A hónap végén, Tokióban mutatkozik be az Uni-Cub Beta, a Honda testsúly-áthelyezéssel vezethető járgányának második generációs, továbbgondolt változata. A humanoid robotokkal folytatott kutatásokból kinyert egyensúlyozó rendszer és a minden irányban hajtani képes kerék révén a vezető nem csak előre és hátra képes haladni, valamint kanyarodni, hanem akár oldalazva vagy átlósan is haladhat. 
Amit a Beta verzió (nyitóképen balra) a fentiekben vázolt jellemzők mellett jobban tud az eredetinél, az az alacsonyabb (620 mm), szélesebb nyereg, a csökkentett méret (510 mm hosszú, 15 mm széles) és tömeg (25 kg), valamint a jobb anyagminőség. A jármű végsebessége 6 km/óra, azaz megfeszített sétatempó; hatótávolsága 6 kilométer. 
A mostani, második fázis elvileg már túllép a kísérleti jellegen; a Honda (a hidrogén üzemű járműveknél szokásos lízing-konstrukcióban) most vállalkozásoknak és szervezeteknek szeretné odaadni a beltéri járművet, hogy további tapasztalatokat gyűjtsenek vele.
Az alábbi videón még az előző, kevésbé dizájnos verzió látható, de kiválóan elmagyarázza például az Omni Traction Drive névre hallgató fura kerék-párt.