Megszületett a tökéletes autó?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 12.45

Mi történik akkor, ha egymásba gabalyodik a német fenegyerek és Franciaország kifinomult hölgye? Ha kíváncsi vagy, mindenképp olvasd el ezt a cikket!

Itt a vége, az autógyártók bezárhatják a kutatás-fejlesztési részlegeket, a tervezőmérnököknek nem kell többet ceruzát hegyezni és több liter kávétól remegő kézzel a tervezőasztal fölé görnyedni, a tökéletes autó megszületett. A német fenegyerek és a francia, kényelmesen elegáns hölgy szerelemgyermeke lett, mégpedig szerintem a legszebb, amit valaha mérnökök a világra álmodtak, már ha lehet ilyet mondani. 
Íme a Porsche Citroën 911DS!

A két autó egymásra vetítve. A piros vonal a 911, a szürke rész pedig a Citroën.

A vizuális kommunikációval foglalkozó Brandpowder stúdió olvasztotta egybe a Porsche 911-es modellt a Citroën DS-sel, és úgy érzem, hogy egyik márka részéről sem merülhet fel a tiszteletlenség vagy a vérlázítás fogalma, hiszen a világ két rendkívül népszerű autójáról van szó, amikről mindenki csak szuperlatívuszokban beszél.
A német sportautó 50 éve alatt mintegy 820 ezer darabot értékesítettek, míg a DS-ből 1955 és ’75 között közel 1,5 millió példány talált gazdára világszerte, ebből csak Franciaországban 1,3 millió. 

Így szemből úgy fest, mint egy sima 911.

De térjünk vissza a házasított 911DS-re, amiből a készítőknek sikerülhet egy tökéletesen működő, négyajtós sportautót készíteniük. A német-francia hibridben a Porsche eredeti léghűtéses rendszere helyett vízzel tervezik megoldani a 260 lóerős, turbós motor hűtését, ami hátul kap helyet, az 1955-ös Citroën gömbölyded puttonyában.

A DS motorháza alatt a 3,0 literes, 260 lóerős Porsche turbó motor fog rejtőzni.

A jármű megfelelő stabilitása és kezelhetősége érdekében széles és nem túl peres abroncsokat kap, a karosszériát pedig számos ponton megerősítik. Rengeteg technikai kihívással kellett megküzdenie a Brandpowdernek a tervezés során, hiszen a 3,0 literes Porsche erőforrás nem éppen a DS motorterére van méretezve, valahogy be kell férnie. Úgy gondolják, ha a hátsó üléssort 25 centivel előrébb hozzák, a motort pedig picit elforgatják, menni fog a dolog. 

Na itt kell elvágni...

3D-s tervezőasztalt is segítségül hívtak, hogy összeillesszák az elemeket.

A cég nagyon reméli, hogy amikor elkészülnek az egyelőre csak rajzokon, és számítógép által készített képeken létező autóval, nem fognak ellenérzést kiváltani a két márka rajongóiból, hanem a nagy múlttal rendelkező, igényes európai autóipar metaforájaként tekintenek majd rá. 

Itt születettek meg a 911DS kezdeti vázlatai, modelleket véle alapul.

Íme az első lépések, a szétvágott Porsche 911.

A Citroën DS 1955-ben mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, és annyira megtetszett a közönségnek, hogy az első napon 12 000 megrendelés futott be a modellre. Futurisztikus kinézete, áramvonalassága, és a korban egyedülálló hidropneumatikus (folyadékközvetítéses) felfüggesztése tette ismertté. 
Különleges megoldásai közé tartozott az első teljesen műanyagból készült műszerfal, üvegszálas műanyag kabintető, alumínium motorháztető, hidraulikus vezérlésű sebességváltó, az autó süllyedését kompenzáló és a későbbiekben kanyarkövető fényszórók. Húsz éves pályafutása vége felé az egyik első szériaautó lett, melyben a karburátort elektronikus befecskendezésre cserélték. 
A Porsche 911 a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta. 1963-ban, a 911 bevezetésével kezdte el a márka a hathengeres, karburátoros boxermotor első változatának gyártását. Ez volt az első motor, amelyet szerelőszalagon állítottak össze.
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös, a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es “Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.