Ken Block ezúttal a rendőröket is megtréfálja

Gymkhana 6

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 07.45

Itt a Gymkhana hatodik része, amiben a 650 lóerős Ford Fiesta úgy okádja a füstöt, hogy tuti még az űrből is látszik.

Régóta várjuk már, mivel rukkol elő ismét Ken Block, a drift fenegyereke, és íme itt a Gymkhana hatodik része, amiben a 650 lóerős Ford Fiesta ST RX43 2013 úgy okádja a füstöt, hogy tuti még az űrből is látszik, és 1,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
Azt eddig is tudtuk, hogy Ken Block mire képes, bizonyította már számtalan alkalommal, így talán nem a hajszálpontos driftektől, hanem inkább a kameramunkától fog tátva maradni a szánk, ami az autós produkcióval együtt jó időre bele fog égni a retinánkba. Ez az a videó, ahol nem árt beállítani a HD lejátszást, ha bírja a sávszél. 
A videojátékok kedvelői észrevehették, hogy a két körberajzolt rendőrségi Aventador bizony a Need For Speed játékokból származik, ami nem véletlen, hiszen a frencsájz támogatta a Gymkhana 6. részét. 
A Fiesta összkerékhajtású és szekvenciális váltós, 650 lóerős, az elfüstölt abroncsok 18 colos Pirelli P Zero sportgumik, amiknek a tapadás mellett most a csúszás és a pokoli füstokádás is feladat volt. 
Az eddigi videókat is begyűjtöttük, hogy lássátok a Ken Block féle gymkhana “egyedfejlődését”. A Gymkhana 5-ben San Francisco utcáin száguldott a kaliforniai születésű versenyző. A videón feltűnik a hozzá hasonlóan igen népszerű Travis Pastrana is, egy rövid egykerekezés idejére.
Halálos fegyver, Vissza a jövőbe, Csillagok háborúja, Terminátor, A cápa, ezek a filmek mind feltűnnek egy-egy pillanatra a Gymkhana 4-ben, a Los Angeles-i a Universal Studios díszletei között rögzített videón. 
Míg a raliversenyeken használt Fiesta 850 lóerős, a Gymkhana harmadik részében a motort 650-re szabályozták le a Block által végzett manőverekhez szükséges nyomatékgörbe eléréséhez: a hatsebességes, szekvenciális váltóval ellátott erőgép 4000-es fordulaton 895 Nm nyomatékot produkál, és mindössze 2 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez.
Végül pedig a második és az első rész, amikben egy újabb és egy régebbi Subariu Impreza WRX Sti-t láthatunk.

Kommentek

  • Guevara

    Milyen rallyversenyen lehet 850 lóerős autóval indulni?
    Meg, értem én hogy 650 lóerő, de hogy’ nem sül meg a motor az ilyen relatíve lassú, szinte helyben pörgéstől? Mert körülbelül ugyanazt azt a teljesítményt, amit a motor az autó hajtására fordít, a hűtőrendszernek el kell tudnia vezetni hőmennyiség formájában. 480kW-ról van szó nagyjából, számoljuk ki hogy hány panellakás hőszükségelete ez, és akkor még ott van a turbó hője is a motortérben.

  • Guillotine

    Hát arra én is kíváncsi lennék,hogy melyik rallyversenyen szerepel 850 lóerős autó??

    Guevara érdekes amit írsz!
    Valszeg nem gyári anyagokból van a blokk és a dugók.
    Egyszer láttam egy holland EVO VIII-ast az is 810 LE volt de azt 10 utcával odébb is hallani lehetett fél gázon és dynon volt mérve a teljesítmény.Nem tudom milyen hőterheléssel dolgozhatnak ennyire extrémr húzva….

  • Guevara

    Guillotine:

    Nem hiszem hogy külön csinálnának blokkot egy ilyen autónak “űrhajóanyagból” kiöntve, az valószínűleg valami nagyszériás motor blokkja lehet, amibe persze kerülnek aztán spéci dolgok bőséggel pl. főtengely, dugó, hajtókar stb.
    De, például a motorolaj és a hűtőfolyadék nem marad stabil több száz fokos hőmérsékleten, ebből kifolyólag nem lehet ennyi a motor üzemi hőmérséklete sem.
    Könnyen lehet viszont, hogy egy ilyen video elkészülte után a motort csavarjaira kell szedni és felújítani.

  • Guillotine

    Guevara!

    Nem kell űrhajóanyagból csinálni!
    Elég ha ugyanaz a blokk ki van öntve nagy százalékban acélból és nem marad alumínium, + jót tesz ez a hengerfejcsavaroknak is mivel ilyen kompressziónál impregnált alumínium blokkba nehezen kapaszkodnak.
    Plussz az általad említett dolgok kerülnek bele és gondolom,hogy a video után garantáltan darabokra szedik.

    Melyik nagy szériás blokk az ami Fiestában van és így meg lehet húzni?

    Minden esetre javarészt igazad van és kíváncsi lenék rá ,hogy csinálják de egyáltalán nem tartom kivitelezhetetlennek.

  • Guevara

    Ebben biztos nem Fiesta blokk van, mint ahogy az autónak sem sok köze van a Fiestához, legfeljebb úgy néz csak ki. Ha megnézed jobban, akkor ez egy egyedileg készített autó, méghozzá csővázas, ez látszik is a belső kamerás felvételeken. Na most így szabadon lehet választani blokkot is, persze gondolom azért az mégiscsak a Ford berkein belülről származik. Hogy konkrétan melyik autóból való, azt nem tudom, nem nagyon ismerem a Ford motorokat, lehet hogy pl. a 2 literes Ecoboost az alap, vagy valami régebbi.
    Nyilván valahogy kibír egy pár percet mielőtt tönkremenne, ekkor veszik fel a jeleneteket a videohoz, több részre bontva, hogy le tudjon hűlni közben a technika. Rallyban már csak ezért sem indulhatna 850 lóerővel, nem is a szabályok miatt, hanem egyszerűen szétmenne pár kilométer után. Ahhoz a hőmennyiséghez, ami a 6-800 lóerő termelésével jár, orbitálisan nagy hűtők és ipari méretű ventilátorok kellenének, egyáltalán ahhoz végig bírjon egy etapot. Na most ilyen dolgokat meg ugye nem lehet látni az autón.

  • Guevara

    Érdekesség, hogy a Bugatti Veyronnak az 1000 lóerejéhez 11 (!) darab hűtőre van szüksége. Persze az elhelyezésükhöz nem sok hely van, ezért is van ennyifelé osztva, de azért ebből érzik az, hogy nem elég egy mezei 1.4 es autó hűtője.

  • Guillotine

    Guevara!

    A Veyron már tészta sztem!

    Az egy 16 hengeres blokk 4 turbóval.

    Egyébként én úgy tudom ott a hűtést úgy sikerült megépíteni,hogy nincs motor fedél és én konkrétan 10darab hűtőről tudok az autóban.

    Két hütővíz ,két cooler , egy motorolaj, egy sebességváltó olaj, egy differenciálmű olaj, egy a hátsó légeterő hidraulikájára, kettő légkondinak.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.