Alig néhány napja, hogy a Nissan bemutatta jövő évi Le Mans-i LMP1-es hibrid versenyautóját, a felülnézetből vadászrepülőgépre emlékeztető ZEOD RC-t. 

A hivatalosan november végén debütáló, de már most megelőlegezett BladeGlider egyértelműen ettől a háromszögletű, ezért különösen csekély homlokfelületű autótól kölcsönözte megjelenését. Az autó optikailag és fizikailag egyaránt farnehéz: össztömegének csupán 30 százaléka terheli a keskeny, egy méteres nyomtávú első tengelyt. 
A padlólemez pillekönnyű, merev szénszálas kompozitból készült; ennek profilja bőséges leszorítóerőt ébreszt, ezért a tervezők elhagyhatták a légellenállást növelő, szokványos szárnyakat. 

A még jobb energiahatékonyság érdekében a domborzati és légköri viszonyok is leolvashatók a műszerfalról. A kilátás szinte akadálytalan.

A váz konfigurációjához igazodva elöl egy, hátul két ülést helyeztek el az utastérben. Futurisztikus műszerek, a repülőgépek kormányát idéző volán, sárga fluoreszkáló sávok teremtenek a légi közlekedést idéző környezetet. Ugyanez igaz a kiváló körkörös kilátást biztosító üvegfelületekre. 
A beltér egy dolog, de ha sportkocsiról van szó, mégis csak fontosabb a motor. Az hajtóerőt a Nissan történetében először agymotorok biztosítják: az ezeket tápláló lítium-ion akkumulátorokat mélyen és hátul helyezték el, ami stabillá és fordulékonnyá teszi az autót. A BladeGlider további részleteiről – a motorteljesítményről, a hatótávolságról, a futóműről és egyéb finomságokról – november utolsó harmadában, a Tokiói Autószalon kezdetekor tájékoztat a Nissan.

Mindössze egy méter széles az autó orra. Feltűnő a légterelők hiánya