Loebbel mehet a Dakarra a Peugeot

Érik az ötödik győzelem?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 15.00

Stephane Peterhansel és Sebastien Loeb neve is felmerült abban a hírben, amely szerint két év múlva ismét rajthoz állhatna a világ leghíresebb terepraliján a francia csapat.

Értesülések szerint a Peugeot Sport már akár 2015-ben rajthoz állna a Dakaron, mégpedig legalább egy, de akár két nagyágyúval. 

Stephane Peterhansel az idei Dakaron, Minis színekben (DPPI)

Stephane Peterhansel az idei Dakaron, Minis színekben (DPPI)


A Peugeot Sport csapatfőnöke, Bruno Famin még októberben találkozott a tizenegyszeres Dakar-győztes Stephane Peterhansellel, hogy megbeszéljék az élő legenda részvételét egy esetleges programban. 
“A Pikes Peak évente egyetlen alkalmat jelent. Az idei verseny rendkívül sikeres volt, a rajongók imádták, de további programokra van szükségünk. Rengeteg ötletünk van. Fel kell mérnünk, hogy kommunikációs szempontból melyek a legjobb lehetőségek, hogy milyen program volna a leginkább kifizetődő, és a legizgalmasabb kihívás.” – mondta Famin. 
Stephane Peterhansel 1988 óta elmaradhatatlan résztvevője a Dakar ralinak. A francia versenyzőfenomén 1998-ig motorkerékpárral indult, és hat alkalommal győzött. 1999-ben átnyergelt a négykerekűekre, itt öt első és egy második helyezés a rekordja. Legutóbb idén diadalmaskodott. A Dakar mellett tucatnyi más terepralin is részt vett, emellett kétszeres enduro világbajnok.
“Még nem véglegesítettük a jövő évi költségvetést. Amint megvannak a számok, meghozzuk a szakmai döntéseket. Elképzelhető, hogy elkanyarodunk a Pikes Peaktől és a 208 T16 Pikes Peak versenyautótól.” 
Akármilyen irányba indulnak is el, Sebastien Loeb toborzása logikus és szerencsés választás volna. 

Sebastien Loeb legelső próbálkozásán embertelen fölénnyel nyert az idei Pikes Peak hegyi felfutón

Sebastien Loeb idén nyáron történelmet írt, amikor korábban elképzelhetetlen előnnyel nyert a világ legismertebb hegyi felfutó versenyén, a Pikes Peaken. Loeb soha nem csinált titkot abból, hogy érdekelné a Dakar. A Citroën alighanem ismét kölcsönadja sztárversenyzőjét, hiszen rájuk is vetül a dicsfényből.

Ari Vatanen és Bruno Berglund az 1989-es Párizs-Dakar ralin

Ari Vatanen és Bruno Berglund az 1989-es Párizs-Dakar ralin


Az egyetlen gond az lehet, hogy a Dakar ütközhet Loeb 2015-ös Túraautó Világbajnokság előtti tesztsorozatával – mint ismeretes, a kilencszeres rali világbajnok búcsút intett a WRC-nek, és átnyergelt a pályaversenyzésre. Maga a szezon azonban később kezdődik, mint a Dakar, így elméleti esélye van annak, hogy a világ legeredményesebb WRC pilótája eljusson a hírhedt terepversenyre. 
A Peugeot 1987 és 1990 között sorban négy alkalommal győzött a Dakaron. 
A 405 T16 versenyautót három ízben Ari Vatanen, egyszer pedig Juha Kankkunen juttatta a dobogó csúcsára.

Kommentek

  • papalaci

    Sebastian Loeb igazän nagyszerü, ikonikus alakja a motorsportnak. Nem csak az elert eredmenyei miatt, hanem a pälyän es azon kivül tanusitott emberi magatartäsa miatt is. Valoban lehet peldakepe a következö generäcioknak. Azt hiszem, hogy amit eddig elert az mär legendävä teszi, ha pedig a Dakaron is bizonyit, akkor …

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.