1,1 litert fogyaszt az új Volkswagen

Ötven kilométer helyi emisszió nélkül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 09.00

Egyelőre még csak tanulmány, de jó esélye van arra, hogy sorozatgyártásra kerüljön a Volkswagen dízel-elektromos hibrid városi járműve, a Twin-Up.

Pontosan másfélszer nehezebb a forradalmi és méregdrága XL1-nél a Volkswagen új dízel-elektromos prototípusa, az 1,2 tonnás Twin-Up. Nem csak tömege nagyobb azonban: villanymotorja 27 helyett 47 lóerős, az akkumulátor kapacitása pedig 8,6 kWh-ra nőtt, ami 50 kilométeres elektromos hatótávolságot jelent; ennek során teljesen baráti 125,5 km/óra sebességet érhet el az autó.

A teljes hatótávolság persze jóval nagyobb ennél, hiszen van még egy dízelmotor is, amely ráadásul rettentő keveset: a szabványos norma szerint 100 kilométerenként csupán 1,1 litert fogyaszt (azaz 20%-kal többet, mint az XL1). Az üzemanyagtartály kapacitása ellenben 33 liter, több mint háromszor annyi, mint amazé.

Ami nem változott a szuperspórolós szuperautóhoz képest, az a 800 köbcentis, közös nyomócsöves dízelmotor. Ez ugyanúgy 47 lóerős, mint a villanymotor, a kettő kombinált teljesítménye 74 LE, a 214 Nm rendszernyomaték hétfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.

A hónap végén, Tokióban még inkább szériaérett kivitelben színre lépő Twin-Up 15,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét elektronika korlátozza 140km/órára hibrid üzemben.

Kommentek

  • v_Petya25

    Ez most plug-in? Mert ha nem, akkor bizony a dízel aggregát szépen ketyegni fog időnként, hogy a fedélzeti akkut használhasd. A fogyasztást úgy számolták vajon, hogy az autó elment feltöltött akkuval 100 km-t, mialatt indulgatott a dízel és fogyasztott 1,1 litert ráadásul visszatöltötte az akkut is? Mert ha nem, akkor kamu.

  • Jozscsi

    Eleve 50 km-t ír az akksi hatótávjának. Ha ezt városi forgalomban néznénk, ahol meg kell állni minden 100 méteren, ott nem töltene vissza annyit az akksi, hogy ennél többet megtegyen. A városban pedig a dízel is jobban zabál. Egyértelműen kamu. Egyszer mértek egy alacsony adatot próbapadon vagy sík úton egyenletes tempónál és most arra hivatkozva reklámozzák az 1,1 litert. A Craftereket is 7 literes fogyasztással reklámozták. Az istennek nem lehetett levinni 8,5 alá, maximum, ha üresen jártak volna vele. A haszonjármű viszont nem arra való. A Crafterek is megeszik a 10-et, ha léped neki 130-al, akkor még a 13-at is megközelíti rakottan. Ez már majdnem a duplája az általuk mért 7-nek. Szóval egy jó reklámfogás az egész, amire mindenki felkapja a fejét az 1,1 liter miatt.

  • garazsgeza

    2 hengeres diesel,
    az TRAKTOR akárhonnan is nézzük,ezt a müszaki megoldást már régen túlhaladta az idö,a 20 as éveken egy munkagépben talán elment egy 2 hengeres diesel,de kérem egy VW ben?
    a spórolás mindenek felett,ez a németek baromsága,
    mik vagyunk mi Fakírok hogy kinozzuk magunkat
    legyen olcsóbb a Gázolaj mint az USA ban és minden meg van oldva

  • Kempelen10.

    Garázsgézát királynak! Garázsgézát királynak! Ő tudja, hogy mi a stájsz és meg is mondja! Igazi tájékozott ember, igyátok minden szavát, garázsgézát királynak, garázsgézát királynak.

  • tede

    garázsgézát Vw motorfejlesztő vezetőnek! ő a király :), már húsz éve ismerte ezt a technológiát, jó ég micsoda fejlettségű motorokat építhet ő most, a nem fakíroknak :)

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.