Az idén is több millióan ellenőrizték már kötelező biztosítási díjaikat az internetes portálokon a kampány első hetében. A tavalyival szinte hajszálra megegyező érdeklődés közepette azonban csak az autósok egynegyede talált magának olcsóbb díjat, a többség pedig díjemelkedéssel szembesülhetett. Esetükben a díjemelkedés átlagos mértéke 2-5 ezer forint volt.

A szerződéskötések alapján az látszik, hogy azok az autósok, akik csak 2-3 ezer forintos emelést kaptak, jórészt régi biztosítójuknál szándékoznak maradni. Ez akár 30 százalékkal is csökkentheti a váltók idei számát és további, gyorsuló díjemelkedési tendenciához vezethet a jövőben. A váltók számának csökkenésével az adóval növelt kötelező átlagdíj a 15 ezer forintot is elérheti a kampányban.

Lenyelik a több ezres emelést az autósok 1

Kifejezetten kapósak lettek ugyanakkor a kiegészítő biztosítások, legalábbis azoknál a biztosítóknál, amelyek aprópénzért kínálják a cascót, vagy más kiegészítő terméket. Ezeket az autósok 25 százalékban választják (ez a tavalyi kampányban mért adat kétszerese), ezért például a Biztosítás.hu-nál az autósok önállóan, csak kiegészítő terméket is vásárolhatnak, miközben kötelező biztosításuk a régi biztosítójuknál marad.  

Megfigyelhető a kötelező piac jelentősebb mértékű átrendeződése is. Olyan társaságok kerültek előtérbe, amelyek tavaly kevésbé voltak sikeresek, miközben a tavalyi nyertesek most a lista végén vagy a középmezőnyben állnak. Mindez azért érdekes, mert könnyen lehet, hogy a most rosszul szereplő biztosítók jövőre vissza akarnak majd vágni, és újabb díjcsökkenés következik.