Dögös hibrid sportkupé a Hondától

...nálunk meg már alapkivitelben sincs CR-Z

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 11.00

Kompresszorral és módosított futóművel vadította meg a CR-Z hibridet a Honda. Az eredmény 190 lóerő és sportkupéhoz méltó menettulajdonságok.

A márka utcai modelljeinek tuningolásával foglalkozó Honda Performance Development (HPD) részleg már 2010-ben hozzányúlt a dinamikus vonalú, de harmatos teljesítményű kupéhoz: először egy versenyautót építettek belőle, majd 2012-re létrehozták annak egy kissé visszafogottabb, de még mindig 200 lóerős változatát. 

A mostani verzió 190 lóerejével mindkettőnél szelídebb, de a csúcsteljesítményt masszív nyomatékra (232 Nm) cserélték, így a hétköznapi forgalomban jobban vezethető az autó. Minderről a kompresszoron kívül töltőlevegő-hűtő, új injektorok, áthangolt ECU, valamint sportos légszűrő és kipufogó gondoskodik; a nyomaték versenykuplungon és részlegesen önzáró differenciálművön át jut a kerekekhez. 
A kizárólag hatfokozatú kézi sebességváltóval társítható átalakításhoz komplett futómű- és optikai tuning is jár. Utóbbi matricakészletet, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, hátsó diffúzorlemezt és abba süllyesztett kipufogókat, valamint első és hátsó légterelőket tartalmaz. 
A futómű 10 milliméteres ültetést, keményebb rugókat, sportos lengéscsillapítókat és lyuggatott, 300 milliméteres átmérőjű féktárcsákat kapott. A csomag egyetlen fehér foltja az abroncs: az ajánlott Michelin Pilot Super Sport papucsokat (215/40R18 89Y méretben) külön meg kell vásárolni az autóhoz. 
A másik probléma az elérhetőség: a kompresszoros CR-Z ugyanis észak-amerikai építés, és egyelőre csak ott forgalmazzák (a kompresszort jövő tavasztól, a többi elemet már most is) Pedig sokakban megváltoztathatta volna a Honda hibridje iránti ellenérzést.

Kommentek

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.