30-ra csökkentenék a városi sebességhatárt

Kerékpáros forradalom Olaszországban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 10.00

A városban megengedett sebesség felső határát 50-ről 30 km/h-ra csökkentenék, az út jobb oldalán parkolók helyett kerékpárutakat alakítanának ki egymással szövetségre lépett olasz önkormányzatok.

“Nem hadat akarunk üzenni az autóforgalomnak, csak a mobilitás alternatív formáit szeretnénk támogatni” – fejtette ki Erasmo D’Angelis közlekedési miniszter-helyettes a La Repubblica című római napilap szerint.

Az ANCI nevű szövetség a parlament elé terjesztette projektjét. A sebességkorlátozás megvalósításától azt remélik, hogy csökken a halálos balesetek száma. Olaszországban 2012-ben közlekedési balesetben 3650-en vesztették életüket, 260 500-an pedig megsebesültek. 2001 óta összesen 63 941 halottat regisztráltak.

A kerékpározás egyre nagyobb népszerűségnek örvend az országban. Az üzemanyagárak és a gazdasági válság hatására egyre több olasz mond le az autóról: az elmúlt öt évben az eladott személyautók száma 2,5 millióról 1,4 millióra csökkent. A városokban 34 százalékkal esett vissza az autóforgalom – derül ki az ACI olasz autóklub jelentéséből.

Igazi kerékpáros forradalom tört ki az autórajongó Olaszországban, ahol a válság előtt ezer főre még 700 használatban lévő autó jutott. Az elmúlt évben folyamatosan növekedett, 2012-re pedig már 25 millióra nőtt az eladott biciklik száma. Nagy problémát jelent azonban a kerékpárutak hiánya: Olaszországban mindössze négyezer kilométer áll a kétkerekűek rendelkezésére.

Az olasz környezetvédelmi minisztérium szerint a jövőben a városoknak és községeknek erőteljesebben kell fellépniük a kerékpárutak építése érdekében.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • pqowieurzt

    mellékutcákban telesen indokolt lenne MINDENHOL.
    A főbb utakon maradhat az 50.

  • szaboata

    A belvárosokban,ahol főleg az olaszoknál elég szűkek az utcák,indokolt is az autómentes övezet,bár aki járt arrafele látta,hogy a kis robogókkal,motorokkal elébe mentek a problémánakAutó és forgalom van bőven így is,olyan autópálya hálózatuk van,mint egy szabásminta,sok helyen 2*3 sáv.Dacára a mondásnak,hogy minden út Rómába vezet,ott az ország van összekötve,behálozva.Nálunk ezzel ellentétben,minden út a Vízfejbe vezet,van is baj belőle elég.
    És sokan a nagyobb autóval mutatná meg,hogy mekkora király.
    A biciklit inkább sporteszköznek használjuk,az is minél csilivilibb legyen,drágább felszereléssel.
    örtöm látni,ahogy az olaszoknál egy túragépen,robogón öltönyben nyakkendővel megy valaki dolgozni,nem parázik az idióta társadalmi megitélésen.

  • kocogok

    Én aztán nagyon nem vagyok gyorshajtás-párti, de ez őrültség!
    A sok nagyagyú arra nem gondol, hogy a legtöbb autónak pont a halála ez a sebességtartomány, nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, megugrik az üzemanyagfogyasztás, elkormolódnak a kipufogók, motorok és előbb-utóbb füsttenger forrásai lesznek, vagy éppen beégnek!
    Bőven jó az 50, csak azt be kellene tartani!
    Ja, és meg kellene tanítani a sok őrültet, hogy nem a sebességmérőt kell figyelni, hanem a közlekedés körülményeit, a mindenkori sebességet az út-, látási, forgalmi és közlekedési viszonyoknak megfelelően megválasztani!
    Nálunk a lakóövezetünkben 30-as korlátozás mellet úgy szguldoznak az őrültek, hogy koppannak a fekvőrendőrökön, pedig nem ma építették őket!
    Az agyakat kéne használni, nem a sebességet ész nélkül korlátozni!
    Mivel egy nagy baromság, félő, hogy nálunk is átveszik!

  • hova

    Úgy tűnik az Olaszok / is / megunták a rengeteg közlekedési balesetet, mint jó pár európai ország. Megunták,hogy 20 -as tábla után ötvennel döngetnek, hogy lakó-pihenő övezetben gyerekekt ütnek el, hogy 90 helyett 130-al süvítenek,hogy 500-700 LE-s gépeket trombitáltatnak bünkó ifjak. Igazuk van, főleg akkor, amikor a KÜLSŐ úthálózatuk nagyon jó, jól vezeti le az ország forgalmát, akkor minek kell egy szűk helyen “rohangálni” 50-el, mikor azt sem tartják be. A világ, legalább is európa belterületi forgalma ide fog tendálni,visszaszorítja az autóközlekedést.Mert ahogy olvasom az autós portálokat, a hozzászólok java még most is! úgygondolkodik, hogy ÚGY MEGYEK, AHOGY NEKEM JÓ! Sok buta ember autózik még, remélhetőleg nem sokáig!!

  • Phrascarica

    Szerintem meg zászlóval futó ember kéne az autó elé, és akkor a gyorsan futóknak igen nagy keletje lenne :)
    Röhej, na. 5-10 év így és rájönnének, hogy az autózók nélkül -10% a GDP.
    Azt se felejtsük el hogy itt tél is van. Ilyenkor a bringázók száma töredékére esik (a nyári max 10%-a)

  • Mr. Baszter

    ez egy f..ság ahol ennyire csökkentik ott már inkáább ne is legyen autós forgalom

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.