Gigantikus visszahívás a Volkswagennél

Három probléma, 2,6 millió érintett autó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.14. 15.00

Fennállásának egyik legnagyobb volumenű visszahívását kénytelen elrendelni a Volkswagen-csoport. Az Amarokkal, a Tiguannal és a DSG váltókkal vannak gondok.

Mintegy nyolcszázezer Tiguannak kell bevonulnia a Volkswagen márkaszervizekbe világszerte, hogy kijavítsák a világításban tapasztalt hibát. A jelek szerint a fényszórók áramköreiben hajlamos kiégni az egyik biztosíték. Erről a rendszer a műszerfalon keresztül értesíti a vezetőt. A VW tájékoztatása szerint teljes világítás-kimaradás nem fordulhat elő, ám elővigyázatosságból a gyár ellenállóbb felületkezeléssel ellátott darabokra cseréli az érintett járművek biztosítékait. 
A 2008 és 2011 dereka között gyártott gépkocsik a világ minden piacára eljutottak, így a visszahívás szó szerint globális léptékű. 


A másik, ezzel nem összefüggő hibajelenség a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltókat (DQ200) érinti. Az először Délkelet-Ázsiában és Kínában észlelt meghibásodás szintetikus váltóolaj alkalmazása esetén fordulhat elő, különösen forró, párás környezetben, gyakran megtorpanó forgalomban. 
Orvoslására a tanulmányok szerint elegendő ásványira cserélni az olajat, ezért a Volkswagen az egész világon berendeli DSG váltóval szerelt típusait egy ingyenes váltóolaj-cserére. Az érintett járművek tulajdonosait értesítik. 
A német autóipari szakportál, az Automobilwoche.de értesülései szerint a konszern öt márkájánál összesen mintegy 1,6 millió gépkocsiról van szó.
Ezzel sem ért azonban véget a Volkswagen-csoport történetének egyik legsúlyosabb visszahívási kampánya, mert egy harmadik meghibásodásra is fény derült. Összesen 239 000 darab Amarok platós kisteherautóban fordulhat elő szivárgás az üzemanyag-vezetékben. A 2.0 TDI motorhoz köthető probléma orvoslására szigetelő bandázst helyeznek fel a vezetékre. A német piacon a teljes modellperiódus során gyártott összes, pontosan 12 359 darab jármű érintett; vélhetően hasonlóan széles körben hívják majd vissza a járműveket a világ összes piacán. 
A hibajelenség egyébként az argentínai gyártású típusoknál éppúgy előfordulhat, mint a Hannoverben összeszerelt autóknál. A javítás időtartama 30-60 perc, fizetni értelemszerűen nem kell érte.

Kommentek

  • demagóg

    Csak beérett a váltóvisszahívás. Pedig már mióta húzzák halasztják.
    Az olajcsere a legolcsóbb megoldás, majd kiderül, hogy elég lesz-e és megoldja-e a gondokat. Ha nem, akkor nagyon nagy bajban lesz a vw!

  • menőmanó

    Amikor ezek visszahívnak valamit, akkor már komoly lehet a probléma, mert egyébként még a csillagot is letagadják az égről.

  • péloday

    Made in Germany……..:)

  • accelerate.

    Menőmano nalad a pont. Nincs mit hozzafuzni.

  • Vérmacy

    “szarolasz”

  • hova

    Tudomásom szerint már 6-8 hónapja “villog” a váltóprobléma, de csak most bontott fehér zászlót a vw.Általam komolynak tartot szakemberek szerint nem biztos, hogy csak az olajjal van gond.

  • Vérmacy

    Tuti, hogy nem az olaja hibás, hanem vmi a váltószerkezetben. Azonban elég nagy blama lenne mindezt beismerni, ezért kellett olyan elemet megnevezni, ami uyganabba a batchbe épült bele, mint adott, hibás, alulméretezett, beszállító által elk*rt alkatrész! Láttam már ilyet autóipari cégeknél, az is német érdekeltségű volt…

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Jól beszélsz!
    Mindig kell bűnbak!
    Ennek is megvan az oka.
    Minden beszállító,minden folyamat, minden szerelési fázis többszörösen le van ellenőrizve, le van védve VDA 6.3 szerint.
    Ha mégis van hiba meg kell keresni ,hogy hol?!
    Persze papíron mindig mindenki megfelelt a tűrésnek és jól végezte munkáját….

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.