Megszületett a tökéletes autó?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 12.45

Mi történik akkor, ha egymásba gabalyodik a német fenegyerek és Franciaország kifinomult hölgye? Ha kíváncsi vagy, mindenképp olvasd el ezt a cikket!

Itt a vége, az autógyártók bezárhatják a kutatás-fejlesztési részlegeket, a tervezőmérnököknek nem kell többet ceruzát hegyezni és több liter kávétól remegő kézzel a tervezőasztal fölé görnyedni, a tökéletes autó megszületett. A német fenegyerek és a francia, kényelmesen elegáns hölgy szerelemgyermeke lett, mégpedig szerintem a legszebb, amit valaha mérnökök a világra álmodtak, már ha lehet ilyet mondani. 
Íme a Porsche Citroën 911DS!

A két autó egymásra vetítve. A piros vonal a 911, a szürke rész pedig a Citroën.

A vizuális kommunikációval foglalkozó Brandpowder stúdió olvasztotta egybe a Porsche 911-es modellt a Citroën DS-sel, és úgy érzem, hogy egyik márka részéről sem merülhet fel a tiszteletlenség vagy a vérlázítás fogalma, hiszen a világ két rendkívül népszerű autójáról van szó, amikről mindenki csak szuperlatívuszokban beszél.
A német sportautó 50 éve alatt mintegy 820 ezer darabot értékesítettek, míg a DS-ből 1955 és ’75 között közel 1,5 millió példány talált gazdára világszerte, ebből csak Franciaországban 1,3 millió. 

Így szemből úgy fest, mint egy sima 911.

De térjünk vissza a házasított 911DS-re, amiből a készítőknek sikerülhet egy tökéletesen működő, négyajtós sportautót készíteniük. A német-francia hibridben a Porsche eredeti léghűtéses rendszere helyett vízzel tervezik megoldani a 260 lóerős, turbós motor hűtését, ami hátul kap helyet, az 1955-ös Citroën gömbölyded puttonyában.

A DS motorháza alatt a 3,0 literes, 260 lóerős Porsche turbó motor fog rejtőzni.

A jármű megfelelő stabilitása és kezelhetősége érdekében széles és nem túl peres abroncsokat kap, a karosszériát pedig számos ponton megerősítik. Rengeteg technikai kihívással kellett megküzdenie a Brandpowdernek a tervezés során, hiszen a 3,0 literes Porsche erőforrás nem éppen a DS motorterére van méretezve, valahogy be kell férnie. Úgy gondolják, ha a hátsó üléssort 25 centivel előrébb hozzák, a motort pedig picit elforgatják, menni fog a dolog. 

Na itt kell elvágni...

3D-s tervezőasztalt is segítségül hívtak, hogy összeillesszák az elemeket.

A cég nagyon reméli, hogy amikor elkészülnek az egyelőre csak rajzokon, és számítógép által készített képeken létező autóval, nem fognak ellenérzést kiváltani a két márka rajongóiból, hanem a nagy múlttal rendelkező, igényes európai autóipar metaforájaként tekintenek majd rá. 

Itt születettek meg a 911DS kezdeti vázlatai, modelleket véle alapul.

Íme az első lépések, a szétvágott Porsche 911.

A Citroën DS 1955-ben mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, és annyira megtetszett a közönségnek, hogy az első napon 12 000 megrendelés futott be a modellre. Futurisztikus kinézete, áramvonalassága, és a korban egyedülálló hidropneumatikus (folyadékközvetítéses) felfüggesztése tette ismertté. 
Különleges megoldásai közé tartozott az első teljesen műanyagból készült műszerfal, üvegszálas műanyag kabintető, alumínium motorháztető, hidraulikus vezérlésű sebességváltó, az autó süllyedését kompenzáló és a későbbiekben kanyarkövető fényszórók. Húsz éves pályafutása vége felé az egyik első szériaautó lett, melyben a karburátort elektronikus befecskendezésre cserélték. 
A Porsche 911 a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta. 1963-ban, a 911 bevezetésével kezdte el a márka a hathengeres, karburátoros boxermotor első változatának gyártását. Ez volt az első motor, amelyet szerelőszalagon állítottak össze.
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös, a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es “Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.