Három liter alatt fogyasztott a dízel Golf!

1602 km egyetlen tankkal, ráhagyással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.13. 08.00

A nyugat-franciaországi Nantes-ból a dániai Koppenhágába utazott el egy szusszal egy 1,6 literes BlueMotion dízel Golffal. Az átlagfogyasztás: 2,92 l/100km!


Európa idei zöld fővárosából, a nyugat-franciaországi Nantes-ból a 2014-ben soron következő öko-metropoliszba, a dániai Koppenhágába autóztak el a Volkswagen Driving Experience tapasztalt pilótái, hogy bemutassák, milyen kevés üzemanyaggal képes közlekedni a VW Golf.

Az alsó-középkategóriás modell 1,6 literes dízelmotorjával szerelt, egy sor további hatásfok-javító tétellel (start-stop, regeneratív fékrendszer, jobb aerodinamika, csökkentett tömeg, módosított sebességváltó, csekély gördülési ellenállású abroncsok) felvértezett Golf TDI BlueMotion papíron 3,2 litert fogyaszt száz kilométeren. 
Ehhez képest a német műszaki felügyelet, a Dekra által leplombált üzemanyagtankból a 20 óra 45 perc alatt teljesített, változatos domborzati viszonyokon átvezető, 1602 kilométeres út során csupán 46,92 liternyi gázolaj fogyott el (mindkét mérést ugyanaz a mérnök végezte el), ami a gyári kommüniké szerint 2,92 (saját számításunk szerint 2,929, de oda se neki) literes átlagfogyasztásnak felel meg. 
Az út egyben azt is bebizonyította, amit egyébként tudunk, de ritkán szoktuk figyelembe venni: nevezetesen, hogy a kedvező üzemanyag-fogyasztás egyik legfontosabb pillére maga a jól képzett, fegyelmezett sofőr.

A Google Maps 1603 km-re, illetve 15 óra 35 percre írja az A1-as autópályán lezavarható utazást.

Kommentek

  • Guevara

    Hát én nem kockáztatnám meg az autópályán a 60-as tempót, és nem is tudnék elég aljzószert vinni, hogy kibírjam az utat elalvás nélkül.
    Amúgy meddig tart még az emberek hülyítése a dízelistenítéssel és a fogyasztás mindenek felettivé helyezésével?

  • Holiday

    Ez miért hülyítés? Egy kísérlet, ami sikeresnek bizonyult. Ösztönző lehet azoknak, akik fogékonyak arra, hogy takarékosabban autózzanak. Én is ilyen vagyok, s szerintem nem vagyok vele egyedül.
    Mint minden hírt, ezt is érdemes a kellően felnőtt gondolkodással értelmezi és érteni.

  • Guevara

    Vajon miért érdeke egy autógyárnak, hogy takarékos vezetésre buzdítsa a vásárlóit? Egyedül marketing oka lehet, semmi más. Ha vigyázni akar a gyár az emberek pénztárcájára, akkor nem ad el nekik autókat. Így igaz, kellően felnőttnek kell lenni hogy ezt átlássa az ember. És igen, nem vagy egyedül.

  • Guillotine

    És ha nem 21 órát akarok utazni az A1-esen akkor menniyt eszik?
    Mint az összes többi??! :)

  • v_szili

    A teljes út átlagsebessége: 77,2km/h.
    Tehát – feltéve – hogy dugómentes volt a pálya, valahol 80-90km/h között mehetett tartósan. (néha persze alatta/felette)
    Szerintem mindent figyelembevéve ez elég szép eredmény.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.