Ken Block ezúttal a rendőröket is megtréfálja

Gymkhana 6

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 07.45

Itt a Gymkhana hatodik része, amiben a 650 lóerős Ford Fiesta úgy okádja a füstöt, hogy tuti még az űrből is látszik.

Régóta várjuk már, mivel rukkol elő ismét Ken Block, a drift fenegyereke, és íme itt a Gymkhana hatodik része, amiben a 650 lóerős Ford Fiesta ST RX43 2013 úgy okádja a füstöt, hogy tuti még az űrből is látszik, és 1,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
Azt eddig is tudtuk, hogy Ken Block mire képes, bizonyította már számtalan alkalommal, így talán nem a hajszálpontos driftektől, hanem inkább a kameramunkától fog tátva maradni a szánk, ami az autós produkcióval együtt jó időre bele fog égni a retinánkba. Ez az a videó, ahol nem árt beállítani a HD lejátszást, ha bírja a sávszél. 
A videojátékok kedvelői észrevehették, hogy a két körberajzolt rendőrségi Aventador bizony a Need For Speed játékokból származik, ami nem véletlen, hiszen a frencsájz támogatta a Gymkhana 6. részét. 
A Fiesta összkerékhajtású és szekvenciális váltós, 650 lóerős, az elfüstölt abroncsok 18 colos Pirelli P Zero sportgumik, amiknek a tapadás mellett most a csúszás és a pokoli füstokádás is feladat volt. 
Az eddigi videókat is begyűjtöttük, hogy lássátok a Ken Block féle gymkhana “egyedfejlődését”. A Gymkhana 5-ben San Francisco utcáin száguldott a kaliforniai születésű versenyző. A videón feltűnik a hozzá hasonlóan igen népszerű Travis Pastrana is, egy rövid egykerekezés idejére.
Halálos fegyver, Vissza a jövőbe, Csillagok háborúja, Terminátor, A cápa, ezek a filmek mind feltűnnek egy-egy pillanatra a Gymkhana 4-ben, a Los Angeles-i a Universal Studios díszletei között rögzített videón. 
Míg a raliversenyeken használt Fiesta 850 lóerős, a Gymkhana harmadik részében a motort 650-re szabályozták le a Block által végzett manőverekhez szükséges nyomatékgörbe eléréséhez: a hatsebességes, szekvenciális váltóval ellátott erőgép 4000-es fordulaton 895 Nm nyomatékot produkál, és mindössze 2 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez.
Végül pedig a második és az első rész, amikben egy újabb és egy régebbi Subariu Impreza WRX Sti-t láthatunk.

Kommentek

  • Guevara

    Milyen rallyversenyen lehet 850 lóerős autóval indulni?
    Meg, értem én hogy 650 lóerő, de hogy’ nem sül meg a motor az ilyen relatíve lassú, szinte helyben pörgéstől? Mert körülbelül ugyanazt azt a teljesítményt, amit a motor az autó hajtására fordít, a hűtőrendszernek el kell tudnia vezetni hőmennyiség formájában. 480kW-ról van szó nagyjából, számoljuk ki hogy hány panellakás hőszükségelete ez, és akkor még ott van a turbó hője is a motortérben.

  • Guillotine

    Hát arra én is kíváncsi lennék,hogy melyik rallyversenyen szerepel 850 lóerős autó??

    Guevara érdekes amit írsz!
    Valszeg nem gyári anyagokból van a blokk és a dugók.
    Egyszer láttam egy holland EVO VIII-ast az is 810 LE volt de azt 10 utcával odébb is hallani lehetett fél gázon és dynon volt mérve a teljesítmény.Nem tudom milyen hőterheléssel dolgozhatnak ennyire extrémr húzva….

  • Guevara

    Guillotine:

    Nem hiszem hogy külön csinálnának blokkot egy ilyen autónak “űrhajóanyagból” kiöntve, az valószínűleg valami nagyszériás motor blokkja lehet, amibe persze kerülnek aztán spéci dolgok bőséggel pl. főtengely, dugó, hajtókar stb.
    De, például a motorolaj és a hűtőfolyadék nem marad stabil több száz fokos hőmérsékleten, ebből kifolyólag nem lehet ennyi a motor üzemi hőmérséklete sem.
    Könnyen lehet viszont, hogy egy ilyen video elkészülte után a motort csavarjaira kell szedni és felújítani.

  • Guillotine

    Guevara!

    Nem kell űrhajóanyagból csinálni!
    Elég ha ugyanaz a blokk ki van öntve nagy százalékban acélból és nem marad alumínium, + jót tesz ez a hengerfejcsavaroknak is mivel ilyen kompressziónál impregnált alumínium blokkba nehezen kapaszkodnak.
    Plussz az általad említett dolgok kerülnek bele és gondolom,hogy a video után garantáltan darabokra szedik.

    Melyik nagy szériás blokk az ami Fiestában van és így meg lehet húzni?

    Minden esetre javarészt igazad van és kíváncsi lenék rá ,hogy csinálják de egyáltalán nem tartom kivitelezhetetlennek.

  • Guevara

    Ebben biztos nem Fiesta blokk van, mint ahogy az autónak sem sok köze van a Fiestához, legfeljebb úgy néz csak ki. Ha megnézed jobban, akkor ez egy egyedileg készített autó, méghozzá csővázas, ez látszik is a belső kamerás felvételeken. Na most így szabadon lehet választani blokkot is, persze gondolom azért az mégiscsak a Ford berkein belülről származik. Hogy konkrétan melyik autóból való, azt nem tudom, nem nagyon ismerem a Ford motorokat, lehet hogy pl. a 2 literes Ecoboost az alap, vagy valami régebbi.
    Nyilván valahogy kibír egy pár percet mielőtt tönkremenne, ekkor veszik fel a jeleneteket a videohoz, több részre bontva, hogy le tudjon hűlni közben a technika. Rallyban már csak ezért sem indulhatna 850 lóerővel, nem is a szabályok miatt, hanem egyszerűen szétmenne pár kilométer után. Ahhoz a hőmennyiséghez, ami a 6-800 lóerő termelésével jár, orbitálisan nagy hűtők és ipari méretű ventilátorok kellenének, egyáltalán ahhoz végig bírjon egy etapot. Na most ilyen dolgokat meg ugye nem lehet látni az autón.

  • Guevara

    Érdekesség, hogy a Bugatti Veyronnak az 1000 lóerejéhez 11 (!) darab hűtőre van szüksége. Persze az elhelyezésükhöz nem sok hely van, ezért is van ennyifelé osztva, de azért ebből érzik az, hogy nem elég egy mezei 1.4 es autó hűtője.

  • Guillotine

    Guevara!

    A Veyron már tészta sztem!

    Az egy 16 hengeres blokk 4 turbóval.

    Egyébként én úgy tudom ott a hűtést úgy sikerült megépíteni,hogy nincs motor fedél és én konkrétan 10darab hűtőről tudok az autóban.

    Két hütővíz ,két cooler , egy motorolaj, egy sebességváltó olaj, egy differenciálmű olaj, egy a hátsó légeterő hidraulikájára, kettő légkondinak.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.