30-ra csökkentenék a városi sebességhatárt

Kerékpáros forradalom Olaszországban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 10.00

A városban megengedett sebesség felső határát 50-ről 30 km/h-ra csökkentenék, az út jobb oldalán parkolók helyett kerékpárutakat alakítanának ki egymással szövetségre lépett olasz önkormányzatok.

“Nem hadat akarunk üzenni az autóforgalomnak, csak a mobilitás alternatív formáit szeretnénk támogatni” – fejtette ki Erasmo D’Angelis közlekedési miniszter-helyettes a La Repubblica című római napilap szerint.

Az ANCI nevű szövetség a parlament elé terjesztette projektjét. A sebességkorlátozás megvalósításától azt remélik, hogy csökken a halálos balesetek száma. Olaszországban 2012-ben közlekedési balesetben 3650-en vesztették életüket, 260 500-an pedig megsebesültek. 2001 óta összesen 63 941 halottat regisztráltak.

A kerékpározás egyre nagyobb népszerűségnek örvend az országban. Az üzemanyagárak és a gazdasági válság hatására egyre több olasz mond le az autóról: az elmúlt öt évben az eladott személyautók száma 2,5 millióról 1,4 millióra csökkent. A városokban 34 százalékkal esett vissza az autóforgalom – derül ki az ACI olasz autóklub jelentéséből.

Igazi kerékpáros forradalom tört ki az autórajongó Olaszországban, ahol a válság előtt ezer főre még 700 használatban lévő autó jutott. Az elmúlt évben folyamatosan növekedett, 2012-re pedig már 25 millióra nőtt az eladott biciklik száma. Nagy problémát jelent azonban a kerékpárutak hiánya: Olaszországban mindössze négyezer kilométer áll a kétkerekűek rendelkezésére.

Az olasz környezetvédelmi minisztérium szerint a jövőben a városoknak és községeknek erőteljesebben kell fellépniük a kerékpárutak építése érdekében.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • pqowieurzt

    mellékutcákban telesen indokolt lenne MINDENHOL.
    A főbb utakon maradhat az 50.

  • szaboata

    A belvárosokban,ahol főleg az olaszoknál elég szűkek az utcák,indokolt is az autómentes övezet,bár aki járt arrafele látta,hogy a kis robogókkal,motorokkal elébe mentek a problémánakAutó és forgalom van bőven így is,olyan autópálya hálózatuk van,mint egy szabásminta,sok helyen 2*3 sáv.Dacára a mondásnak,hogy minden út Rómába vezet,ott az ország van összekötve,behálozva.Nálunk ezzel ellentétben,minden út a Vízfejbe vezet,van is baj belőle elég.
    És sokan a nagyobb autóval mutatná meg,hogy mekkora király.
    A biciklit inkább sporteszköznek használjuk,az is minél csilivilibb legyen,drágább felszereléssel.
    örtöm látni,ahogy az olaszoknál egy túragépen,robogón öltönyben nyakkendővel megy valaki dolgozni,nem parázik az idióta társadalmi megitélésen.

  • kocogok

    Én aztán nagyon nem vagyok gyorshajtás-párti, de ez őrültség!
    A sok nagyagyú arra nem gondol, hogy a legtöbb autónak pont a halála ez a sebességtartomány, nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, megugrik az üzemanyagfogyasztás, elkormolódnak a kipufogók, motorok és előbb-utóbb füsttenger forrásai lesznek, vagy éppen beégnek!
    Bőven jó az 50, csak azt be kellene tartani!
    Ja, és meg kellene tanítani a sok őrültet, hogy nem a sebességmérőt kell figyelni, hanem a közlekedés körülményeit, a mindenkori sebességet az út-, látási, forgalmi és közlekedési viszonyoknak megfelelően megválasztani!
    Nálunk a lakóövezetünkben 30-as korlátozás mellet úgy szguldoznak az őrültek, hogy koppannak a fekvőrendőrökön, pedig nem ma építették őket!
    Az agyakat kéne használni, nem a sebességet ész nélkül korlátozni!
    Mivel egy nagy baromság, félő, hogy nálunk is átveszik!

  • hova

    Úgy tűnik az Olaszok / is / megunták a rengeteg közlekedési balesetet, mint jó pár európai ország. Megunták,hogy 20 -as tábla után ötvennel döngetnek, hogy lakó-pihenő övezetben gyerekekt ütnek el, hogy 90 helyett 130-al süvítenek,hogy 500-700 LE-s gépeket trombitáltatnak bünkó ifjak. Igazuk van, főleg akkor, amikor a KÜLSŐ úthálózatuk nagyon jó, jól vezeti le az ország forgalmát, akkor minek kell egy szűk helyen “rohangálni” 50-el, mikor azt sem tartják be. A világ, legalább is európa belterületi forgalma ide fog tendálni,visszaszorítja az autóközlekedést.Mert ahogy olvasom az autós portálokat, a hozzászólok java még most is! úgygondolkodik, hogy ÚGY MEGYEK, AHOGY NEKEM JÓ! Sok buta ember autózik még, remélhetőleg nem sokáig!!

  • Phrascarica

    Szerintem meg zászlóval futó ember kéne az autó elé, és akkor a gyorsan futóknak igen nagy keletje lenne :)
    Röhej, na. 5-10 év így és rájönnének, hogy az autózók nélkül -10% a GDP.
    Azt se felejtsük el hogy itt tél is van. Ilyenkor a bringázók száma töredékére esik (a nyári max 10%-a)

  • Mr. Baszter

    ez egy f..ság ahol ennyire csökkentik ott már inkáább ne is legyen autós forgalom

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.