Frissült a milliomosok játékszere

Ferrari 458 Challenge Evoluzione

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 21.30

Bemutatta jövő évi egymárkás kupasorozatának új versenyautóját a Ferrari. A részletekről sajnos nem meséltek.

Zuhogó esőben tette meg első köreit a Ferrari új ügyfél-versenyautója, a 458 Challenge Evoluzione. Talán ezért nem készítettek egynél több képet a továbbfejlesztett pályaautóról, talán csak azt a titokzatosságot akarják fenntartani, amelynek keretében sem a motor-, sem a menetteljesítményekről nem ejtett szót a gyár. 

Ez persze azt is jelentheti, hogy ezen a téren nincs változás, hiszen a versenypályán nem feltétlenül a lóerők és newtonméterek száma dönti el az eredményt. Lám, annak idején a 458 Challenge is beérte az utcaival azonos, 570 lóerős motorral – igaz, körülötte szinte mindent kicseréltek. Került bele elektronikus differenciálmű, pályára tervezett kipörgésgátló, de vadonatúj volt a futómű, vékonyabbak a lemezek, polikarbonát az üveg… nem véletlen, hogy az autó mindössze két tized másodperccel volt lassabb Fioranóban, a gyári versenypályán, mint a Ferrari FFX. 
Ha így, most még tovább finomította a mechanikailag változatlan csomagot a Ferrari. Az Evoluzione ugyanis a profi motorsportból nyert tapasztalatok nyomán kapta meg vadonatúj aerodinamikai csomagját: méretes szárny, első légterelő, valamint különlegesen kialakított fenéklemez szorítja még erősebben az aszfalthoz az autót. 

Ezen a pár nappal korábban készített felvételen jobban látszik a hátsó szárny és az oldalsó légterelő

Ha a fotózásra nem is, ennek tesztelésére feltétlenül alkalmas volt a pocsék időjárás Muggelóban, ahol mintegy harminc ügyfél tette meg első köreit a Ferrari saját kupasorozatában jövőre kötelezően alkalmazandó, új modellel. Hogy ők számoltak-e be az “aerodinamikai módosítások azonnal érezhető, pozitív hatásáról”, vagy csak a sajtóközlemény ragadtatta el magát, nem derült ki – akit érdekel, a jövő szezonban mért köridőkből bizonyára kiderül majd, mennyit hoztak a GT modelleken tenyésztett áramlástani módosítások.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.