Mercedes felsőfokon: S 65 AMG

Világpremier a hónap végén

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 10.15

Tizenkét henger, 630 lóerő, 1000 Nm nyomaték: az S 65 AMG lenyűgöző jármű. Igaz, kisöccse simán legyorsulja.

Már amikor a nyolchengeres S 63 AMG-t bemutatták, akkor benne volt a levegőben a tizenkét hengeres csúcsverzió, azonban érthető módon inkább hallgatott róla a gyár. 

Most viszont színre lépett a tizenkét hengeres csúcsmodell – pontosabban két héten belül színre lép, Los Angelesben és Tokióban egyaránt, de addig is részletes információkkal csinál kedvet hozzá a Mercedes. 
Az S 65 AMG a luxusautó-szegmens megkerülhetetlen óriását, az AMG ikerturbós, hatliteres V12-esét kapta meg, amely ezúttal Euro6-os emissziós teljesítménnyel áll készen a jövőre. A kettős feltöltés azonban csak része a mutatványnak: hengerenként két gyújtógyertya, vizes intercooler, adaptív generátor-vezérlés, kovácsolt főtengely, alumínium forgattyúház, start-stop automata, valamint (csak hogy a shownak is adjanak egy keveset) szénszálból készített szelepfedél teszi teljessé a kézzel összeszerelt erőforrás varázsát. 
A lehengerlően erős motorra az AMG hétfokozatú automata váltóját csatolták, ezen keresztül árad a hátsó kerék felé a hajtóerő. 4,3 másodperc alatt gyorsul százra a nagy autó: ez egy tizeddel jobb érték, mint az S 63 AMG azonos adata, legalábbis hátsókerék-hajtással. A kis testvér viszont 4Matic összkerékhajtással 4,0 mp alatt szökken százra; erre a mutatványra a kizárólag hátul hajtó S 65 AMG nem képes. 
Ettől függetlenül több mint lenyűgöző az autó dinamizmusa, és bár a menetkész tömeget egyelőre nem adta meg a gyár, annyit lehet tudni, hogy széles körű és intenzív fogyókúrára fogták a szedánt. Az indítóakkumulátor például könnyű lítium-ion egység: az S 63 AMG után a világon másodikként található meg nem hibrid autóban ez a 20 kilós tömegcsökkentést hozó technológia. 
A futóművet természetesen áthangolták, de alapjaiban nem változtattak rajta: a Magic Body Control rendszer megelőző módon alkalmazkodik az útegyenetlenségekhez. Az AMG kormánymű változó áttételt kínál, alapfelszerelés az ESP alulkormányzottságot kiküszöbölő, kanyartámogató funkciója. 
Keréktárcsából lehet válogatni, de műszakilag felesleges: mindegyik modell kovácsolt alumíniumból készül; az alapkivitelű kerék sokküllős dizájnja kifejezetten archaizáló, klasszikus darab – és nem mellékesen kiváló rálátást biztosít az opciós karbon-kerámia féktárcsákra (elképesztő 420 mm első átmérővel). 
A külső formajegyek magukért beszélnek, a belsőre érdemes azonban szót vesztegetni. Az üléseket exkluzív, rombuszmintás bőrkárpitozás borítja, ahol a perforált felületek simán hagyott szakaszokkal váltakoznak. Az ülések háttámláján, a könyöklőn, de még az első ülések hátoldalán is találkozunk a dombornyomott AMG emblémával, ugyanúgy, ahogy az ajtókon is. 
A műszerfal az immár szabványos, digitális egység, amely egyedi AMG köntöst kapott, eltüntethetetlen fokozatkijelzővel és fordulatszámmérővel, motor- és váltóolaj-hőmérővel. Nem hiányzik a hatalmas head-up display, ami pedig a kezelőfelületet illeti, itt is érintésérzékeny rajzolótábláról vezérelhető minden fedélzeti egység – persze a szokásos Comand tárcsa, illetve a hangvezérlés mellett. 
A fent említett rendszerek alapfelszerelésként kerülnek az autóba, de a kényelmi és vezetőtámogató rendszerek zavarba ejtő arzenálja kérhető felárért. Nem mindegy persze, hogy mihez képest kell még pluszba fizetnünk, de az árakat egyelőe nem közölte a Mercedes: még két hét, és minden bizonnyal azokra is fény derül.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    S65 AMG. Csodálatos kézzel összerakott motor. De 1000nm-nek semmi értelme nincs, ha csak két kerékre küldjük hátra az erőt. Hogy lehet ezzel az autóval esővel, vagy ősszel leveles saras úton közlekedni ? Hóról ne is beszéljünk. Nem kell majd karácsonyfa izzósort vennie a leendő tulajnak, mert ősztől nyár kezdetéig nézheti majd a műszerfalon meg a középkonzolon a sok sárga villógó jelzést…
    A 63 AMG 4 MATIC sokkal jobb választás.

  • Guevara

    Ha megteheted, hogy S65-öt veszel, akkor vehetsz mellé egy GL63AMG-t az ősztől nyárig való használatra. 1000Nm természetes teljesen felesleges, legalábbis ehhez az autóhoz, de marketing szempontjából mégis van értelme. Szép kerek szám, sok nullával. Ez bizony nem a kicsiben gondolkodók autója.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.