Veteránozás, hosszabban

A legelső nyújtott tengelytávú E-type a világon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.13. 13.00

Merész szervátültetésre vállalkozott egy ismert brit restaurátor műhely. Elmondásuk szerint így lett tökéletes autó az E-type-ból – ezért a Toyotától kölcsönöztek neki becenevet.

Fél arasznyival, 11,4 centiméterrel nyújtotta meg egy észak-amerikai ügyfele számára a balkormányos Jaguar E-type modellt a brit Classic Motor Cars. Az 1968-ból származó, 4,2 literes motorral szerelt, első szériás autót eleve az amerikai piacra gyártották. 

A felújítás célja nem csupán a helyreállítás volt: a megrendelő, bizonyos Paul Branstad hosszú távú autós kirándulásaira szerette volna használni az autót, amire az eredeti modell két ok miatt nem volt alkalmas: csomagtere apró, utastere pedig szűk volt. 
Szabad így megbecsteleníteni egy veterán legendát?
Eredmény

Utóbbit orvosolták a tengelytáv tekintélyes megtoldásával; az ügyfél és a kivitelező egybehangzó véleménye szerint így vált tökéletessé az E-type. Innen kapta a Toyotától kölcsönzött nevét, a Kaizent (azaz “a folyamatos fejlesztés szükségességének megértése, és a változtatások haladéktalan kivitelezése”) is az autó. 
Ha csak a helykínálathoz ragaszkodott volna a kliens, vehetett volna egy harmadik generációs, V12-es motorral szerelt E-type-ot, ám annak eltérő arányai (pontosan kétszer ennyivel volt nagyobb a tengelytáv) és orrnehéz karaktere miatt ez nem volt járható út. 
Az átalakítás során a tetőlemezt 32 mm-el magasabbra húzták, a padlólemezt pedig kimélyítették, hogy elférjen alatta egy 80 literes benzintartály, valamint az eredetinél szélesebb abroncsokkal szerelt pótkerék. 
Ami a csomagtér kapacitását illeti, sajátos áthidaló megoldást választottak: levágták két E-type farát, összeforgatva összehegesztették, és úgy akasztották a kupé mögé. Mivel a vonóhorog nem valami hiteles látvány egy E-type-on, leszerelhető kivitelt választottak. 
Ennek csatlakozó aljzatát a tolatólámpa mögé rejtették, így használaton kívül egyáltalán nem látszik az átalakítás, viszont két mozdulattal bármikor helyére illeszthető a vonóhorog, és folytatódhat a nagy utazás.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.