1,1 litert fogyaszt az új Volkswagen

Ötven kilométer helyi emisszió nélkül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 09.00

Egyelőre még csak tanulmány, de jó esélye van arra, hogy sorozatgyártásra kerüljön a Volkswagen dízel-elektromos hibrid városi járműve, a Twin-Up.

Pontosan másfélszer nehezebb a forradalmi és méregdrága XL1-nél a Volkswagen új dízel-elektromos prototípusa, az 1,2 tonnás Twin-Up. Nem csak tömege nagyobb azonban: villanymotorja 27 helyett 47 lóerős, az akkumulátor kapacitása pedig 8,6 kWh-ra nőtt, ami 50 kilométeres elektromos hatótávolságot jelent; ennek során teljesen baráti 125,5 km/óra sebességet érhet el az autó.

A teljes hatótávolság persze jóval nagyobb ennél, hiszen van még egy dízelmotor is, amely ráadásul rettentő keveset: a szabványos norma szerint 100 kilométerenként csupán 1,1 litert fogyaszt (azaz 20%-kal többet, mint az XL1). Az üzemanyagtartály kapacitása ellenben 33 liter, több mint háromszor annyi, mint amazé.

Ami nem változott a szuperspórolós szuperautóhoz képest, az a 800 köbcentis, közös nyomócsöves dízelmotor. Ez ugyanúgy 47 lóerős, mint a villanymotor, a kettő kombinált teljesítménye 74 LE, a 214 Nm rendszernyomaték hétfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.

A hónap végén, Tokióban még inkább szériaérett kivitelben színre lépő Twin-Up 15,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét elektronika korlátozza 140km/órára hibrid üzemben.

Kommentek

  • v_Petya25

    Ez most plug-in? Mert ha nem, akkor bizony a dízel aggregát szépen ketyegni fog időnként, hogy a fedélzeti akkut használhasd. A fogyasztást úgy számolták vajon, hogy az autó elment feltöltött akkuval 100 km-t, mialatt indulgatott a dízel és fogyasztott 1,1 litert ráadásul visszatöltötte az akkut is? Mert ha nem, akkor kamu.

  • Jozscsi

    Eleve 50 km-t ír az akksi hatótávjának. Ha ezt városi forgalomban néznénk, ahol meg kell állni minden 100 méteren, ott nem töltene vissza annyit az akksi, hogy ennél többet megtegyen. A városban pedig a dízel is jobban zabál. Egyértelműen kamu. Egyszer mértek egy alacsony adatot próbapadon vagy sík úton egyenletes tempónál és most arra hivatkozva reklámozzák az 1,1 litert. A Craftereket is 7 literes fogyasztással reklámozták. Az istennek nem lehetett levinni 8,5 alá, maximum, ha üresen jártak volna vele. A haszonjármű viszont nem arra való. A Crafterek is megeszik a 10-et, ha léped neki 130-al, akkor még a 13-at is megközelíti rakottan. Ez már majdnem a duplája az általuk mért 7-nek. Szóval egy jó reklámfogás az egész, amire mindenki felkapja a fejét az 1,1 liter miatt.

  • garazsgeza

    2 hengeres diesel,
    az TRAKTOR akárhonnan is nézzük,ezt a müszaki megoldást már régen túlhaladta az idö,a 20 as éveken egy munkagépben talán elment egy 2 hengeres diesel,de kérem egy VW ben?
    a spórolás mindenek felett,ez a németek baromsága,
    mik vagyunk mi Fakírok hogy kinozzuk magunkat
    legyen olcsóbb a Gázolaj mint az USA ban és minden meg van oldva

  • Kempelen10.

    Garázsgézát királynak! Garázsgézát királynak! Ő tudja, hogy mi a stájsz és meg is mondja! Igazi tájékozott ember, igyátok minden szavát, garázsgézát királynak, garázsgézát királynak.

  • tede

    garázsgézát Vw motorfejlesztő vezetőnek! ő a király :), már húsz éve ismerte ezt a technológiát, jó ég micsoda fejlettségű motorokat építhet ő most, a nem fakíroknak :)

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.