Mercedes felsőfokon: S 65 AMG

Világpremier a hónap végén

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 10.15

Tizenkét henger, 630 lóerő, 1000 Nm nyomaték: az S 65 AMG lenyűgöző jármű. Igaz, kisöccse simán legyorsulja.

Már amikor a nyolchengeres S 63 AMG-t bemutatták, akkor benne volt a levegőben a tizenkét hengeres csúcsverzió, azonban érthető módon inkább hallgatott róla a gyár. 

Most viszont színre lépett a tizenkét hengeres csúcsmodell – pontosabban két héten belül színre lép, Los Angelesben és Tokióban egyaránt, de addig is részletes információkkal csinál kedvet hozzá a Mercedes. 
Az S 65 AMG a luxusautó-szegmens megkerülhetetlen óriását, az AMG ikerturbós, hatliteres V12-esét kapta meg, amely ezúttal Euro6-os emissziós teljesítménnyel áll készen a jövőre. A kettős feltöltés azonban csak része a mutatványnak: hengerenként két gyújtógyertya, vizes intercooler, adaptív generátor-vezérlés, kovácsolt főtengely, alumínium forgattyúház, start-stop automata, valamint (csak hogy a shownak is adjanak egy keveset) szénszálból készített szelepfedél teszi teljessé a kézzel összeszerelt erőforrás varázsát. 
A lehengerlően erős motorra az AMG hétfokozatú automata váltóját csatolták, ezen keresztül árad a hátsó kerék felé a hajtóerő. 4,3 másodperc alatt gyorsul százra a nagy autó: ez egy tizeddel jobb érték, mint az S 63 AMG azonos adata, legalábbis hátsókerék-hajtással. A kis testvér viszont 4Matic összkerékhajtással 4,0 mp alatt szökken százra; erre a mutatványra a kizárólag hátul hajtó S 65 AMG nem képes. 
Ettől függetlenül több mint lenyűgöző az autó dinamizmusa, és bár a menetkész tömeget egyelőre nem adta meg a gyár, annyit lehet tudni, hogy széles körű és intenzív fogyókúrára fogták a szedánt. Az indítóakkumulátor például könnyű lítium-ion egység: az S 63 AMG után a világon másodikként található meg nem hibrid autóban ez a 20 kilós tömegcsökkentést hozó technológia. 
A futóművet természetesen áthangolták, de alapjaiban nem változtattak rajta: a Magic Body Control rendszer megelőző módon alkalmazkodik az útegyenetlenségekhez. Az AMG kormánymű változó áttételt kínál, alapfelszerelés az ESP alulkormányzottságot kiküszöbölő, kanyartámogató funkciója. 
Keréktárcsából lehet válogatni, de műszakilag felesleges: mindegyik modell kovácsolt alumíniumból készül; az alapkivitelű kerék sokküllős dizájnja kifejezetten archaizáló, klasszikus darab – és nem mellékesen kiváló rálátást biztosít az opciós karbon-kerámia féktárcsákra (elképesztő 420 mm első átmérővel). 
A külső formajegyek magukért beszélnek, a belsőre érdemes azonban szót vesztegetni. Az üléseket exkluzív, rombuszmintás bőrkárpitozás borítja, ahol a perforált felületek simán hagyott szakaszokkal váltakoznak. Az ülések háttámláján, a könyöklőn, de még az első ülések hátoldalán is találkozunk a dombornyomott AMG emblémával, ugyanúgy, ahogy az ajtókon is. 
A műszerfal az immár szabványos, digitális egység, amely egyedi AMG köntöst kapott, eltüntethetetlen fokozatkijelzővel és fordulatszámmérővel, motor- és váltóolaj-hőmérővel. Nem hiányzik a hatalmas head-up display, ami pedig a kezelőfelületet illeti, itt is érintésérzékeny rajzolótábláról vezérelhető minden fedélzeti egység – persze a szokásos Comand tárcsa, illetve a hangvezérlés mellett. 
A fent említett rendszerek alapfelszerelésként kerülnek az autóba, de a kényelmi és vezetőtámogató rendszerek zavarba ejtő arzenálja kérhető felárért. Nem mindegy persze, hogy mihez képest kell még pluszba fizetnünk, de az árakat egyelőe nem közölte a Mercedes: még két hét, és minden bizonnyal azokra is fény derül.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    S65 AMG. Csodálatos kézzel összerakott motor. De 1000nm-nek semmi értelme nincs, ha csak két kerékre küldjük hátra az erőt. Hogy lehet ezzel az autóval esővel, vagy ősszel leveles saras úton közlekedni ? Hóról ne is beszéljünk. Nem kell majd karácsonyfa izzósort vennie a leendő tulajnak, mert ősztől nyár kezdetéig nézheti majd a műszerfalon meg a középkonzolon a sok sárga villógó jelzést…
    A 63 AMG 4 MATIC sokkal jobb választás.

  • Guevara

    Ha megteheted, hogy S65-öt veszel, akkor vehetsz mellé egy GL63AMG-t az ősztől nyárig való használatra. 1000Nm természetes teljesen felesleges, legalábbis ehhez az autóhoz, de marketing szempontjából mégis van értelme. Szép kerek szám, sok nullával. Ez bizony nem a kicsiben gondolkodók autója.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.