30-ra csökkentenék a városi sebességhatárt

Kerékpáros forradalom Olaszországban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 10.00

A városban megengedett sebesség felső határát 50-ről 30 km/h-ra csökkentenék, az út jobb oldalán parkolók helyett kerékpárutakat alakítanának ki egymással szövetségre lépett olasz önkormányzatok.

“Nem hadat akarunk üzenni az autóforgalomnak, csak a mobilitás alternatív formáit szeretnénk támogatni” – fejtette ki Erasmo D’Angelis közlekedési miniszter-helyettes a La Repubblica című római napilap szerint.

Az ANCI nevű szövetség a parlament elé terjesztette projektjét. A sebességkorlátozás megvalósításától azt remélik, hogy csökken a halálos balesetek száma. Olaszországban 2012-ben közlekedési balesetben 3650-en vesztették életüket, 260 500-an pedig megsebesültek. 2001 óta összesen 63 941 halottat regisztráltak.

A kerékpározás egyre nagyobb népszerűségnek örvend az országban. Az üzemanyagárak és a gazdasági válság hatására egyre több olasz mond le az autóról: az elmúlt öt évben az eladott személyautók száma 2,5 millióról 1,4 millióra csökkent. A városokban 34 százalékkal esett vissza az autóforgalom – derül ki az ACI olasz autóklub jelentéséből.

Igazi kerékpáros forradalom tört ki az autórajongó Olaszországban, ahol a válság előtt ezer főre még 700 használatban lévő autó jutott. Az elmúlt évben folyamatosan növekedett, 2012-re pedig már 25 millióra nőtt az eladott biciklik száma. Nagy problémát jelent azonban a kerékpárutak hiánya: Olaszországban mindössze négyezer kilométer áll a kétkerekűek rendelkezésére.

Az olasz környezetvédelmi minisztérium szerint a jövőben a városoknak és községeknek erőteljesebben kell fellépniük a kerékpárutak építése érdekében.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • pqowieurzt

    mellékutcákban telesen indokolt lenne MINDENHOL.
    A főbb utakon maradhat az 50.

  • szaboata

    A belvárosokban,ahol főleg az olaszoknál elég szűkek az utcák,indokolt is az autómentes övezet,bár aki járt arrafele látta,hogy a kis robogókkal,motorokkal elébe mentek a problémánakAutó és forgalom van bőven így is,olyan autópálya hálózatuk van,mint egy szabásminta,sok helyen 2*3 sáv.Dacára a mondásnak,hogy minden út Rómába vezet,ott az ország van összekötve,behálozva.Nálunk ezzel ellentétben,minden út a Vízfejbe vezet,van is baj belőle elég.
    És sokan a nagyobb autóval mutatná meg,hogy mekkora király.
    A biciklit inkább sporteszköznek használjuk,az is minél csilivilibb legyen,drágább felszereléssel.
    örtöm látni,ahogy az olaszoknál egy túragépen,robogón öltönyben nyakkendővel megy valaki dolgozni,nem parázik az idióta társadalmi megitélésen.

  • kocogok

    Én aztán nagyon nem vagyok gyorshajtás-párti, de ez őrültség!
    A sok nagyagyú arra nem gondol, hogy a legtöbb autónak pont a halála ez a sebességtartomány, nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, megugrik az üzemanyagfogyasztás, elkormolódnak a kipufogók, motorok és előbb-utóbb füsttenger forrásai lesznek, vagy éppen beégnek!
    Bőven jó az 50, csak azt be kellene tartani!
    Ja, és meg kellene tanítani a sok őrültet, hogy nem a sebességmérőt kell figyelni, hanem a közlekedés körülményeit, a mindenkori sebességet az út-, látási, forgalmi és közlekedési viszonyoknak megfelelően megválasztani!
    Nálunk a lakóövezetünkben 30-as korlátozás mellet úgy szguldoznak az őrültek, hogy koppannak a fekvőrendőrökön, pedig nem ma építették őket!
    Az agyakat kéne használni, nem a sebességet ész nélkül korlátozni!
    Mivel egy nagy baromság, félő, hogy nálunk is átveszik!

  • hova

    Úgy tűnik az Olaszok / is / megunták a rengeteg közlekedési balesetet, mint jó pár európai ország. Megunták,hogy 20 -as tábla után ötvennel döngetnek, hogy lakó-pihenő övezetben gyerekekt ütnek el, hogy 90 helyett 130-al süvítenek,hogy 500-700 LE-s gépeket trombitáltatnak bünkó ifjak. Igazuk van, főleg akkor, amikor a KÜLSŐ úthálózatuk nagyon jó, jól vezeti le az ország forgalmát, akkor minek kell egy szűk helyen “rohangálni” 50-el, mikor azt sem tartják be. A világ, legalább is európa belterületi forgalma ide fog tendálni,visszaszorítja az autóközlekedést.Mert ahogy olvasom az autós portálokat, a hozzászólok java még most is! úgygondolkodik, hogy ÚGY MEGYEK, AHOGY NEKEM JÓ! Sok buta ember autózik még, remélhetőleg nem sokáig!!

  • Phrascarica

    Szerintem meg zászlóval futó ember kéne az autó elé, és akkor a gyorsan futóknak igen nagy keletje lenne :)
    Röhej, na. 5-10 év így és rájönnének, hogy az autózók nélkül -10% a GDP.
    Azt se felejtsük el hogy itt tél is van. Ilyenkor a bringázók száma töredékére esik (a nyári max 10%-a)

  • Mr. Baszter

    ez egy f..ság ahol ennyire csökkentik ott már inkáább ne is legyen autós forgalom

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.