A Lexus anyacége, a Toyota eddig egyike volt azon kevés autógyártóknak, amelyek a kis lökettérfogatú turbómotorok helyett a nagyobb szívókra, illetve a hibrid technológiára esküdtek. 

Ehhez képest a Lexus legújabb koncepcióautója, az eredetileg Frankfurtban, ősszel bemutatott LF-NX most kétliteres benzines turbóra cseréli hibrid hajtásláncát, és így gördül be a hónap végén megrendezendő tokiói autószalonra. 
Mivel ilyen motort eddig nem kínált a Toyota, igazából spekulálni sem nagyon tudunk a teljesítményét illetően. Az azonban valószínűsíthető, hogy az IS szériában jelenleg honos 2,5 literes, hathengeres motort fogja kiváltani. Ennek sarokszámait (208 LE, 252 Nm, 8,6 l/100km) feltétlenül felül kell múlnia az új motornak, hogy értelme legyen a fejlesztésnek; valószínűsíthető a 240-260 LE közötti teljesítmény. 
Ezzel egyébként a műfaj legjobbjaival is felvehetné a versenyt az LF-NX: a Range Rover Evoque csúcskivitele 240, a BMW X3 xDrive28i 258, az Audi Q5 2.0 TFSI 225 lóerős. 
Vadóc motorhoz vadóc külső illik: a Lexus némileg átrajzolta az eredetihez képest a tanulmány vonalait, azok még merészebbek, még sarkosabbak lettek. 
A mérnökök beszámolója szerint egyébként a hagyományos turbómotor beépítésével kedvezőbb lett a modell súlyelosztása, mélyebbre került a tömegközéppont, így a megjelenés, a motorteljesítmény és a menetteljesítmények összhangban állnak egymással. 
Hogy mikor lesz valóság az LF-NX-ből, egyelőre nem tudni. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy a kétliteres turbómotor záros határidőn belül átkerül a műszaki rokonok: az IS szedán és a most bemutatott RC kupé orrába.