Veteránozás, hosszabban

A legelső nyújtott tengelytávú E-type a világon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.13. 13.00

Merész szervátültetésre vállalkozott egy ismert brit restaurátor műhely. Elmondásuk szerint így lett tökéletes autó az E-type-ból – ezért a Toyotától kölcsönöztek neki becenevet.

Fél arasznyival, 11,4 centiméterrel nyújtotta meg egy észak-amerikai ügyfele számára a balkormányos Jaguar E-type modellt a brit Classic Motor Cars. Az 1968-ból származó, 4,2 literes motorral szerelt, első szériás autót eleve az amerikai piacra gyártották. 

A felújítás célja nem csupán a helyreállítás volt: a megrendelő, bizonyos Paul Branstad hosszú távú autós kirándulásaira szerette volna használni az autót, amire az eredeti modell két ok miatt nem volt alkalmas: csomagtere apró, utastere pedig szűk volt. 
Szabad így megbecsteleníteni egy veterán legendát?
Eredmény

Utóbbit orvosolták a tengelytáv tekintélyes megtoldásával; az ügyfél és a kivitelező egybehangzó véleménye szerint így vált tökéletessé az E-type. Innen kapta a Toyotától kölcsönzött nevét, a Kaizent (azaz “a folyamatos fejlesztés szükségességének megértése, és a változtatások haladéktalan kivitelezése”) is az autó. 
Ha csak a helykínálathoz ragaszkodott volna a kliens, vehetett volna egy harmadik generációs, V12-es motorral szerelt E-type-ot, ám annak eltérő arányai (pontosan kétszer ennyivel volt nagyobb a tengelytáv) és orrnehéz karaktere miatt ez nem volt járható út. 
Az átalakítás során a tetőlemezt 32 mm-el magasabbra húzták, a padlólemezt pedig kimélyítették, hogy elférjen alatta egy 80 literes benzintartály, valamint az eredetinél szélesebb abroncsokkal szerelt pótkerék. 
Ami a csomagtér kapacitását illeti, sajátos áthidaló megoldást választottak: levágták két E-type farát, összeforgatva összehegesztették, és úgy akasztották a kupé mögé. Mivel a vonóhorog nem valami hiteles látvány egy E-type-on, leszerelhető kivitelt választottak. 
Ennek csatlakozó aljzatát a tolatólámpa mögé rejtették, így használaton kívül egyáltalán nem látszik az átalakítás, viszont két mozdulattal bármikor helyére illeszthető a vonóhorog, és folytatódhat a nagy utazás.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.