Csak pályára készül az új szuper-Lotus

Négy henger, kompresszor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 11.00

Méretes hátsó szárnyáról, a küszöb alatt húzódó légterelőről, valamint a kitakart fényszórókról könnyen felismerhető a Lotus Elise S Cup R küldetése. Kizárólag versenypályára, azon belül is a Lotus márkakupába szánta új tűzgolyóját a brit gyártó.

Nem volna nehéz kiszúrni az utcán, hiszen fényszórója nincs, a hátsó szélvédő műanyag, a lökhárítót, valamint a küszöböket pedig kimunkált aerodinamikai elemek határolják alulról. 
Hátul, közvetlenül a széles spoiler előtt a Lotus Elise S 1,8 literes, kompresszoros motorjával találkozhatunk: ennek teljesítményéről külön nem értekezik a gyár, így csak abból indulhatunk ki, hogy az alapmotor 217 LE teljesítményt és 250 Nm forgatónyomatékot kínál. 
Egészen biztosan nem változott a menetkész tömeg (924 kg), és mégis, a fent részletezett áramlástani kiegészítők, a teljesen állítható futómű, a versenyfékek és az áthangolt motorvezérlés a gyár öt kilométeres tesztpályáján 4 másodperccel gyorsabbá teszi az autót az alapkivitelű Elise S-nél, ami nem kevés. 
A 39 ezer fontos (13,9 millió Ft) nettó vételár magában foglalja a bukókeretet, a versenyülést, a leszerelhető kormányt és a többi kötelező verseny-tartozékot. Feláras opció az utasülés, a légkondicionáló, és bár a légzsákot beépítik, mód van a törlésére – és ez annyira magától értetődő a gyár számára, hogy a menetkész tömeget eleve légzsák nélkül mérték.
A Lotus Elise S Cup R a világ fél tucatnyi pontján megrendezett Lotus márkakupákban fog rajthoz állni, Olaszországtól Thaiföldig, az Egyesült Államoktól Japánig, Kínától Nagy-Britanniáig.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.