Frissült a milliomosok játékszere

Ferrari 458 Challenge Evoluzione

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 21.30

Bemutatta jövő évi egymárkás kupasorozatának új versenyautóját a Ferrari. A részletekről sajnos nem meséltek.

Zuhogó esőben tette meg első köreit a Ferrari új ügyfél-versenyautója, a 458 Challenge Evoluzione. Talán ezért nem készítettek egynél több képet a továbbfejlesztett pályaautóról, talán csak azt a titokzatosságot akarják fenntartani, amelynek keretében sem a motor-, sem a menetteljesítményekről nem ejtett szót a gyár. 

Ez persze azt is jelentheti, hogy ezen a téren nincs változás, hiszen a versenypályán nem feltétlenül a lóerők és newtonméterek száma dönti el az eredményt. Lám, annak idején a 458 Challenge is beérte az utcaival azonos, 570 lóerős motorral – igaz, körülötte szinte mindent kicseréltek. Került bele elektronikus differenciálmű, pályára tervezett kipörgésgátló, de vadonatúj volt a futómű, vékonyabbak a lemezek, polikarbonát az üveg… nem véletlen, hogy az autó mindössze két tized másodperccel volt lassabb Fioranóban, a gyári versenypályán, mint a Ferrari FFX. 
Ha így, most még tovább finomította a mechanikailag változatlan csomagot a Ferrari. Az Evoluzione ugyanis a profi motorsportból nyert tapasztalatok nyomán kapta meg vadonatúj aerodinamikai csomagját: méretes szárny, első légterelő, valamint különlegesen kialakított fenéklemez szorítja még erősebben az aszfalthoz az autót. 

Ezen a pár nappal korábban készített felvételen jobban látszik a hátsó szárny és az oldalsó légterelő

Ha a fotózásra nem is, ennek tesztelésére feltétlenül alkalmas volt a pocsék időjárás Muggelóban, ahol mintegy harminc ügyfél tette meg első köreit a Ferrari saját kupasorozatában jövőre kötelezően alkalmazandó, új modellel. Hogy ők számoltak-e be az “aerodinamikai módosítások azonnal érezhető, pozitív hatásáról”, vagy csak a sajtóközlemény ragadtatta el magát, nem derült ki – akit érdekel, a jövő szezonban mért köridőkből bizonyára kiderül majd, mennyit hoztak a GT modelleken tenyésztett áramlástani módosítások.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.