Itt a vadonatúj Nissan Qashqai

Másfél éven belül négy további SUV követi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 18.00

Evolúciós formavilággal, autonóm járműtechnológiákkal, fejlett infotainment rendszerrel és ambiciózus piaci tervekkel lépett színre ma délután a Nissan Qashqai második generációja.

Az első Nissan Qashqai az autóipar egyik legnagyobb tévedése volt – mármint pozitív értelemben. Az eredetileg tervezettnél mintegy kétszer többet, több mint kétmillió darabot adtak el belőle, a gyártás hat éve alatt a kontinens egyik meghatározó személyautójává nőtte ki magát. 

Az új generációs modellt Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség első embere abban a filmstúdióban leplezte le, ahol többek között A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső című kultikus filmet is forgatták. 
A Nissan elsőként hasznosítja a Renault-Nissan szövetség új CMF padlólemezét, amelyre idővel tizenegy különböző közép- és alsó-középkategóriás Renault, illetve Nissan modell épül majd. 
A modell az aktuális trendeknek megfelelően hosszabb (+49 mm), szélesebb (+20 mm), ugyanakkor 15 mm-rel alacsonyabb elődjénél. Helykínálata a kisebb karosszériamagasság ellenére elöl-hátul nőtt (+10 mm fejtér), a csomagtartó kapacitása 410-ről 430 literre gyarapodott, ajtaja magasabbra nyílik, variálhatóságát nem egy, hanem két áthelyezhető padló javítja. A tárolórekeszek száma, minősége és kapacitása egyaránt javult. 
Ami a Nissan középtávú terveit illeti, 2016-ra a legnagyobb ázsiai autógyártóvá kívánnak fejlődni Európában. Ebben kulcsfontosságú szerep jut annak az öt új crossover (SUV) modellnek, amelyet a következő 18 hónap leforgása alatt bocsátanak piacra. A Qashqai ennek az inváziónak az első hullámaként 2014 februárjától lesz megvásárolható
A Qashqai kétféle dízel- és két benzinmotorral lesz megvásárolható kezdetben. A 110 lóerős 1.5 dCi elődjénél 20 Nm-rel nagyobb nyomatékkal kínál még jobb vezethetőséget. A csendesebbnek és simább járásúnak ígért dízel 3,8 literes átlagfogyasztást és 99 g/km CO2-kibocsátást kínál. A nagyobbik dízel a szintén ismert 1.6 dCi, 130 lóerővel, 115 g/km széndioxid-kibocsátással, opciósan CVT fokozatmentes váltóval. 
A bevezetéskor kínált egyetlen benzinmotor a Micrában debütált 1.2 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor (DIG-T) lesz, 115 lóerővel, 190 Nm nyomatékkal, 129 g/km CO2-emisszióval. Jövő ilyenkor lép be a körbe a szintén DIG-T technológiájú 1,6 literes négyhengeres (150 LE, 240 Nm, 132 g/km). Mind a négy motornál alapfelszerelés a start-stop automata. 
A Nissan ígérete szerint a beltérben a minőségi érzet nagyságrendekkel javult, beleértve az anyaghasználatot és az ülések szerkezetét is – utóbbiakat állítólag a NASA által is használt ergonómiai technológiák felhasználásával alakították ki, de a jelenlegi Qashqai tulajdonosokat is bevonták a fejlesztésbe, hogy a komfort, a vezethetőség és az infotainment szolgáltatások terén közvetlenül hasznosítsák meglátásaikat, véleményüket. 
Ennek részeként kétféle futóművel vásárolható meg a Qashqai: az első MacPherson rugóstag adott, hátul azonban a kétkerékhajtású kivitelek csatolt lengőkart, az összkerékhajtású modellek többlengőkaros konfigurációt kapnak, mindenütt kétcsöves lengéscsillapítókkal. 
A vezethetőséget két fokozatban állítható hangolású szervokormány mellett egy sor elektronikus stabilizáló és vezetőtámogató rendszer – az ESP ellensúlyozza a karosszéria extrém kilengéseit, részleges önzáró differenciálművet szimulál, kanyarban pedig fokozott motorfékkel segíti a stabilizálást. 
A Nissan különösen nagy figyelmet fordított a szórakoztató és biztonsági rendszerek fejlesztésére. Az infotainment központ Google keresés funkcionalitást kapott, a fényszóró automatikusan vált tompítottra, az autó figyeli a holtteret, a forgalmi sáv határait és a közelében mozgó tárgyakat. A Qashqai riaszt, ha elalszik a sofőr, felismeri a jelzőtáblákat, a ráfutásos balesetet pedig autonóm vészfékezéssel előzi meg, ha kell. Lesz parkolórobot is az opciós listán, a LED-es nappali fények mellett pedig akár teljes diódás fényszórókat is rendelhetnek a vásárlók, amikor jövő februárban Európa-szerte beindul a forgalmazás.

Videó

Kommentek

  • pqowieurzt

    alacsonyabb/hosszabb/szélesebb, tehát szép lassan visszatérünk a normál személyautóhoz…

  • Ragnotti

    Az 1.2 DIG-T szerintem nem a Micrából ismerős (ott kompresszoros 1.2 DIG-S van), hanem mondjuk a Megane-ból.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.