Megkétszerezné rendőrségi megrendeléseit a Volvo, és ennek érdekében a jelenlegi megközelítés helyett egy merőben újszerű, költséghatékony rendszert dolgoztak ki. 


Miközben pillanatnyilag évente 5-600 darab, teljesen felszerelt járőrkocsit értékesítenek, elsősorban belföldi piacukon, az új tervek szerint hamarosan felveszik palettájukra a speciális tulajdonságokkal bíró, ám rendőrségi berendezéseket egyáltalán nem tartalmazó “járóképes alvázat”, amiből minden rendőrség azt épít ki, amit szeretne. 
Ennek az új modellnek a lényege az a különleges, megerősített futómű, amelyet a bűnüldöző szervekkel folytatott együttműködés és párbeszéd nyomán fejlesztettek ki. 
A finom részletek nem publikusak, csak annyit árultak el, hogy lecserélték a stabilizátorokat, a lengéscsillapítókat és a rugókat, majd az egész csomagot a szokásos kíméletlen teszteknek vetették alá: hidegben és melegben, alacsony és nagy tapadású felületeken nyúzták az autókat. 
Mindez önmagában nem számít említésre méltónak, csakhogy itt rendkívül csekély darabszámokról van szó, a fejlesztés fajlagos költsége tehát igen magas. 
Sovány vigasz a pénzügyi osztály számára, hogy az új felfüggesztés révén a termékfelelősök akár évi 1200 darab autó értékesítését is el tudják képzelni – nem csak Svédországban, de tengerentúli piacokon is. 
A svéd rendőrség a közelmúltban felmérte gépjárműállományát (talán csak nem a Volvo sugalmazására?); ennek során az összkerekes, dízelmotoros XC70 a “bevetéses vezethetőség” terén maximális, összességében 90 százalékos eredményt ért el. 
Továbbra is megmaradnak persze a kínálatban a teljesen felszerelt rendőrautók; ezek civil autóként kezdik pályafutásukat, majd egy félreeső műhelyben 45 órányi beavatkozás során nyerik el rendfenntartó, bűnüldöző képességeiket. Az új futóművel szerelt modellek gyártása november végén kezdődik meg, az első hatósági ügyfelek januárban kapják meg autójukat.