Leállt a gyártás az Opelnél

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 11.00

Öt napra leállították a németországi Eisenachban működő Opel-üzemet a gyenge kereslet miatt.

Öt napra leállították a németországi Eisenachban működő Opel-üzemet a gyenge kereslet miatt. Az eisenachi üzemben a háromajtós Corsát és az Adamet gyártják. Az üzemben már októberben visszafogták a termelést, péntekig pedig egyetlen autót sem szerelnek össze. A két típus iránt elsősorban Dél-Európában esett vissza a kereslet.

Rövid tengelytáv és határozott orrnehézség jellemzi az Adamot; lehet vele élvezetesen autózni, de cseppet sem sportos karakter


Az Opel 1992-ben épített gyárat a volt NDK területén fekvő Eisenachban. Azóta több mint 1,5 milliárd eurót fordítottak az üzemre, és csak az Adam gyártásának előkészítésére 190 millió eurót ruháztak be. Az 1600 embert foglalkoztató üzemben az eredeti tervek szerint évente 100 ezer darab készül a modellből, amelyet az idén január óta árulnak.

Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a kontinensen kívül a GM-család más tagjai, főleg a Chevrolet rovására nyerne teret. Európában azonban meredeken csökken az újautó-értékesítés, és csökken az Opel piaci részesedése is. A GM európai érdekeltsége az idén a harmadik negyedévben 214 millió dollár veszteséget termelt.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.