Három liter alatt fogyasztott a dízel Golf!

1602 km egyetlen tankkal, ráhagyással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.13. 08.00

A nyugat-franciaországi Nantes-ból a dániai Koppenhágába utazott el egy szusszal egy 1,6 literes BlueMotion dízel Golffal. Az átlagfogyasztás: 2,92 l/100km!


Európa idei zöld fővárosából, a nyugat-franciaországi Nantes-ból a 2014-ben soron következő öko-metropoliszba, a dániai Koppenhágába autóztak el a Volkswagen Driving Experience tapasztalt pilótái, hogy bemutassák, milyen kevés üzemanyaggal képes közlekedni a VW Golf.

Az alsó-középkategóriás modell 1,6 literes dízelmotorjával szerelt, egy sor további hatásfok-javító tétellel (start-stop, regeneratív fékrendszer, jobb aerodinamika, csökkentett tömeg, módosított sebességváltó, csekély gördülési ellenállású abroncsok) felvértezett Golf TDI BlueMotion papíron 3,2 litert fogyaszt száz kilométeren. 
Ehhez képest a német műszaki felügyelet, a Dekra által leplombált üzemanyagtankból a 20 óra 45 perc alatt teljesített, változatos domborzati viszonyokon átvezető, 1602 kilométeres út során csupán 46,92 liternyi gázolaj fogyott el (mindkét mérést ugyanaz a mérnök végezte el), ami a gyári kommüniké szerint 2,92 (saját számításunk szerint 2,929, de oda se neki) literes átlagfogyasztásnak felel meg. 
Az út egyben azt is bebizonyította, amit egyébként tudunk, de ritkán szoktuk figyelembe venni: nevezetesen, hogy a kedvező üzemanyag-fogyasztás egyik legfontosabb pillére maga a jól képzett, fegyelmezett sofőr.

A Google Maps 1603 km-re, illetve 15 óra 35 percre írja az A1-as autópályán lezavarható utazást.

Kommentek

  • Guevara

    Hát én nem kockáztatnám meg az autópályán a 60-as tempót, és nem is tudnék elég aljzószert vinni, hogy kibírjam az utat elalvás nélkül.
    Amúgy meddig tart még az emberek hülyítése a dízelistenítéssel és a fogyasztás mindenek felettivé helyezésével?

  • Holiday

    Ez miért hülyítés? Egy kísérlet, ami sikeresnek bizonyult. Ösztönző lehet azoknak, akik fogékonyak arra, hogy takarékosabban autózzanak. Én is ilyen vagyok, s szerintem nem vagyok vele egyedül.
    Mint minden hírt, ezt is érdemes a kellően felnőtt gondolkodással értelmezi és érteni.

  • Guevara

    Vajon miért érdeke egy autógyárnak, hogy takarékos vezetésre buzdítsa a vásárlóit? Egyedül marketing oka lehet, semmi más. Ha vigyázni akar a gyár az emberek pénztárcájára, akkor nem ad el nekik autókat. Így igaz, kellően felnőttnek kell lenni hogy ezt átlássa az ember. És igen, nem vagy egyedül.

  • Guillotine

    És ha nem 21 órát akarok utazni az A1-esen akkor menniyt eszik?
    Mint az összes többi??! :)

  • v_szili

    A teljes út átlagsebessége: 77,2km/h.
    Tehát – feltéve – hogy dugómentes volt a pálya, valahol 80-90km/h között mehetett tartósan. (néha persze alatta/felette)
    Szerintem mindent figyelembevéve ez elég szép eredmény.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.