Már tesztelik a Jaguar XF utódját

Három év múlva jön

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 11.00

Modern padlólemez, turbós motorok: minden ízében új konstrukció lesz a Jaguar XF 2016-ra ígért második generációja.

Egyelőre a jelenlegi XF gúnyáját hordja magán, de a furcsán toldott-foldott lemezek, a süllyesztett kilincsek és a gépházfedélbe nyesett légbeömlők elárulják: ez bizony egy öszvér, amelynek alapját már a C-X17 tanulmánnyal felvezetett padlólemez adja. 

Az iQ[Al] platform nagyobb tengely- és nyomtávot engedélyez, így az új XF tágasabb lesz a mostaninál, ugyanakkor a túlnyomórészt (reciklált) alumíniumból készülő padlólemez miatt könnyebb is lesz. 
Hátul jól látható, hogy a kettő kipufogót a középvonalhoz közelebb vezetik el, mint jelenleg: ez arra utal, hogy az új XF többek között a Jaguar Land Rover négyhengeres turbómotor-családját is megkapja. A dízel (2,2) és a benzines (2,0) motorokból álló kínálat addigra várhatóan további darabokkal is kibővül. 
Természetesen megmaradnak a kompresszoros V6-os motorok, valamint belép a képbe a Range Rovernél bemutatott, hathengeres dízel-elektromos hibrid hajtáslánc is. A csúcsmodell emberi számítás szerint továbbra is nyolchengeres marad. 
Az XF jelenleg a Jaguar legkisebb modellje, azonban két év múlva érkezik az azonos padlólemezen nyugvó, kisebb modell. Ettől függetlenül az XF ígérkezik a márka húzómodelljének, amit várhatóan az összkerékhajású, illetve kombi variánsok villámgyors bevezetésével igyekszik majd kiaknázni a márka.

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.