1,1 litert fogyaszt az új Volkswagen

Ötven kilométer helyi emisszió nélkül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 09.00

Egyelőre még csak tanulmány, de jó esélye van arra, hogy sorozatgyártásra kerüljön a Volkswagen dízel-elektromos hibrid városi járműve, a Twin-Up.

Pontosan másfélszer nehezebb a forradalmi és méregdrága XL1-nél a Volkswagen új dízel-elektromos prototípusa, az 1,2 tonnás Twin-Up. Nem csak tömege nagyobb azonban: villanymotorja 27 helyett 47 lóerős, az akkumulátor kapacitása pedig 8,6 kWh-ra nőtt, ami 50 kilométeres elektromos hatótávolságot jelent; ennek során teljesen baráti 125,5 km/óra sebességet érhet el az autó.

A teljes hatótávolság persze jóval nagyobb ennél, hiszen van még egy dízelmotor is, amely ráadásul rettentő keveset: a szabványos norma szerint 100 kilométerenként csupán 1,1 litert fogyaszt (azaz 20%-kal többet, mint az XL1). Az üzemanyagtartály kapacitása ellenben 33 liter, több mint háromszor annyi, mint amazé.

Ami nem változott a szuperspórolós szuperautóhoz képest, az a 800 köbcentis, közös nyomócsöves dízelmotor. Ez ugyanúgy 47 lóerős, mint a villanymotor, a kettő kombinált teljesítménye 74 LE, a 214 Nm rendszernyomaték hétfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.

A hónap végén, Tokióban még inkább szériaérett kivitelben színre lépő Twin-Up 15,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét elektronika korlátozza 140km/órára hibrid üzemben.

Kommentek

  • v_Petya25

    Ez most plug-in? Mert ha nem, akkor bizony a dízel aggregát szépen ketyegni fog időnként, hogy a fedélzeti akkut használhasd. A fogyasztást úgy számolták vajon, hogy az autó elment feltöltött akkuval 100 km-t, mialatt indulgatott a dízel és fogyasztott 1,1 litert ráadásul visszatöltötte az akkut is? Mert ha nem, akkor kamu.

  • Jozscsi

    Eleve 50 km-t ír az akksi hatótávjának. Ha ezt városi forgalomban néznénk, ahol meg kell állni minden 100 méteren, ott nem töltene vissza annyit az akksi, hogy ennél többet megtegyen. A városban pedig a dízel is jobban zabál. Egyértelműen kamu. Egyszer mértek egy alacsony adatot próbapadon vagy sík úton egyenletes tempónál és most arra hivatkozva reklámozzák az 1,1 litert. A Craftereket is 7 literes fogyasztással reklámozták. Az istennek nem lehetett levinni 8,5 alá, maximum, ha üresen jártak volna vele. A haszonjármű viszont nem arra való. A Crafterek is megeszik a 10-et, ha léped neki 130-al, akkor még a 13-at is megközelíti rakottan. Ez már majdnem a duplája az általuk mért 7-nek. Szóval egy jó reklámfogás az egész, amire mindenki felkapja a fejét az 1,1 liter miatt.

  • garazsgeza

    2 hengeres diesel,
    az TRAKTOR akárhonnan is nézzük,ezt a müszaki megoldást már régen túlhaladta az idö,a 20 as éveken egy munkagépben talán elment egy 2 hengeres diesel,de kérem egy VW ben?
    a spórolás mindenek felett,ez a németek baromsága,
    mik vagyunk mi Fakírok hogy kinozzuk magunkat
    legyen olcsóbb a Gázolaj mint az USA ban és minden meg van oldva

  • Kempelen10.

    Garázsgézát királynak! Garázsgézát királynak! Ő tudja, hogy mi a stájsz és meg is mondja! Igazi tájékozott ember, igyátok minden szavát, garázsgézát királynak, garázsgézát királynak.

  • tede

    garázsgézát Vw motorfejlesztő vezetőnek! ő a király :), már húsz éve ismerte ezt a technológiát, jó ég micsoda fejlettségű motorokat építhet ő most, a nem fakíroknak :)

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.