Megszálló, megszállottaknak

A sorozatgyártás kapujában a Tanom Invader

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 17.00

Három év fejlesztés után lassan valósággá válik a Tanom Motors háromkerekű sportmotorja, az Invader. Senki nem állította, hogy ésszerű járgány lesz.

Sandy Hall ötletgazda és cégalapító olyan sportmotorkerékpárt szeretett volna létrehozni, amelyen a kevésbé gyakorlott, illetve az egy nyomvonalú járművektől ódzkodó, idősebb vásárlók is megtapasztalhatják a motorozás örömét. 

A 2010-ben lefektetett alapok után mostanra jutottak el a végkifejletig. A Tanom Invader (megszálló) egy fordított trike, azaz elöl kettő, hátul egy keréken gördül, akárcsak a Morgan Threewheeler vagy a Can-Am Spyder. Azokkal ellentétben azonban itt nem elégedtek meg a kis tömeg, kis teljesítmény doktrinájával (a Morgan kéthengeres, kétliteres léthűtésese 115 lóerőt ad le, míg a kanadai Can-Am az anyavállalat Bombardier tulajdonában álló Rotax egyliteres, V2-es, 106 lóerős blokkját használja), és egyenesen a világ egyik legfélelmetesebb erőforrását: a Suzuki Hayabusa 1.340 köbcentis, 197 lóerős négyhengeresét szerelték be a csővázba. 

Ezzel az egyelőre roadster, ám hamarosan a képeken látható kupé kivitelben is kapható, szárazon mindössze 472 kilós jármű 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, miközben pilótája és utasa az elemektől védve, egymás mellett elhelyezett kagylóülésekben foglal helyet, és hagyományos autó kezelőszerveket működtet. 

A gépkocsikhoz szokott ügyfelek kedvéért van pohártartó, vásárolható rádió, és tolatóradar is. A helykínálat viszont motorkerékpáros, ezért csomagtartó helyett két zárható rekesz van, mindkét oldalon (a fényezett oldalidom mögötti fekete háromszögben) egy-egy, amelyekbe méretre szabott sporttáskát gyömöszölhet be a pilóta és utasa. 

A végsebesség elmarad a Hayabusa 300 km/órát csipkedő eredményétől, de 220 km/óra lassúnak semmiképp nem nevezhető, főleg, hogy 1,0 g-vel fékez, és 1,3 g-vel kanyarodik az elöl-hátul állítható futóművel szerelt jármű. 

51 990 dolláros (11,5 millió Ft) alapárával nem különösebben olcsó az autó, illetve motor, illetve akármicsoda, de különlegesnek különleges, az biztos.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.