Felrobbant egy Toyota Prius taxi Spanyolországban, Barcelona utcáin szerda reggel. Az LPG üzemű hibrid autóban menet közben következett be a robbanás, amiben a sofőr égési sérüléseket szenvedett, két utasa pedig szerencsére csak könnyeben sérült meg. Az autóból az összes üveg kitört, és az ajtók is komolyan megrongálódtak, az utastér pedig sok helyen megégett.
A Toyotát mindössze két hete alakították át, hogy működjön folyékony halmazállapotú szénhidrogén gázzal is. A vizsgálatok során kiderült, hogy valaki hozzápiszkált a gáztartályhoz és az okozhatta a robbanást. Az eset után a Toyota spanyolországi képviselete azonnal kiadott egy közleményt, amiben nem javasolják, hogy LPG rendszerre alakítsák át modelljeiket a tulajdonosok.
A japán gyártó küldött egy gyári Prius specialistát, hogy kivizsgálja az esetet.

Az autógázról, röviden

Az autógáz, más néven LPG, vagy LP Gáz folyékony halmazállapotú szénhidrogén gázok elegye, amelyet gépjárművek üzemanyagaként használnak. A cseppfolyós gáz nemzetközi jelölése az LPG (Liquefied Petroleum Gas). A közel azonos összetételű háztartási fűtési és főzési palackos gázt általában röviden PB-gáznak nevezik.


Környezetkímélőbb módon ég, mint a benzin, mivel a NOX nitrogénmonoxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid (CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint a nem elégett szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek.

Emellett az LPG-égéstermékek, kémiailag kedvezőbb összetételük miatt alacsonyabb gépjármű katalizátor-hőmérséklet mellett is semlegesíthetők, ezáltal a gázmeghajtású motorok a katalizátort kímélik. Ezen kedvező emissziós tulajdonságok miatt az LPG-hajtotta gépjárművek és targoncák – a földgázüzeműek mellett – olyan belsőégésű energiaforrással rendelkeznek, amely még zárt térben is üzemeltethető.

Közvetlen, literben mért fogyasztás összehasonlításnál az LPG-ből mintegy 5-20%-kal kell több ugyanazon teljesítmény eléréséhez, mint benzin esetén. Ez adódik egyrészt abból, hogy a 95-ös oktánszámú benzin sűrűsége átlagosan 0,76 g/cm3, míg az LPG (amelynek oktánszáma átlagosan 106-nak vehető) 0,53 g/cm3. Ezeket összevetve, 40%-os többlet fogyasztás jönne ki első körben, de tudni kell, hogy az LPG égéshője magasabb, mint a benziné. – wiki

Hazánkban már számos töltőállomás tankolhatunk LPG-t, ha megfelelően át van alakítva autónk. Ára 245-290 ft/liter környékén mozog, míg a benzin átlagára 391 ft/liter, a dízelé pedig 413.