Mercedes felsőfokon: S 65 AMG

Világpremier a hónap végén

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 10.15

Tizenkét henger, 630 lóerő, 1000 Nm nyomaték: az S 65 AMG lenyűgöző jármű. Igaz, kisöccse simán legyorsulja.

Már amikor a nyolchengeres S 63 AMG-t bemutatták, akkor benne volt a levegőben a tizenkét hengeres csúcsverzió, azonban érthető módon inkább hallgatott róla a gyár. 

Most viszont színre lépett a tizenkét hengeres csúcsmodell – pontosabban két héten belül színre lép, Los Angelesben és Tokióban egyaránt, de addig is részletes információkkal csinál kedvet hozzá a Mercedes. 
Az S 65 AMG a luxusautó-szegmens megkerülhetetlen óriását, az AMG ikerturbós, hatliteres V12-esét kapta meg, amely ezúttal Euro6-os emissziós teljesítménnyel áll készen a jövőre. A kettős feltöltés azonban csak része a mutatványnak: hengerenként két gyújtógyertya, vizes intercooler, adaptív generátor-vezérlés, kovácsolt főtengely, alumínium forgattyúház, start-stop automata, valamint (csak hogy a shownak is adjanak egy keveset) szénszálból készített szelepfedél teszi teljessé a kézzel összeszerelt erőforrás varázsát. 
A lehengerlően erős motorra az AMG hétfokozatú automata váltóját csatolták, ezen keresztül árad a hátsó kerék felé a hajtóerő. 4,3 másodperc alatt gyorsul százra a nagy autó: ez egy tizeddel jobb érték, mint az S 63 AMG azonos adata, legalábbis hátsókerék-hajtással. A kis testvér viszont 4Matic összkerékhajtással 4,0 mp alatt szökken százra; erre a mutatványra a kizárólag hátul hajtó S 65 AMG nem képes. 
Ettől függetlenül több mint lenyűgöző az autó dinamizmusa, és bár a menetkész tömeget egyelőre nem adta meg a gyár, annyit lehet tudni, hogy széles körű és intenzív fogyókúrára fogták a szedánt. Az indítóakkumulátor például könnyű lítium-ion egység: az S 63 AMG után a világon másodikként található meg nem hibrid autóban ez a 20 kilós tömegcsökkentést hozó technológia. 
A futóművet természetesen áthangolták, de alapjaiban nem változtattak rajta: a Magic Body Control rendszer megelőző módon alkalmazkodik az útegyenetlenségekhez. Az AMG kormánymű változó áttételt kínál, alapfelszerelés az ESP alulkormányzottságot kiküszöbölő, kanyartámogató funkciója. 
Keréktárcsából lehet válogatni, de műszakilag felesleges: mindegyik modell kovácsolt alumíniumból készül; az alapkivitelű kerék sokküllős dizájnja kifejezetten archaizáló, klasszikus darab – és nem mellékesen kiváló rálátást biztosít az opciós karbon-kerámia féktárcsákra (elképesztő 420 mm első átmérővel). 
A külső formajegyek magukért beszélnek, a belsőre érdemes azonban szót vesztegetni. Az üléseket exkluzív, rombuszmintás bőrkárpitozás borítja, ahol a perforált felületek simán hagyott szakaszokkal váltakoznak. Az ülések háttámláján, a könyöklőn, de még az első ülések hátoldalán is találkozunk a dombornyomott AMG emblémával, ugyanúgy, ahogy az ajtókon is. 
A műszerfal az immár szabványos, digitális egység, amely egyedi AMG köntöst kapott, eltüntethetetlen fokozatkijelzővel és fordulatszámmérővel, motor- és váltóolaj-hőmérővel. Nem hiányzik a hatalmas head-up display, ami pedig a kezelőfelületet illeti, itt is érintésérzékeny rajzolótábláról vezérelhető minden fedélzeti egység – persze a szokásos Comand tárcsa, illetve a hangvezérlés mellett. 
A fent említett rendszerek alapfelszerelésként kerülnek az autóba, de a kényelmi és vezetőtámogató rendszerek zavarba ejtő arzenálja kérhető felárért. Nem mindegy persze, hogy mihez képest kell még pluszba fizetnünk, de az árakat egyelőe nem közölte a Mercedes: még két hét, és minden bizonnyal azokra is fény derül.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    S65 AMG. Csodálatos kézzel összerakott motor. De 1000nm-nek semmi értelme nincs, ha csak két kerékre küldjük hátra az erőt. Hogy lehet ezzel az autóval esővel, vagy ősszel leveles saras úton közlekedni ? Hóról ne is beszéljünk. Nem kell majd karácsonyfa izzósort vennie a leendő tulajnak, mert ősztől nyár kezdetéig nézheti majd a műszerfalon meg a középkonzolon a sok sárga villógó jelzést…
    A 63 AMG 4 MATIC sokkal jobb választás.

  • Guevara

    Ha megteheted, hogy S65-öt veszel, akkor vehetsz mellé egy GL63AMG-t az ősztől nyárig való használatra. 1000Nm természetes teljesen felesleges, legalábbis ehhez az autóhoz, de marketing szempontjából mégis van értelme. Szép kerek szám, sok nullával. Ez bizony nem a kicsiben gondolkodók autója.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.