Sportos irányt vett a Lexus kis terepjárója

Hibrid helyett turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 08.00

Megdöbbentő átalakuláson ment át a Lexus LF-NX tanulmány: formaterve radikálisabb lett, ennél is meglepőbb azonban az orrban elhelyezett erőforrás.

A Lexus anyacége, a Toyota eddig egyike volt azon kevés autógyártóknak, amelyek a kis lökettérfogatú turbómotorok helyett a nagyobb szívókra, illetve a hibrid technológiára esküdtek. 

Ehhez képest a Lexus legújabb koncepcióautója, az eredetileg Frankfurtban, ősszel bemutatott LF-NX most kétliteres benzines turbóra cseréli hibrid hajtásláncát, és így gördül be a hónap végén megrendezendő tokiói autószalonra. 
Mivel ilyen motort eddig nem kínált a Toyota, igazából spekulálni sem nagyon tudunk a teljesítményét illetően. Az azonban valószínűsíthető, hogy az IS szériában jelenleg honos 2,5 literes, hathengeres motort fogja kiváltani. Ennek sarokszámait (208 LE, 252 Nm, 8,6 l/100km) feltétlenül felül kell múlnia az új motornak, hogy értelme legyen a fejlesztésnek; valószínűsíthető a 240-260 LE közötti teljesítmény. 
Ezzel egyébként a műfaj legjobbjaival is felvehetné a versenyt az LF-NX: a Range Rover Evoque csúcskivitele 240, a BMW X3 xDrive28i 258, az Audi Q5 2.0 TFSI 225 lóerős. 
Vadóc motorhoz vadóc külső illik: a Lexus némileg átrajzolta az eredetihez képest a tanulmány vonalait, azok még merészebbek, még sarkosabbak lettek. 
A mérnökök beszámolója szerint egyébként a hagyományos turbómotor beépítésével kedvezőbb lett a modell súlyelosztása, mélyebbre került a tömegközéppont, így a megjelenés, a motorteljesítmény és a menetteljesítmények összhangban állnak egymással. 
Hogy mikor lesz valóság az LF-NX-ből, egyelőre nem tudni. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy a kétliteres turbómotor záros határidőn belül átkerül a műszaki rokonok: az IS szedán és a most bemutatott RC kupé orrába.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.