Szárnyas hatásvadász

Nissan BladeGlider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 19.00

Háromszögletű versenyautójának mintájára különleges roadster-tanulmányt álmodott a Nissan. Természetesen villanymotor hajtja

Alig néhány napja, hogy a Nissan bemutatta jövő évi Le Mans-i LMP1-es hibrid versenyautóját, a felülnézetből vadászrepülőgépre emlékeztető ZEOD RC-t. 

A hivatalosan november végén debütáló, de már most megelőlegezett BladeGlider egyértelműen ettől a háromszögletű, ezért különösen csekély homlokfelületű autótól kölcsönözte megjelenését. Az autó optikailag és fizikailag egyaránt farnehéz: össztömegének csupán 30 százaléka terheli a keskeny, egy méteres nyomtávú első tengelyt. 
A padlólemez pillekönnyű, merev szénszálas kompozitból készült; ennek profilja bőséges leszorítóerőt ébreszt, ezért a tervezők elhagyhatták a légellenállást növelő, szokványos szárnyakat. 

A még jobb energiahatékonyság érdekében a domborzati és légköri viszonyok is leolvashatók a műszerfalról. A kilátás szinte akadálytalan.

A váz konfigurációjához igazodva elöl egy, hátul két ülést helyeztek el az utastérben. Futurisztikus műszerek, a repülőgépek kormányát idéző volán, sárga fluoreszkáló sávok teremtenek a légi közlekedést idéző környezetet. Ugyanez igaz a kiváló körkörös kilátást biztosító üvegfelületekre. 
A beltér egy dolog, de ha sportkocsiról van szó, mégis csak fontosabb a motor. Az hajtóerőt a Nissan történetében először agymotorok biztosítják: az ezeket tápláló lítium-ion akkumulátorokat mélyen és hátul helyezték el, ami stabillá és fordulékonnyá teszi az autót. A BladeGlider további részleteiről – a motorteljesítményről, a hatótávolságról, a futóműről és egyéb finomságokról – november utolsó harmadában, a Tokiói Autószalon kezdetekor tájékoztat a Nissan.

Mindössze egy méter széles az autó orra. Feltűnő a légterelők hiánya

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.