Ken Block ezúttal a rendőröket is megtréfálja

Gymkhana 6

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 07.45

Itt a Gymkhana hatodik része, amiben a 650 lóerős Ford Fiesta úgy okádja a füstöt, hogy tuti még az űrből is látszik.

Régóta várjuk már, mivel rukkol elő ismét Ken Block, a drift fenegyereke, és íme itt a Gymkhana hatodik része, amiben a 650 lóerős Ford Fiesta ST RX43 2013 úgy okádja a füstöt, hogy tuti még az űrből is látszik, és 1,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
Azt eddig is tudtuk, hogy Ken Block mire képes, bizonyította már számtalan alkalommal, így talán nem a hajszálpontos driftektől, hanem inkább a kameramunkától fog tátva maradni a szánk, ami az autós produkcióval együtt jó időre bele fog égni a retinánkba. Ez az a videó, ahol nem árt beállítani a HD lejátszást, ha bírja a sávszél. 
A videojátékok kedvelői észrevehették, hogy a két körberajzolt rendőrségi Aventador bizony a Need For Speed játékokból származik, ami nem véletlen, hiszen a frencsájz támogatta a Gymkhana 6. részét. 
A Fiesta összkerékhajtású és szekvenciális váltós, 650 lóerős, az elfüstölt abroncsok 18 colos Pirelli P Zero sportgumik, amiknek a tapadás mellett most a csúszás és a pokoli füstokádás is feladat volt. 
Az eddigi videókat is begyűjtöttük, hogy lássátok a Ken Block féle gymkhana “egyedfejlődését”. A Gymkhana 5-ben San Francisco utcáin száguldott a kaliforniai születésű versenyző. A videón feltűnik a hozzá hasonlóan igen népszerű Travis Pastrana is, egy rövid egykerekezés idejére.
Halálos fegyver, Vissza a jövőbe, Csillagok háborúja, Terminátor, A cápa, ezek a filmek mind feltűnnek egy-egy pillanatra a Gymkhana 4-ben, a Los Angeles-i a Universal Studios díszletei között rögzített videón. 
Míg a raliversenyeken használt Fiesta 850 lóerős, a Gymkhana harmadik részében a motort 650-re szabályozták le a Block által végzett manőverekhez szükséges nyomatékgörbe eléréséhez: a hatsebességes, szekvenciális váltóval ellátott erőgép 4000-es fordulaton 895 Nm nyomatékot produkál, és mindössze 2 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez.
Végül pedig a második és az első rész, amikben egy újabb és egy régebbi Subariu Impreza WRX Sti-t láthatunk.

Kommentek

  • Guevara

    Milyen rallyversenyen lehet 850 lóerős autóval indulni?
    Meg, értem én hogy 650 lóerő, de hogy’ nem sül meg a motor az ilyen relatíve lassú, szinte helyben pörgéstől? Mert körülbelül ugyanazt azt a teljesítményt, amit a motor az autó hajtására fordít, a hűtőrendszernek el kell tudnia vezetni hőmennyiség formájában. 480kW-ról van szó nagyjából, számoljuk ki hogy hány panellakás hőszükségelete ez, és akkor még ott van a turbó hője is a motortérben.

  • Guillotine

    Hát arra én is kíváncsi lennék,hogy melyik rallyversenyen szerepel 850 lóerős autó??

    Guevara érdekes amit írsz!
    Valszeg nem gyári anyagokból van a blokk és a dugók.
    Egyszer láttam egy holland EVO VIII-ast az is 810 LE volt de azt 10 utcával odébb is hallani lehetett fél gázon és dynon volt mérve a teljesítmény.Nem tudom milyen hőterheléssel dolgozhatnak ennyire extrémr húzva….

  • Guevara

    Guillotine:

    Nem hiszem hogy külön csinálnának blokkot egy ilyen autónak “űrhajóanyagból” kiöntve, az valószínűleg valami nagyszériás motor blokkja lehet, amibe persze kerülnek aztán spéci dolgok bőséggel pl. főtengely, dugó, hajtókar stb.
    De, például a motorolaj és a hűtőfolyadék nem marad stabil több száz fokos hőmérsékleten, ebből kifolyólag nem lehet ennyi a motor üzemi hőmérséklete sem.
    Könnyen lehet viszont, hogy egy ilyen video elkészülte után a motort csavarjaira kell szedni és felújítani.

  • Guillotine

    Guevara!

    Nem kell űrhajóanyagból csinálni!
    Elég ha ugyanaz a blokk ki van öntve nagy százalékban acélból és nem marad alumínium, + jót tesz ez a hengerfejcsavaroknak is mivel ilyen kompressziónál impregnált alumínium blokkba nehezen kapaszkodnak.
    Plussz az általad említett dolgok kerülnek bele és gondolom,hogy a video után garantáltan darabokra szedik.

    Melyik nagy szériás blokk az ami Fiestában van és így meg lehet húzni?

    Minden esetre javarészt igazad van és kíváncsi lenék rá ,hogy csinálják de egyáltalán nem tartom kivitelezhetetlennek.

  • Guevara

    Ebben biztos nem Fiesta blokk van, mint ahogy az autónak sem sok köze van a Fiestához, legfeljebb úgy néz csak ki. Ha megnézed jobban, akkor ez egy egyedileg készített autó, méghozzá csővázas, ez látszik is a belső kamerás felvételeken. Na most így szabadon lehet választani blokkot is, persze gondolom azért az mégiscsak a Ford berkein belülről származik. Hogy konkrétan melyik autóból való, azt nem tudom, nem nagyon ismerem a Ford motorokat, lehet hogy pl. a 2 literes Ecoboost az alap, vagy valami régebbi.
    Nyilván valahogy kibír egy pár percet mielőtt tönkremenne, ekkor veszik fel a jeleneteket a videohoz, több részre bontva, hogy le tudjon hűlni közben a technika. Rallyban már csak ezért sem indulhatna 850 lóerővel, nem is a szabályok miatt, hanem egyszerűen szétmenne pár kilométer után. Ahhoz a hőmennyiséghez, ami a 6-800 lóerő termelésével jár, orbitálisan nagy hűtők és ipari méretű ventilátorok kellenének, egyáltalán ahhoz végig bírjon egy etapot. Na most ilyen dolgokat meg ugye nem lehet látni az autón.

  • Guevara

    Érdekesség, hogy a Bugatti Veyronnak az 1000 lóerejéhez 11 (!) darab hűtőre van szüksége. Persze az elhelyezésükhöz nem sok hely van, ezért is van ennyifelé osztva, de azért ebből érzik az, hogy nem elég egy mezei 1.4 es autó hűtője.

  • Guillotine

    Guevara!

    A Veyron már tészta sztem!

    Az egy 16 hengeres blokk 4 turbóval.

    Egyébként én úgy tudom ott a hűtést úgy sikerült megépíteni,hogy nincs motor fedél és én konkrétan 10darab hűtőről tudok az autóban.

    Két hütővíz ,két cooler , egy motorolaj, egy sebességváltó olaj, egy differenciálmű olaj, egy a hátsó légeterő hidraulikájára, kettő légkondinak.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.