Megszálló, megszállottaknak

A sorozatgyártás kapujában a Tanom Invader

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 17.00

Három év fejlesztés után lassan valósággá válik a Tanom Motors háromkerekű sportmotorja, az Invader. Senki nem állította, hogy ésszerű járgány lesz.

Sandy Hall ötletgazda és cégalapító olyan sportmotorkerékpárt szeretett volna létrehozni, amelyen a kevésbé gyakorlott, illetve az egy nyomvonalú járművektől ódzkodó, idősebb vásárlók is megtapasztalhatják a motorozás örömét. 

A 2010-ben lefektetett alapok után mostanra jutottak el a végkifejletig. A Tanom Invader (megszálló) egy fordított trike, azaz elöl kettő, hátul egy keréken gördül, akárcsak a Morgan Threewheeler vagy a Can-Am Spyder. Azokkal ellentétben azonban itt nem elégedtek meg a kis tömeg, kis teljesítmény doktrinájával (a Morgan kéthengeres, kétliteres léthűtésese 115 lóerőt ad le, míg a kanadai Can-Am az anyavállalat Bombardier tulajdonában álló Rotax egyliteres, V2-es, 106 lóerős blokkját használja), és egyenesen a világ egyik legfélelmetesebb erőforrását: a Suzuki Hayabusa 1.340 köbcentis, 197 lóerős négyhengeresét szerelték be a csővázba. 

Ezzel az egyelőre roadster, ám hamarosan a képeken látható kupé kivitelben is kapható, szárazon mindössze 472 kilós jármű 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, miközben pilótája és utasa az elemektől védve, egymás mellett elhelyezett kagylóülésekben foglal helyet, és hagyományos autó kezelőszerveket működtet. 

A gépkocsikhoz szokott ügyfelek kedvéért van pohártartó, vásárolható rádió, és tolatóradar is. A helykínálat viszont motorkerékpáros, ezért csomagtartó helyett két zárható rekesz van, mindkét oldalon (a fényezett oldalidom mögötti fekete háromszögben) egy-egy, amelyekbe méretre szabott sporttáskát gyömöszölhet be a pilóta és utasa. 

A végsebesség elmarad a Hayabusa 300 km/órát csipkedő eredményétől, de 220 km/óra lassúnak semmiképp nem nevezhető, főleg, hogy 1,0 g-vel fékez, és 1,3 g-vel kanyarodik az elöl-hátul állítható futóművel szerelt jármű. 

51 990 dolláros (11,5 millió Ft) alapárával nem különösebben olcsó az autó, illetve motor, illetve akármicsoda, de különlegesnek különleges, az biztos.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.