Öszefirkált luxussportkocsi

Bugatti Veyron Meo Costantini

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 08.00

Folytatja legendák-sorozatát a Bugatti. Ezúttal az alapító Ettore közeli jó barátja, a gyári versenyistálló egykori vezetője előtt tiszteleg a márka.

A hatdarabosra tervezett ‘Les Légendes de Bugatti’ széria harmadik tagjánál tart a Bugatti, és mi már most sokkal okosabbnak érezzük magunkat. Kezdődött ugye a márka sportkorszakát elbúcsúztató Jean-Pierre Wimille nevét viselő különkiadással, aztán jött a Jean Bugattiról, a márkaalapító Ettore fiáról, a Type 57SC Atlantic konstruktőréről elnevezett darab, most pedig a kétszeres Targa Florio-győztes Meo Costantini örökösei adták a dédpapi nevét a kollekció következő darabjához. 
Mint az eddigi két autó, a tegnap megnyitott Dubaji Autószalonon kiállított kiadás is a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse modellen alapul. 8,0 literes W16-os motorral 1500 Nm forgatónyomatékkal, 1200 lóerővel, 2,6 másodperces 100-as gyorsulással és 408,84 km/óra végsebességgel – utóbbit nem kell bemondásra elhinnünk, Guinness-plakett tanúsítja, hogy ez a világ leggyorsabb roadstere
A ‘Meo Costantini’ karosszériája túlnyomórészt szénszálas panelekből készült, ugyanakkor számos elem, így a kerékdobok, az ajtók és a mögöttük húzódó, rövid panelek, valamint az első lökhárító sarkai alumíniumból épülnek fel; ezeket kézzel polírozták és lakkozták. 
A színválasztás soha nem volt egyértelműbb: Meo Constantini legnagyobb sikereit minden idők egyik legeredményesebb versenyautójával, a kékre fényezett Type 35-össel érte el. De hogy ne legyen közhelyes a munka, vadonatúj árnyalatot: a ‘Bugatti Dark Blue Sport’-ot kevertek ki az autóhoz. És ez még semmi, mert egyes karosszériaelemek, mint az első kerékdob is fent, vegyes felületkidolgozást kaptak. 
A hátsó szárny alfelére a Targa Florio alaprajzát pingálták, míg a versenyző aláírása lézergravírozással került az alumínium tanksapkára és az olajbetöltő nyílásokra. 
A beltérben a korábban megismert recept fogad: a ‘Meo Costantini’ minden négyzetcentiméterét bőr borítja, méghozzá “tókék” és Gaucho-barna árnyalatokban; a díszítő öltéseket világoskékkel varrták meg, a Targa Florio alumíniumból mart pályarajza egy karbonszálas panelen kapott helyet a két ülés között. 
A vezérmotívum azonban mégis csak az ajtópanelek bőrére lézerrel felrajzolt életkép-csokor, amely a húszas évek autóversenyeinek világába, Meo Constantini 1920-tól 1935-ig ívelő, gyümölcsöző karrierjének legszebb pillanataiba repíti vissza a szemlélőt, illetve azt a három szerencsést, akik a tervezett, erősen limitált széria darabjait megvásárolhatják, egyenként nettó 2,09 millió euróért, azaz 627 millió forintért.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.