Raliautót épít a Toyota

Nem lesz gyári csapat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 10.00

Privát versenyzőknek építi, akár már a 2015-ös szezonra készen lehet a hátsókerék-hajtású GT86 CS-R3

Miután a Nürburgringen zajló VLN bajnokságba hosszú távú versenyautót fejlesztett a GT86-ból (TMG GT86 CS-V3), az ott szerzett tapasztalatokat felhasználva visszatérni készül a rali színpadára a Toyota. 

A GT86 CS-R3, amint neve is mutatja, privát csapatok (Customer Sport) által megvásárolható, R csoportos, hátsókerék-hajtású modell lesz, amely a WRC3 (sorozatgyártású modellek rali világbajnoksága) specifikációi szerint épül, hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval, részlegesen önzáró differenciálművel, átdolgozott motorral és fékekkel, valamint egyéb módosításokkal. 
A németországi Toyota Motorsport GmbH által kifejlesztendő TMG GT86 CS-R3 egy hosszú és sikeres, ám rég félbeszakadt hagyományt eleveníthet fel: 1972-től az ezredfordulóig a Corolla, de mindenek előtt a Celica különböző változatai összesen négy egyéni és három csapatbajnoki címet kaparintottak meg a WRC-ben. 
Noha a WRC egyelőre távoli cél (mert nyilván cél, még ha egyelőre nem deklaráltan is), a hátsókerekes GT86 remélhetőleg nem csak hangulatában, de teljesítményével is értékes színfoltja lesz a rali világának.
A Toyota már tavaly megtette az első lépést a ralisportba történő visszatérése felé: a belépő szintű TMG Yaris R1A az FIA új, 1400 cm3 alatti géposztályában biztosít megfizethető lehetőséget a sportolóknak.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.