Az első hóesés után váltunk téli gumira

A nagybevásárlással intézzük a gumit is

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 17.00

A GfK Hungária adatai szerint jellemzően a november-decemberi csúcsszezonra tehető az éves gumieladások közel 40 százaléka.

A GfK Hungária adatai szerint jellemzően a november-decemberi csúcsszezonra tehető az éves gumieladások közel 40 százaléka. Egyre több autós vált gumiabroncsot a téli időszakban, de az is látszik, hogy a többség ezzel kivár az első hóesésig.


Az abroncs mérete, illetve a márkák eloszlása által befolyásolt darabonkénti átlagár az idei év első felében (téli-nyári egyaránt) 20 288 forinton állt. Ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 7,6 százalékos csökkenést jelent. A gumiabroncsok beszerzésének elsődleges helyszínéül továbbra is a szervizek szolgálnak, ugyanakkor a hipermarketekben és áruházláncokban értékesített abroncsok mennyisége közel megduplázódott – 44,4 százalékkal nőtt – 2013 első félévében az előző év azonos időszakához képest.

Továbbra is a 195/65 R15, a 205/55 R16, a 175/65 R14, a 155/70 R13 és a 165/70 R14 az öt legkeresettebb méret a piacon. A téli-nyári gumiknál egyaránt a Michelin és a Continental csoport dominálja a piacot, a közöttük folyó verseny kiélezett, 2012 óta a Hankook áll a harmadik helyen. Úgynevezett ‘B’ márkáik, mint például a Barum, a Kleber, a Debica vagy éppen a Matador jelentős részt tudhatnak magukénak a hazai piacon – a téli időszakokban például több esetben ezek a márkák könyvelhetik el a legjelentősebb növekedést.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.