Kétkerekűek a Forma-1-ből

Új irányba terjeszkedik a Caterham

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 10.00

A kultikus utcai sportautó és a Forma-1 után újabb területen keres kihívásokat a Caterham. Irány az elektromos bringák és a terepmotorok világa.

A milánói EICMA-n, a világ egyik legnagyobb motorkerékpáros szakkiállításán mutatta be új márkáját és termékcsaládját a Caterham Group. 

A cégcsoport 2011 áprilisában vásárolta meg a legendás Caterham Cars autógyárat. A fél tucatnyi tagvállalat mindegyike ezt és a másik fő tevékenységet: a motorsportot szolgálja ki. Most egy részben eltérő irányba szeretne terjeszkedni a csoport: a Caterham Bikes dizájnos elektromos kerékpárokat és dögös terepmotorokat fejleszt, legalábbis ezekkel léptek színre. 

Caterham Brutus 750

Ezek közül a legkevésbé forradalmi és legkevésbé praktikus, ugyanakkor a leglátványosabb a találóan Brutus 750 névre keresztelt, ‘kétkerekű SUV’-ként emlegetett modell. Érdekes módon pont ezzel indul jövő tavasszal a gyártás: a fejlesztői szerint közúton, terepen, vagy (a szintén kifejlesztett átalakító készlettel) akár havon is helyt álló járgány ballonos kerekeivel aligha lesz a precíz íveket rajzolni szerető motorosok kedvence, viszont az automata sebességváltó legalább leegyszerűsíti vezetését.
A Classic E-Bike a kétkerekűek világának két legdivatosabb irányzatát: a retrohullámot és az elektromos rásegítést ötvözi. A hőskor filigrán motorkerékpárjainak sziluettjét idéző vázszerkezet hátra húzott kormánnyal, trapézvillával és rugós nyereggel csal könnyeket a szemünkbe, egyedül a nyilvánvalóan kamu V2-es blokk borítja meg az összhangot. 

Caterham Classic E-Bike

Az Unióban jogosítvány nélkül vezethető, 40-80 kilométeres hatótávolságú járgányról ugyanúgy nem állnak rendelkezésre műszaki adatok, mint futurisztikus fivéréről, az (állítólag) Forma-1-es technológiák felhasználásával létrehozott Carbon E-Bike-ról. A Confederate márka radikális futóművét idéző modell korlátozott példányszámban kerülhet forgalomba, bár gyártásáról egyelőre nem született döntés. 
A Caterham a közelmúltban a motorkerékpár-versenyzésbe is belekóstolt; új utcai termékcsaládjuk nyilvánvalóan ezt az irányt szeretné megerősíteni – szerény véleményünk szerint ezúttal a kevesebb több lett volna, de ha tetszenek, ne hagyd magad befolyásolni!

Caterham Carbon E-Bike

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.