Sportos irányt vett a Lexus kis terepjárója

Hibrid helyett turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 08.00

Megdöbbentő átalakuláson ment át a Lexus LF-NX tanulmány: formaterve radikálisabb lett, ennél is meglepőbb azonban az orrban elhelyezett erőforrás.

A Lexus anyacége, a Toyota eddig egyike volt azon kevés autógyártóknak, amelyek a kis lökettérfogatú turbómotorok helyett a nagyobb szívókra, illetve a hibrid technológiára esküdtek. 

Ehhez képest a Lexus legújabb koncepcióautója, az eredetileg Frankfurtban, ősszel bemutatott LF-NX most kétliteres benzines turbóra cseréli hibrid hajtásláncát, és így gördül be a hónap végén megrendezendő tokiói autószalonra. 
Mivel ilyen motort eddig nem kínált a Toyota, igazából spekulálni sem nagyon tudunk a teljesítményét illetően. Az azonban valószínűsíthető, hogy az IS szériában jelenleg honos 2,5 literes, hathengeres motort fogja kiváltani. Ennek sarokszámait (208 LE, 252 Nm, 8,6 l/100km) feltétlenül felül kell múlnia az új motornak, hogy értelme legyen a fejlesztésnek; valószínűsíthető a 240-260 LE közötti teljesítmény. 
Ezzel egyébként a műfaj legjobbjaival is felvehetné a versenyt az LF-NX: a Range Rover Evoque csúcskivitele 240, a BMW X3 xDrive28i 258, az Audi Q5 2.0 TFSI 225 lóerős. 
Vadóc motorhoz vadóc külső illik: a Lexus némileg átrajzolta az eredetihez képest a tanulmány vonalait, azok még merészebbek, még sarkosabbak lettek. 
A mérnökök beszámolója szerint egyébként a hagyományos turbómotor beépítésével kedvezőbb lett a modell súlyelosztása, mélyebbre került a tömegközéppont, így a megjelenés, a motorteljesítmény és a menetteljesítmények összhangban állnak egymással. 
Hogy mikor lesz valóság az LF-NX-ből, egyelőre nem tudni. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy a kétliteres turbómotor záros határidőn belül átkerül a műszaki rokonok: az IS szedán és a most bemutatott RC kupé orrába.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.