Öszefirkált luxussportkocsi

Bugatti Veyron Meo Costantini

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 08.00

Folytatja legendák-sorozatát a Bugatti. Ezúttal az alapító Ettore közeli jó barátja, a gyári versenyistálló egykori vezetője előtt tiszteleg a márka.

A hatdarabosra tervezett ‘Les Légendes de Bugatti’ széria harmadik tagjánál tart a Bugatti, és mi már most sokkal okosabbnak érezzük magunkat. Kezdődött ugye a márka sportkorszakát elbúcsúztató Jean-Pierre Wimille nevét viselő különkiadással, aztán jött a Jean Bugattiról, a márkaalapító Ettore fiáról, a Type 57SC Atlantic konstruktőréről elnevezett darab, most pedig a kétszeres Targa Florio-győztes Meo Costantini örökösei adták a dédpapi nevét a kollekció következő darabjához. 
Mint az eddigi két autó, a tegnap megnyitott Dubaji Autószalonon kiállított kiadás is a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse modellen alapul. 8,0 literes W16-os motorral 1500 Nm forgatónyomatékkal, 1200 lóerővel, 2,6 másodperces 100-as gyorsulással és 408,84 km/óra végsebességgel – utóbbit nem kell bemondásra elhinnünk, Guinness-plakett tanúsítja, hogy ez a világ leggyorsabb roadstere
A ‘Meo Costantini’ karosszériája túlnyomórészt szénszálas panelekből készült, ugyanakkor számos elem, így a kerékdobok, az ajtók és a mögöttük húzódó, rövid panelek, valamint az első lökhárító sarkai alumíniumból épülnek fel; ezeket kézzel polírozták és lakkozták. 
A színválasztás soha nem volt egyértelműbb: Meo Constantini legnagyobb sikereit minden idők egyik legeredményesebb versenyautójával, a kékre fényezett Type 35-össel érte el. De hogy ne legyen közhelyes a munka, vadonatúj árnyalatot: a ‘Bugatti Dark Blue Sport’-ot kevertek ki az autóhoz. És ez még semmi, mert egyes karosszériaelemek, mint az első kerékdob is fent, vegyes felületkidolgozást kaptak. 
A hátsó szárny alfelére a Targa Florio alaprajzát pingálták, míg a versenyző aláírása lézergravírozással került az alumínium tanksapkára és az olajbetöltő nyílásokra. 
A beltérben a korábban megismert recept fogad: a ‘Meo Costantini’ minden négyzetcentiméterét bőr borítja, méghozzá “tókék” és Gaucho-barna árnyalatokban; a díszítő öltéseket világoskékkel varrták meg, a Targa Florio alumíniumból mart pályarajza egy karbonszálas panelen kapott helyet a két ülés között. 
A vezérmotívum azonban mégis csak az ajtópanelek bőrére lézerrel felrajzolt életkép-csokor, amely a húszas évek autóversenyeinek világába, Meo Constantini 1920-tól 1935-ig ívelő, gyümölcsöző karrierjének legszebb pillanataiba repíti vissza a szemlélőt, illetve azt a három szerencsést, akik a tervezett, erősen limitált széria darabjait megvásárolhatják, egyenként nettó 2,09 millió euróért, azaz 627 millió forintért.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.