesz a vw!

  • menőmanó

    Amikor ezek visszahívnak valamit, akkor már komoly lehet a probléma, mert egyébként még a csillagot is letagadják az égről.

  • péloday

    Made in Germany……..:)

  • accelerate.

    Menőmano nalad a pont. Nincs mit hozzafuzni.

  • Vérmacy

    “szarolasz”

  • hova

    Tudomásom szerint már 6-8 hónapja “villog” a váltóprobléma, de csak most bontott fehér zászlót a vw.Általam komolynak tartot szakemberek szerint nem biztos, hogy csak az olajjal van gond.

  • Vérmacy

    Tuti, hogy nem az olaja hibás, hanem vmi a váltószerkezetben. Azonban elég nagy blama lenne mindezt beismerni, ezért kellett olyan elemet megnevezni, ami uyganabba a batchbe épült bele, mint adott, hibás, alulméretezett, beszállító által elk*rt alkatrész! Láttam már ilyet autóipari cégeknél, az is német érdekeltségű volt…

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Jól beszélsz!
    Mindig kell bűnbak!
    Ennek is megvan az oka.
    Minden beszállító,minden folyamat, minden szerelési fázis többszörösen le van ellenőrizve, le van védve VDA 6.3 szerint.
    Ha mégis van hiba meg kell keresni ,hogy hol?!
    Persze papíron mindig mindenki megfelelt a tűrésnek és jól végezte munkáját….

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.