Jövőre jön a villamos Kia!

200 km egy töltéssel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 14.00

A Soul dögös porhüvelyébe illesztette be új fejlesztésű elektromos hajtásláncát a Kia.

A koreai márka most először gyárt majd villanyautót exportpiacra. A Kia első villanyautója voltaképpen egy második generációs hajtáslánccal lép ki a külvilágba: az elsőt ugyanis a Kia Ray EV (jobbra lent) fedélzetén harmadik éve nyüstölik, vizsgálják, elemzik a koreaiak. Úgy tűnik, bejött a Kiának a vidám villanyautó tematikája, hiszen az új generációs Soul mókás kockaformája egyenes ági folytatása a Ray dobozságának. 

Kia Ray EV 2011

Kia Ray EV 2011


A Soul villanymotorja egy 81,4 kW (111 LE) teljesítményű, 285 Nm nyomatékú darab, amelyet klasszikus módon, a motortérben helyeztek el, és egy egyfokozatú, gyorsító áttételen keresztül hajtja meg az első kereket. Habár a 27 kWh kapacitású akkumulátorcsomag a lítiumion-polimer technológiának köszönhetően viszonylag csekély plusztömeget jelent, az autó 100-as gyorsulása megközelíti a 12 másodpercet, a végsebesség pedig valahol 145 km/óra körül lesz. 
Városi, elővárosi közlekedésre lesz tehát inkább alkalmas a Soul EV, semmint nagy túrákra, a tankolást (azaz feltöltést) viszont akár egész hétre elfelejthetjük: a hatótávolság meghaladja a 200 kilométert. Ha pedig hétvégén rádugjuk a hálózatra, akkor sem kell egy délutánnál tovább nélkülözni az autót: normál 220V-os hálózatról öt óra alatt feltölthető a nulláról az autó, de a hozzá kifejlesztett gyorstöltő 25 perc alatt elintézi az egész folyamatot. 
A villanymotor idegesítő vinnyogását vaskos hangszigetelés zárja el az utasoktól és a külvilágtól – helyette virtuális motorhang figyelmezteti a gyalogosokat a Kia EV érkezésére, de csak 20 km/óra alatt, illetve tolatás közben. 
Hogy milyen különleges ismertető jegyei lesznek az autónak, még nem tudni, hiszen egyelőre csak álcázott tesztflottákat hajóztak át Észak-Amerikába, illetve Európába. Annyit már lehet tudni, hogy az idén bevezetésre kerülő, finomabb futóművű új Soul látványos vonalain túl projektoros fényszórók, LED-es nappali és hátsó fények, valamint különlegesen áramvonalas, 16 colos keréktárcsák kerülnek a villanyautóra. 
A beltérbe egyedi műszeregység, nyolccolos kijelző kerül, ami pedig az anyaghasználatot illeti, a fenntarthatóság jegyében újrahasznosított nyersanyagokkal, frissen kifejlesztett antibakteriális felületkezeléssel és kipárolgásmentes műanyagokkal találkozhatunk – már ha az európai import Magyarországot is jelenti (amit, őszintén szólva, erősen kétlünk).

Kommentek

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.