Itt a vadonatúj Nissan Qashqai

Másfél éven belül négy további SUV követi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 18.00

Evolúciós formavilággal, autonóm járműtechnológiákkal, fejlett infotainment rendszerrel és ambiciózus piaci tervekkel lépett színre ma délután a Nissan Qashqai második generációja.

Az első Nissan Qashqai az autóipar egyik legnagyobb tévedése volt – mármint pozitív értelemben. Az eredetileg tervezettnél mintegy kétszer többet, több mint kétmillió darabot adtak el belőle, a gyártás hat éve alatt a kontinens egyik meghatározó személyautójává nőtte ki magát. 

Az új generációs modellt Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség első embere abban a filmstúdióban leplezte le, ahol többek között A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső című kultikus filmet is forgatták. 
A Nissan elsőként hasznosítja a Renault-Nissan szövetség új CMF padlólemezét, amelyre idővel tizenegy különböző közép- és alsó-középkategóriás Renault, illetve Nissan modell épül majd. 
A modell az aktuális trendeknek megfelelően hosszabb (+49 mm), szélesebb (+20 mm), ugyanakkor 15 mm-rel alacsonyabb elődjénél. Helykínálata a kisebb karosszériamagasság ellenére elöl-hátul nőtt (+10 mm fejtér), a csomagtartó kapacitása 410-ről 430 literre gyarapodott, ajtaja magasabbra nyílik, variálhatóságát nem egy, hanem két áthelyezhető padló javítja. A tárolórekeszek száma, minősége és kapacitása egyaránt javult. 
Ami a Nissan középtávú terveit illeti, 2016-ra a legnagyobb ázsiai autógyártóvá kívánnak fejlődni Európában. Ebben kulcsfontosságú szerep jut annak az öt új crossover (SUV) modellnek, amelyet a következő 18 hónap leforgása alatt bocsátanak piacra. A Qashqai ennek az inváziónak az első hullámaként 2014 februárjától lesz megvásárolható
A Qashqai kétféle dízel- és két benzinmotorral lesz megvásárolható kezdetben. A 110 lóerős 1.5 dCi elődjénél 20 Nm-rel nagyobb nyomatékkal kínál még jobb vezethetőséget. A csendesebbnek és simább járásúnak ígért dízel 3,8 literes átlagfogyasztást és 99 g/km CO2-kibocsátást kínál. A nagyobbik dízel a szintén ismert 1.6 dCi, 130 lóerővel, 115 g/km széndioxid-kibocsátással, opciósan CVT fokozatmentes váltóval. 
A bevezetéskor kínált egyetlen benzinmotor a Micrában debütált 1.2 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor (DIG-T) lesz, 115 lóerővel, 190 Nm nyomatékkal, 129 g/km CO2-emisszióval. Jövő ilyenkor lép be a körbe a szintén DIG-T technológiájú 1,6 literes négyhengeres (150 LE, 240 Nm, 132 g/km). Mind a négy motornál alapfelszerelés a start-stop automata. 
A Nissan ígérete szerint a beltérben a minőségi érzet nagyságrendekkel javult, beleértve az anyaghasználatot és az ülések szerkezetét is – utóbbiakat állítólag a NASA által is használt ergonómiai technológiák felhasználásával alakították ki, de a jelenlegi Qashqai tulajdonosokat is bevonták a fejlesztésbe, hogy a komfort, a vezethetőség és az infotainment szolgáltatások terén közvetlenül hasznosítsák meglátásaikat, véleményüket. 
Ennek részeként kétféle futóművel vásárolható meg a Qashqai: az első MacPherson rugóstag adott, hátul azonban a kétkerékhajtású kivitelek csatolt lengőkart, az összkerékhajtású modellek többlengőkaros konfigurációt kapnak, mindenütt kétcsöves lengéscsillapítókkal. 
A vezethetőséget két fokozatban állítható hangolású szervokormány mellett egy sor elektronikus stabilizáló és vezetőtámogató rendszer – az ESP ellensúlyozza a karosszéria extrém kilengéseit, részleges önzáró differenciálművet szimulál, kanyarban pedig fokozott motorfékkel segíti a stabilizálást. 
A Nissan különösen nagy figyelmet fordított a szórakoztató és biztonsági rendszerek fejlesztésére. Az infotainment központ Google keresés funkcionalitást kapott, a fényszóró automatikusan vált tompítottra, az autó figyeli a holtteret, a forgalmi sáv határait és a közelében mozgó tárgyakat. A Qashqai riaszt, ha elalszik a sofőr, felismeri a jelzőtáblákat, a ráfutásos balesetet pedig autonóm vészfékezéssel előzi meg, ha kell. Lesz parkolórobot is az opciós listán, a LED-es nappali fények mellett pedig akár teljes diódás fényszórókat is rendelhetnek a vásárlók, amikor jövő februárban Európa-szerte beindul a forgalmazás.

Videó

Kommentek

  • pqowieurzt

    alacsonyabb/hosszabb/szélesebb, tehát szép lassan visszatérünk a normál személyautóhoz…

  • Ragnotti

    Az 1.2 DIG-T szerintem nem a Micrából ismerős (ott kompresszoros 1.2 DIG-S van), hanem mondjuk a Megane-ból.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.