Torpedó a múltból

ATS 300 Leggera

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 10.00

Egy rövid életű olasz márka, egy kétes értékű visszatérés, és ambiciózus tervek: ezek alapján nem sok jót jósolunk az ATS-nek. Pedig amint legújabb elképzelésük is mutatja, jó volna, ha bejönnének a számításaik.

Automobili Turismo e Sport, azaz ATS: így hívták azt az egzotikus olasz márkát, amely 1963-ban indult világhódító útjára – hogy aztán két év múlva le is húzzák a redőnyt. Pedig volt esélyük a tündöklésre, hiszen túlnyomó részben a Ferraritól felállt mérnökökből verbuválódott a márka, így itt dolgozott Giotto Bizzarrini is. 

ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből

ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből


Aztán az egészből mégsem lett semmi, egészen tavalyig, amikor ötven év kihagyás után a semmiből feltámadt, és két új modellt jelentett be a márka: az egyik az első és egyetlen eredeti modellje előtti tisztelgésként a 2500 GT nevet kapta, a másikat Sport 1000-nek nevezték el. 
Habár egyelőre sem az 550 lóerős, négyhengeres Cosworth motorral elképzelt, egytonnás 2500 GT, sem a szupersport-motorkerékpárok blokkjával elképzelt, utcai versenyautó Sport 1000 nem valósult meg, az ATS máris egy harmadik modellen: egy retrós külsejű sportkupén töri a fejét. 
A 300 Leggera a márka születésének idejébe kalauzolná vissza a vásárlókat, amikor az olaszok paprikás, könnyű építésű autókkal száguldoztak a szerpentineken és városaik keskeny utcáin. A leggera jelentése könnyű, és valóban: noha a tervekben csupán egy 200 lóerős, 1,6-os turbómotor szerepel, az egész autó elvileg csupán 650 kilót nyomna, így könnyedén tartható a névben is jelzett 300 LE/tonna kitűzött lóerősúly. 
A 300 Leggera nem tömegtermelésben készülne: a gyártó egyedi megrendelésre készítené el az autót. Ehhez képest kifejezetten olcsón, 30 000 eurótól (9 millió) lehetne hozzájutni; az első példányok elvileg akár jövőre megérkezhetnének a megrendelőkhöz.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.