Frissült a milliomosok játékszere

Ferrari 458 Challenge Evoluzione

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 21.30

Bemutatta jövő évi egymárkás kupasorozatának új versenyautóját a Ferrari. A részletekről sajnos nem meséltek.

Zuhogó esőben tette meg első köreit a Ferrari új ügyfél-versenyautója, a 458 Challenge Evoluzione. Talán ezért nem készítettek egynél több képet a továbbfejlesztett pályaautóról, talán csak azt a titokzatosságot akarják fenntartani, amelynek keretében sem a motor-, sem a menetteljesítményekről nem ejtett szót a gyár. 

Ez persze azt is jelentheti, hogy ezen a téren nincs változás, hiszen a versenypályán nem feltétlenül a lóerők és newtonméterek száma dönti el az eredményt. Lám, annak idején a 458 Challenge is beérte az utcaival azonos, 570 lóerős motorral – igaz, körülötte szinte mindent kicseréltek. Került bele elektronikus differenciálmű, pályára tervezett kipörgésgátló, de vadonatúj volt a futómű, vékonyabbak a lemezek, polikarbonát az üveg… nem véletlen, hogy az autó mindössze két tized másodperccel volt lassabb Fioranóban, a gyári versenypályán, mint a Ferrari FFX. 
Ha így, most még tovább finomította a mechanikailag változatlan csomagot a Ferrari. Az Evoluzione ugyanis a profi motorsportból nyert tapasztalatok nyomán kapta meg vadonatúj aerodinamikai csomagját: méretes szárny, első légterelő, valamint különlegesen kialakított fenéklemez szorítja még erősebben az aszfalthoz az autót. 

Ezen a pár nappal korábban készített felvételen jobban látszik a hátsó szárny és az oldalsó légterelő

Ha a fotózásra nem is, ennek tesztelésére feltétlenül alkalmas volt a pocsék időjárás Muggelóban, ahol mintegy harminc ügyfél tette meg első köreit a Ferrari saját kupasorozatában jövőre kötelezően alkalmazandó, új modellel. Hogy ők számoltak-e be az “aerodinamikai módosítások azonnal érezhető, pozitív hatásáról”, vagy csak a sajtóközlemény ragadtatta el magát, nem derült ki – akit érdekel, a jövő szezonban mért köridőkből bizonyára kiderül majd, mennyit hoztak a GT modelleken tenyésztett áramlástani módosítások.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.