Lánctalpakon gurul a jövő városa

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 14.15

El tudnátok képzelni az életet egy olyan sétáló városban, amit hatalmas gépezetek mozgatnak?

Tagadhatatlanul olyan világban élünk, ahol a természeti adottságok, és a társadalom gazdasági helyzetén pihenő helyhez kötöttség, egyre inkább kezd a mobilitás irányába elmozdulni. Hiszen sokan költöznek külföldre a jobb megélhetés reményében. Így nem meglepő, ha olyan terveket látunk, amin egész városokat elmozdító gépezeteket ábrázolnak, megszüntetve ezzel a röghöz kötöttség alapvető béklyóit: az adott helyen lévő lakást, munkahelyet. 
Lassan de biztosan éljük fel világunk nyersanyag-készleteit, és még a hatalmas metropoliszok is – vagy főleg azok – biztos pusztulásra vannak ítélve, ha a megfelelő mennyiségű energiaforrás hiányában képtelenek kiszolgálni lakóik igényei. Erre, a jövőben lehetségesen bekövetkező problémára készített merész megoldást Manuel Dominguez.
A spanyol tervező hatalmas lánctalppal felszerelt, lábakon közlekedő nomád várost képzelt el, ami kiküszöböli a fenyegető nyersanyag-hiányokat, hiszen ha elfogy a nyersanyag egyszerűen tovább állnak másik helyre, valamint a kisebb, hagyományos földi lakóövezetek környezetkímélőbben fenntarthatóak lesznek, ha nincsenek víz és levegőszennyőz városok a közelben. Dominguez nem tagadja, hogy az ötlete mérnöki nagyravágyásnak is tekinthető, tervei szándékosan keltenek utópisztikus hatást, de elméletileg megvalósítható, ellentétben Ron Herron 1960-as évekbeli önjáró robotvárosával.
Herron ötlete inspirációul szolgált más mérnökök számára, és nem kevés sci-fi rendezőnek, mint például Andrew Stantonnak, a John Carter direktorának, aki a híres “A Mars hercegnője” könyvet dolgozta fel 2012-es filmjében, amelyben a Mars uralmára törő nép “póklábakon” közeledő városát, Zodangát eképpen ábrázolta:

Ha hinni lehet a számításoknak, a sétáló városok óriási méreteik ellenére kevésbé terhelik Földünk ökoszisztémáját. A nomád város mozgás közben a mezőgazdasági területeken felmerülő rekultivációs munkálatokat is elvégezné, és munkát biztosítana az embereknek. 

Ti el tudnátok képzelni ilyen városban az életet?

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.