Egy évvel az alapos ráncfelvarrás után tovább fiatalodik az Opel alsó-középkategóriás modellje. 

Az Insignia kétliteres dízelje (120, 140 LE) helyett egy köztes megoldással: az új, 136 lóerős, 1,6 literes dízelmotorral váltja ki a 130 lóerős 1,7-es dízelt az Astra. 


A különösen csendes üzeműnek mondott 1.6 CDTI már most teljesíti a 2015-ben hatályba lépő Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát, szabványos átlagfogyasztása 3,9 l/100km, ami 7 százalékkal kedvezőbb az elődmotorénál (4,2 l/100km start-stop rendszerrel). 
A 320 (1.7 CDTI: 300) Nm forgatónyomatékú, új motorral 10,3 (előd: 10,6) mp alatt gyorsul százra az Astra ötajtós kivitele. A végsebesség 198-ról 200 km/órára nőtt. 
Az Opel mégsem ezekre a számokra a legbüszkébb, hanem a (hatásfokkal egyébként összefüggésben álló) csekély zajszintre. A segédberendezéseket és a motorburkolatokat fizikailag elszigetelték, így itt nem terjedhetnek át a rezgések. 
A következő modellévre nem csak csendesebb és takarékosabb dízelmotorral, hanem feljavított multimédiás szolgáltatással is készül az Astra. A hétcolos képernyővel szerelt IntelliLink rendszerek Bluetooth- és USB-csatlakozást kínálnak, egyes berendezéseknél beépített műholdas navigációt, SMS-felolvasást és képnézegető funkciót is találunk.