Ejtőernyővel ugrott a kabrióba

Első próbálkozásra sikerült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 09.00

A kaliforniai Katie Hansen még nyáron, Norvégiában hajtotta végre a bravúros ugrást. A 28 éves ápolónő rögtön az első kísérletre sikerrel teljesítette a nem mindennapi kihívást.

Amióta a kabrió nem magától értetődő tény, hanem választható és kívánatos fícsör az autóiparban, az emberek valamiért ellenállhatatlan késztetést éreznek arra, hogy ne az ajtókat használják ki- és beszálláshoz, hanem laza mozdulattal beszökkenve foglaljanak helyet az ülésen. 

Ennél egy fokkal vagányabbaknak az sem előfeltétel, hogy álljon az autó. Sőt: Katie Hansen alighanem bajban lett volna, ha az a Ford Mustang, amelyet becélzott magának, egy helyben áll. 
Bár a precíziós leszállásoknál manapság gyakorlatilag arasznyi pontossággal érnek földet a legjobb ugrók, ebben az esetben a mozgásban lévő cél, illetve annak sofőrje maga is tudott igazodni leendő utasához, aki másodpercenként négy-hatméteres sebességgel közeledett a jobb hátsó üléshez. 
“Izgultam, de tudtam, hogy mit vállalok” – mondta a sikeres ugrás után a huszonnyolc éves Katie, civilben kaliforniai ápolónő, akinek nyári bravúrját a napokban töltötték fel az internetre.
Száguldás, szél, szabadság: tagadhatatlanul léteznek kapcsolódási pontok az ejtőernyőzés és a kabriózás között. Ráadásul vannak, akik a kettőt leginkább egyszerre szeretik űzni, ami az őrület új dimenzióit nyitja meg az emberiség előtt. Tény, hogy egészen sajátos élmény lehet a föld felett több száz méterrel autózni… 
Ilyen alkalmakkor persze olykor halálos veszélybe is kerülhetnek az ejtőernyősök. Az autózás eleve kockázatos foglalatosság, az ejtőernyőzésről nem is beszélve, de vajon mi annak az esélye, hogy valakit ugrás közben gázol el egy gépkocsi?
Olykor még egyébként józan eszű, higgadt termékfelelősöket is meg lehet bolondítani az autós ejtőernyőzés gondolatával. Ilyenkor történik az, hogy egy teljesen átlagos kisautó egy hatalmas költségvetésű reklámfilm keretében adrenalinvadász életmódautóvá avanzsál, és bár ezt az ígéretét soha többé nem tudja beváltani (mi több, vásárlói sem kérik számon ezt rajta), legalább mulatott egy jót a stáb.
A végére hagytunk egy, a fentiekkel marginális hasonlóságot mutató rekordkísérletet. Annak idején mi is beszámoltunk a David Coulthard részvételével végrehajtott próbálkozásról, amikor egy száguldó autó utasterébe próbálták meg beütni a golflabdát. Ha nem láttad, feltétlenül érdemes megnézni: a film új értelmet ad a bukósisak létezésének, illetve rávilágít arra az általában elhanyagolt körülményre, hogy egy rekord valójában csak akkor számít, ha a végén megtalálod a tárgyat, amivel azt elérted.

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.