Nem volna nehéz kiszúrni az utcán, hiszen fényszórója nincs, a hátsó szélvédő műanyag, a lökhárítót, valamint a küszöböket pedig kimunkált aerodinamikai elemek határolják alulról. 
Hátul, közvetlenül a széles spoiler előtt a Lotus Elise S 1,8 literes, kompresszoros motorjával találkozhatunk: ennek teljesítményéről külön nem értekezik a gyár, így csak abból indulhatunk ki, hogy az alapmotor 217 LE teljesítményt és 250 Nm forgatónyomatékot kínál. 
Egészen biztosan nem változott a menetkész tömeg (924 kg), és mégis, a fent részletezett áramlástani kiegészítők, a teljesen állítható futómű, a versenyfékek és az áthangolt motorvezérlés a gyár öt kilométeres tesztpályáján 4 másodperccel gyorsabbá teszi az autót az alapkivitelű Elise S-nél, ami nem kevés. 
A 39 ezer fontos (13,9 millió Ft) nettó vételár magában foglalja a bukókeretet, a versenyülést, a leszerelhető kormányt és a többi kötelező verseny-tartozékot. Feláras opció az utasülés, a légkondicionáló, és bár a légzsákot beépítik, mód van a törlésére – és ez annyira magától értetődő a gyár számára, hogy a menetkész tömeget eleve légzsák nélkül mérték.
A Lotus Elise S Cup R a világ fél tucatnyi pontján megrendezett Lotus márkakupákban fog rajthoz állni, Olaszországtól Thaiföldig, az Egyesült Államoktól Japánig, Kínától Nagy-Britanniáig.