Pininfarina Gran Lusso: nagyjából ennek a csodálatosan megosztó, lenyűgözően pimasz koncepcióautónak a formavilágára számítunk a következő generációs BMW 5-ös kapcsán – ha ez így nem ugrik be, gondolj a 4-es kupéra, az is elég közel lehet.

A mostani, kicsit visszafogott dizájn után ismét karakán vonalakat kap a bajorok nagyautója, természetesen megfelelő magasságban húzódó tetővonallal. Ha csak a forma változna, elég lenne egy ráncfelvarrás – de hisz azon éppen idén esett át az aktuális modell. 
Az új generációs 5-ös abszolút a kor szellemének (és a kihívóknak, például a Mercedes E-osztálynak) megfelelő motorkínálattal lép színre: két hagyományos és egy konnektoros hibridre számítunk, valamint (a márka hagyományőrzői most ne olvassanak tovább) a háromhengeres, másfél literes blokk is megjelenhet a markáns orrban. 
Ami a biztonságot illeti, a BMW magától értetődően kitesz magáért. Sztereo kamerával keresi a veszélyhelyzeteket, és az akadályok előtt állítólag nem csak fékezni, de elkormányozni is képes lesz az autó – bár ehhez nyilván Brüsszelnek is lesz egy-két szava. 
A head-up display nem egyszerűen a menetadatokat vetíti a szélvédőre, hanem a kiterjesztett valóság technológiáját felhasználva virtuális útfelfestésként fogja megjeleníteni a navigációs berendezés útmutatásait. 
Mindez persze még nagyon a jövő zenéje: egyelőre csupán öszvér képében, a jelenlegi 5-ös gúnyájába bújtatva rója az utakat, pontosabban a zárt tesztpályát az autó, így még csak sziluettjére sem következtethetünk a mellékelt képekből.