A tank, ami gyorsabb, mint egy sportautó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 09.45

Ez a lánctalpas 3 másodperc alatt gyorsul százra, szóval a legtöbb sportautót reggelire fogyasztja el, miután leadott egy sorozatot a gépágyúval.

Most tegye fel a kezét, vagy írjon bátran egy hozzászólást az, aki kedveli a sci-fi filmeket. Az én kezem bizony toronymagasan a levegőben, így mikor olyan híreket olvasok, mint például a mostani, amiben azt taglalják, hogy harcra kész az a lánctalpas tank, amit eddig csak filmben láthattunk, és drága sportautókat megszégyenítő módon gyorsul, akár nehéz terepen is, olyankor mindig felkapom a fejem.
Hölgyeim és uraim, íme a Ripsaw (hasítófűrész) névre keresztelt, négytonnás harci gépezet, amivel John Connor is jobb esélyekkel szállhatna szembe a Terminátorral.
Az acélvázas lánctalpast a Maine állambeli (USA) Howe and Howe Technologies cég fejlesztette ki, akik többek között robotjárműveket, drónokat, extrém terepre való polgári, katonai, rendvédelmi és katasztrófaelhárító járműveket gyártanak. 
A Ripsawt szélsőséges terepviszonyok közötti száguldásra tervezték. A gyártó szerint a 100 kilométer/órás sebesség eléréséhez kicsivel több, mint 3 másodpercre van szüksége, persze ez nagyban függ a talaj minőségétől. Csupán a miheztartás végett: az 520 kilós, 300 lóerős Ariel Atom 2,9 másodper alatt éri el a százat jó minőségű, sima aszfalton. 
A forradalmi csontdaráló igen komoly harci sérüléseknek is ellenáll, köszönhetően erős szerkezetének, amit főként a nagy szilárdságú ötvözött acél megfelelő módon való összehegesztéséből fakad. Önsúlya 4 tonna, és összesen 1 tonnás terhet bír cipelni, szóval a legtöbb nehézfegyver felszerelhető konzoljaira, gondolok itt az automata gépágyúkra és rakétavetőkre. A világ leggyorsabb tankját számos kamerával látták el, amik 360 fokos látószöget biztosítanak a vezetőnek. 
A Ripsaw két jelenlegi változata távirányított MS1 robotjármű, és az ember által vezetett és távirányítható lánctalpas, az MS2. Az utóbbi nagyobb, gyorsabb és jobban átalakítható, mint kistestvére. A teljesen felszerelt MS2 ára 750 ezer dollár (165 millió forint), míg a pilótafülke nélküli MS1 “csak” 200 ezer dollárba kerül, átszámítva 44 millió forintba. 
Az MS2 megszolgálja borsos árát, ugyanis ha felrobbantják vagy aknára szalad, alkatrészeit összegyűjtve akár egy éjszaka alatt – a sérült egységek pótlása után -, ismét hadra fogható állapotba szerelhető.
Természetesen egy ilyen járművet nem csak hadászati célra lehet használni, kiváló segítséget nyújthat természeti katasztrófáknál, vagy olyan baleseteknél, ahol ezzel a járművel gyorsan meg lehet közelíteni a helyszínt, és biztosítani az orvosi ellátást, ha szükséges – például egy erdőbe lezuhant repülőgépnél.
A lánctalpasra egyénként már a filmipar is felfigyelt, a G.I. Joe: Megtorlás című moziban láthattuk, ahogy Dwayne “The Rock” Johnson irtja az ellenséget vele. 

Kommentek

  • epipapi

    A biztonságos autózás miatt rendelek egyet!

  • menőmanó

    Nem tudom Norti, de én inkább a zöldnél szoktam gyorsulgatni. :)

    Mellesleg komoly kétségeim vannak, hogy ez a batár valóban 3mp alatt gyorsul százra. A papír sok mindent elbír.

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Meg a videó is kamú…
    Meg a motor is ami benne van…:D
    De megértem mert neked minidg komoly kétségeid vannak.

  • menőmanó

    Guillotine

    Kötözködünk? :)
    Hol látod a videón a 3mp-es gyorsulást?
    Szerinted mi értelme ennyire abszurd gyorsnak lennie? Talán gepárdokat üldöznének vele? :D
    Mellékesen megjegyzem, hogy még sorozat gyártású szuper sportkocsik sem nagyon tudják ezt teljesíteni, pedig ott valóban nagy dolog lenne.

  • menőmanó

    Norti

    Hány tankkal találkoztál már a lámpánál? :DDD

  • Petike2101

    Menőmanó

    És te hány cikkbe nem kötöttél még bele itt a vezess.hu-n? :)))
    Ezt itt az igazán fontos kérdés…

  • menőmanó

    Petike2101

    Nem szoktam számolni. ;)

  • menőmanó

    Norti

    Na, ez egy ütős cím!
    Remélem nincs harag? ;)

  • forestersa

    Ne viccelj.
    Minden igényt megpróbálok kielégíteni…. értelmes keretek között. ;)

  • menőmanó

    Norti

    Reméltem, hogy a Toyota Corollások megértik egymást. ;)

  • forestersa

    Ezt örömmel hallom.
    Évjárat?
    Az enyém 2006-os hatchi, mármint hatchback. :)

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Mert ha lenne a videó jobb felső sarkában egy számláló ami 3ig számol akkor neked az már hitelesítené mi?!
    Nekik mi értelme lenne azt hazudni minden külföldi hírügynökségnek is hogy sikerült olyan tankot fejleszteni a mi 3mp alatt százra gyorsul?!Mikor tankok között az is nagy szó ,hogy egyáltalán százzal megy…miért nem lett akkor 4mp vagy ha már hazudnak akkor 1mp ??!!
    Egyébként képtelen vagy a fejlődésre műszaki téren!
    A gyorsulás váltó áttételezés kérdése!
    A szupersport autóknál az is nagy szó ha gyorsan tudnak menni csakhogy ezt elég nehéz összeegyeztetni a jó gyorsulással,vagy ha mindkettőre szükség van akkor oda bazi nagy motor kell, lásd Veyron!
    Viszont átlagos motorral is el lehet érni elképesztő menet teljesítményeket és erőket ha elkezdünk a szélsőségek felé húzni.
    Ezért lehet ,hogy egy 300 lóerős rally autó 2.5mp alatt van százon,vagy hogy egy 3 tonnás terepjáró egy 177 lóerős motorral is képes felmászni egy 45 fokos emelkedőre. Emellett nyilván sokat számít a motor karakterisztikája a furatXlöket. Ezért lehet hogy egy 40tonnás kamion pont ugyanannyi lóerős mint egy AMG merci de az a merci mégsem bírna mag után vontatni 24 tonnát hegyen völgyön.
    Ezek ismeretében nem merném kijelenteni ,hogy komoly kétségeim lennének a felől amit leírnak.Az értelme -gondolom- az agilitás és gyors helyváltoztatás ami a videón jól látszik.
    Mivel csak 4 tonna ezért nincs sem nehéz fegyverzete sem nehéz páncélja így aztán nem árt ha gyorsan el tud ugrani ha netán egy Abrams célkeresztjébe kerül.

    Persze minden megeshet ,így az is hogy kamu és ,hogy neked van igazad! ;)

  • menőmanó

    forestersa

    Én még elkaptam az útólsó sportosnak nevezhető Corollát. :)
    2005-ben 5 ajtós TS-t vettem és azóta is nagy megelégedésemre használom ki az adottságait. ;) Jelenleg 223.000 km van benne.

  • menőmanó

    Guillotine

    Pont ez az!
    Egy tanknak nem a gyorsulás kell legyen a fő erénye, hanem a jó terepképesség. Nagy nyomaték alacsony fordulaton stb. Persze attól még lehetne gyors kb. 5-6mp százig. Az is bőven túlzás lenne, de a 3mp már abszurd.
    Lehet, hogy a jenkik gyorsulási versenyekre fognak benevezni vele. :)
    Egyébként nem írtam azt, hogy lehetetlen és nem igaz, csak azt, hogy vannak kétségeim. :)

  • menőmanó

    Guillotine: “Mert ha lenne a videó jobb felső sarkában egy számláló ami 3ig számol akkor neked az már hitelesítené mi?!”

    Egyértelműen nem, de ehhez hasonló már számítana. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=7LCy8ZXeQns

  • Guillotine

    Menőmanó!

    “Pont ez az!
    Egy tanknak nem a gyorsulás kell legyen a fő erénye, hanem a jó terepképesség.”

    Itt most nem általánosságban beszélünk a tankokról hanem a cikkben szereplő konkrét tankról.Megint terelsz!
    De amúgy nagy általánosságban ismét igazad van! ;)

  • Guillotine

    Ne hasonlítsunk már egy tankot egy Corollához könyörgöm!! :D
    De ha már ide linkelted,számoltad a másodperceket százig??! ;)

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Az értelmes hozzászólásoknak örülünk, de a másokat sértő kommenteket töröljük.

    Üdvözlettel,

    Vezess.hu

  • Guillotine

    Norti magadat is törölheted mert a Corollát itt Ti hoztátok fel nem én!
    Marhára semmi köze nem volt a cikkhez!

  • menőmanó

    Guillotine

    Kit érdekel?
    Törölgessenek! Jókat derülök rajtuk.
    A lényeget láttad vagy kitörölték a belinkelt bizonyítékokat?
    Nem szeretném, ha nem bővítenéd az ismereteidet, mint szakmabeli. :)

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Igen láttam! V

  • Guillotine

    V

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Szóval válaszoltam is!
    Mostantól a TS-t hivatalosan úgy fogom számon tartani ,hogy 7.3 alatt van százon.

  • menőmanó

    Guillotine

    A válaszodat kitörölték, így nem láttam.
    Nem mintha olyan fontos lenne, hogy így tartsd számon, de valóban nem szokták elhinni a hivatalos adat alapján és engem néznek hülyének. Azt meg számomra kellemetlen. :)
    Egy információ szerint azért adtak meg rosszabb adatot, mert a Celica azonos motorral és hajtáslánccal 7,2 alatt gyorsul, de 9,5 milla volt a Corolla 6 millás árához képest. Üzletpolitikailag kellett a különbség, pedig a végsebességük és a tömegük is azonos. A Celicának jobb a légellenállása, de az százig nem igazán számít.
    Na, ezt a témát lezárhatjuk. Üdv!

  • Jozscsi

    Ez nem tank! Megy, mint az ördög az egy tény, de a háborúkat nem versenyautókkal vívják. Egy 60 mm-es lövedék molekuláira bontaná az egészet. Egy kisebb akácerdőn már csak kerülővel tudna átkelni, míg a valódi tankok átgázolnak mindenen. Ezért tankok a tankok. Ez egy hobbijárműnek tökéletes, vagy a pampákon vadat kergetni, de semmi másra nem jó!

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.