Csak pályára készül az új szuper-Lotus

Négy henger, kompresszor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 11.00

Méretes hátsó szárnyáról, a küszöb alatt húzódó légterelőről, valamint a kitakart fényszórókról könnyen felismerhető a Lotus Elise S Cup R küldetése. Kizárólag versenypályára, azon belül is a Lotus márkakupába szánta új tűzgolyóját a brit gyártó.

Nem volna nehéz kiszúrni az utcán, hiszen fényszórója nincs, a hátsó szélvédő műanyag, a lökhárítót, valamint a küszöböket pedig kimunkált aerodinamikai elemek határolják alulról. 
Hátul, közvetlenül a széles spoiler előtt a Lotus Elise S 1,8 literes, kompresszoros motorjával találkozhatunk: ennek teljesítményéről külön nem értekezik a gyár, így csak abból indulhatunk ki, hogy az alapmotor 217 LE teljesítményt és 250 Nm forgatónyomatékot kínál. 
Egészen biztosan nem változott a menetkész tömeg (924 kg), és mégis, a fent részletezett áramlástani kiegészítők, a teljesen állítható futómű, a versenyfékek és az áthangolt motorvezérlés a gyár öt kilométeres tesztpályáján 4 másodperccel gyorsabbá teszi az autót az alapkivitelű Elise S-nél, ami nem kevés. 
A 39 ezer fontos (13,9 millió Ft) nettó vételár magában foglalja a bukókeretet, a versenyülést, a leszerelhető kormányt és a többi kötelező verseny-tartozékot. Feláras opció az utasülés, a légkondicionáló, és bár a légzsákot beépítik, mód van a törlésére – és ez annyira magától értetődő a gyár számára, hogy a menetkész tömeget eleve légzsák nélkül mérték.
A Lotus Elise S Cup R a világ fél tucatnyi pontján megrendezett Lotus márkakupákban fog rajthoz állni, Olaszországtól Thaiföldig, az Egyesült Államoktól Japánig, Kínától Nagy-Britanniáig.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.