Megszálló, megszállottaknak

A sorozatgyártás kapujában a Tanom Invader

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 17.00

Három év fejlesztés után lassan valósággá válik a Tanom Motors háromkerekű sportmotorja, az Invader. Senki nem állította, hogy ésszerű járgány lesz.

Sandy Hall ötletgazda és cégalapító olyan sportmotorkerékpárt szeretett volna létrehozni, amelyen a kevésbé gyakorlott, illetve az egy nyomvonalú járművektől ódzkodó, idősebb vásárlók is megtapasztalhatják a motorozás örömét. 

A 2010-ben lefektetett alapok után mostanra jutottak el a végkifejletig. A Tanom Invader (megszálló) egy fordított trike, azaz elöl kettő, hátul egy keréken gördül, akárcsak a Morgan Threewheeler vagy a Can-Am Spyder. Azokkal ellentétben azonban itt nem elégedtek meg a kis tömeg, kis teljesítmény doktrinájával (a Morgan kéthengeres, kétliteres léthűtésese 115 lóerőt ad le, míg a kanadai Can-Am az anyavállalat Bombardier tulajdonában álló Rotax egyliteres, V2-es, 106 lóerős blokkját használja), és egyenesen a világ egyik legfélelmetesebb erőforrását: a Suzuki Hayabusa 1.340 köbcentis, 197 lóerős négyhengeresét szerelték be a csővázba. 

Ezzel az egyelőre roadster, ám hamarosan a képeken látható kupé kivitelben is kapható, szárazon mindössze 472 kilós jármű 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, miközben pilótája és utasa az elemektől védve, egymás mellett elhelyezett kagylóülésekben foglal helyet, és hagyományos autó kezelőszerveket működtet. 

A gépkocsikhoz szokott ügyfelek kedvéért van pohártartó, vásárolható rádió, és tolatóradar is. A helykínálat viszont motorkerékpáros, ezért csomagtartó helyett két zárható rekesz van, mindkét oldalon (a fényezett oldalidom mögötti fekete háromszögben) egy-egy, amelyekbe méretre szabott sporttáskát gyömöszölhet be a pilóta és utasa. 

A végsebesség elmarad a Hayabusa 300 km/órát csipkedő eredményétől, de 220 km/óra lassúnak semmiképp nem nevezhető, főleg, hogy 1,0 g-vel fékez, és 1,3 g-vel kanyarodik az elöl-hátul állítható futóművel szerelt jármű. 

51 990 dolláros (11,5 millió Ft) alapárával nem különösebben olcsó az autó, illetve motor, illetve akármicsoda, de különlegesnek különleges, az biztos.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.