Torpedó a múltból

ATS 300 Leggera

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 10.00

Egy rövid életű olasz márka, egy kétes értékű visszatérés, és ambiciózus tervek: ezek alapján nem sok jót jósolunk az ATS-nek. Pedig amint legújabb elképzelésük is mutatja, jó volna, ha bejönnének a számításaik.

Automobili Turismo e Sport, azaz ATS: így hívták azt az egzotikus olasz márkát, amely 1963-ban indult világhódító útjára – hogy aztán két év múlva le is húzzák a redőnyt. Pedig volt esélyük a tündöklésre, hiszen túlnyomó részben a Ferraritól felállt mérnökökből verbuválódott a márka, így itt dolgozott Giotto Bizzarrini is. 

ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből

ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből


Aztán az egészből mégsem lett semmi, egészen tavalyig, amikor ötven év kihagyás után a semmiből feltámadt, és két új modellt jelentett be a márka: az egyik az első és egyetlen eredeti modellje előtti tisztelgésként a 2500 GT nevet kapta, a másikat Sport 1000-nek nevezték el. 
Habár egyelőre sem az 550 lóerős, négyhengeres Cosworth motorral elképzelt, egytonnás 2500 GT, sem a szupersport-motorkerékpárok blokkjával elképzelt, utcai versenyautó Sport 1000 nem valósult meg, az ATS máris egy harmadik modellen: egy retrós külsejű sportkupén töri a fejét. 
A 300 Leggera a márka születésének idejébe kalauzolná vissza a vásárlókat, amikor az olaszok paprikás, könnyű építésű autókkal száguldoztak a szerpentineken és városaik keskeny utcáin. A leggera jelentése könnyű, és valóban: noha a tervekben csupán egy 200 lóerős, 1,6-os turbómotor szerepel, az egész autó elvileg csupán 650 kilót nyomna, így könnyedén tartható a névben is jelzett 300 LE/tonna kitűzött lóerősúly. 
A 300 Leggera nem tömegtermelésben készülne: a gyártó egyedi megrendelésre készítené el az autót. Ehhez képest kifejezetten olcsón, 30 000 eurótól (9 millió) lehetne hozzájutni; az első példányok elvileg akár jövőre megérkezhetnének a megrendelőkhöz.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.