Tarol az új Suzuki SX4 a piacon

Október második legnépszerűbb autója volt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 14.00

Több mint ötezer új személykocsi került forgalomba Magyarországon októberben. Továbbra is a Ford az élen, beindult az Esztergomban készülő új Suzuki is.

5149 ennyi új kocsi kelt el októberben idehaza. Ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly októberi számoknál 26 százalékkal magasabb. Az első tíz hónap összesítése az előző év azonos időszakához képest 6 százalékos növekedést mutat – derül ki a JATO Dynamics adataiból. 

A piackutató szerint októberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 653-as darabszámmal. A 2013-as év első tíz hónapját is a Ford nyerte 6136 darabos forgalomba-helyezéssel, amellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának.

Októberben is a Škoda Octavia volt a legnépszerűbb modell 277 darabos eladással, az éves ranglistát szintén az Octavia vezeti 2596 darabbal. A új SX4 S-Cross szeptembeti bemutatása után látványosan beindultak az SX4-eladások, az októberi havi listán a második helyre került a modell (243 darab), megelőzve a Volkswagen Golfot (207 db) is.

Úgy tűnik megalapozottak a Suzuki tervei. Mint Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketing managere a Vezess.hu-nak elárulta, idén csak az utolsó negyedévben 980 darab új SX4 S-Cross értékesítése a cél, míg 2014-ben 2000-2500 darab. Elsősorban nem magánvásárlókra hajtanak, hanem flotta ügyfeleknél szeretnének nagy sikert elérni.

Az éves eladás tekintetében az SX4 – az előzőt is beleértve – a hatodik helyen áll, a Suzuki Swift mögött. A csúcson az Octaviát az Opel Astra és a Ford Focus követi, az alábbi táblázatból is kiolvasható viszonyok miatt.


A magyar piac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó-forgalombahelyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. Ami a teljes piacot érinti, az év első tíz hónapjában a 46 409 új személyautó mellett 8412 új kis-haszongépjármű is került a magyar utakra. Egyelőre nem látszik, hogy a piac 2008-as összeomlása után megindult volna a kilábalás. Használt autóból viszont rengeteg érkezik az országba.

Kommentek

  • hova

    Igen érdekes adatok,jól mutatják,mire vevők a cégeg és mire a magánember. Úgy tűnik, a suzuki-egyenlőre-vérmesen tartja magát. A dácia meg nagyon olcsó.És persze az opel is egy kedvenc autó volt/lesz MO-n.

  • oszkopeter

    Gondolom a 243 autó legalább fele a Suzuki kereskedők tesztautója, nem hiszem hogy a magyar háziasszonyok így rákaptak az 5 milliós Suzukira…

  • Kovijani
  • Matyi2010

    Kovijani- 2013.11.04 17:24

    Nem igazán értem, miért tartozik ide a beszúrt link.

    Az SX 4-ről inkább ajánlom ezt:
    http://bestsellingcarsblog.com/2013/10/21/switzerland-september-2013-skoda-octavia-teases-vw-golf-for-top-spot-suzuki-sx4-up-to-6-mazda-cx-5-10/#more-36170
    Az S Cross Svájcban szeptemberben a 6. helyen!

  • hova

    A magyar háziasszonyok 68.7 %-a nem vezet autót, nincs vezetői engedélye!

  • ikaroly

    Ennyiért kell a fenének,egy dácia duster sokkal jobban néz ki,és még pénz is marad,sajna,de ez az igazság!

  • ikaroly

    A dáciák nem csak viszonylag olcsók,de jók is!!

  • iimi

    Pedig kinézetre mintha egy Sangyoong akármit látnánk. Hát ennek a tervezőnek sem adnék több munkát. Totál ronda.

  • ikaroly

    A suzuki tervezőit elküldeném a dácia gyárba tanulmány útra,hogy kell jó autót csinálni viszonylag elfogadható áron!Nem szégyen a jobbtól tanulni!!

  • Motoros III

    Kipróbáltam az új Suzukit, szerintem egy tökéletes autó. Nem szabad a Daciához hasonlítani, az valójában egy más kategória. A Dacia olcsóbb a Suzuki drágább, de ez már autó! Ha eljön a kocsi csere ideje és még pénzem is lesz, én veszek egy SX4-et. (Legalábbis szeretnék!) :)

  • ikaroly

    A dácia semmivel sem másabb kategória,igenis egy jó használható autó!Arra való hogy közlekedjünk vele,és nem arra,hogy mutogassuk mink van.Amennyivel többe kerül a suzuki,annyival nem jobb egy dusternél.

  • zole522

    Ár /érték ? Itt a gond ! Ennyi pénzért azért lehet nézegetni. A Suzuki biztos jó,de miért ilyen drága ?

  • v_johny

    ikaroly:

    Most nem ezért vagy azért, de akkor ennyi erővel a Dacia egy kategória a Mercedes-el is, hiszen mindegyik “Arra való hogy közlekedjünk vele,és nem arra,hogy mutogassuk mink van.”.
    A különbségeket ne csak használati értékben vagy méretekben keresd. Konstrukciós különbségekről van szó, olyan -esetleg- igényesebb (tartósabb és bonyolultabb emiatt drágább) megoldások, amitől többet nyújt egy adott autó. Bármilyen autóval el lehet jutni A-ból B-be, csak az nem mindegy hogy milyen minőségben/szolgáltatásban, illetve az sem mindegy, hogy mennyi ideig őrzi meg ua szolgáltatásokat/jellemzőket.

  • ikaroly

    Nem is egy mercédes-sel hasonlítom össze a dáciákat,de ez a suzuki biztos nem tud annyival többet,mint amennyivel többet kérnek érte.

  • kilahim72

    Drágább a Suzuki ez tény. 11 éve vettem egy Swiftet, akkor a piacon levőkhöz képest, (saját kategoriájában) kb. 15%-kal volt drágább. Azóta mentem vele 190 000 km-t. Még nem kellett javítani semmit rajta, a kötelezökőn kivűl. Van sok hibája, de az, hogy tartós darab azt már igazolta. Kipróbáltam a Daciát is,a Duster nekem bejön. De a kollégámnak a Dusterre már 40 000km után elhasználta a szervizkönyv oldalait, így már érthető az ár/érték arány.

  • pqowieurzt

    ikaroly:

    egy fullos benzines duster 4M, egy alap sx4 kb hasonló felszereltséggel 4.5M.
    a dácsiában egy egyelőre “ismeretlen megbízhatóságú” 1.2-es turbómotor, ráadásul magasabb fogyasztással, mint a suzuki kiforrott technikájú szivó 1.6-osa.

    A pénz ami marad az sajnos vélhetően gyorsan elmegy a fenntartás és üzemeltetés nem elhanyagolható pluszköltségeire.

    Persze van aki beéri a full fapaddal 3M környékén, azonban hadd tegyem hozzá, hogy ott már igen jelentős a fogyasztáskülönbség is (ennyiért csak szimpla 1.6-os van, itt átlagos 15000-es éves futásnál ~100 000 Ft évente csak a magasabb fogyasztásból adódó plusz benzinpénz.

    Magyarán, ami elsőre “viszonylag olcsó”-nak tűnik, az végül lehet hogy nem is lesz annyival olcsóbb…

    És akkor még nem is beszéltem a töréstesztről, ami a dusternél csupán 3* (2010 után ez már igen ritka eredmény), az sx4 pedig még a CLA-nál is jobban szerepelt.

  • pqowieurzt

    zole522 – mihez képest drága? nem az autósújságírók elrettentő 7-8M-s áraiból kell kiindulni, egy igen jól felszerelt SX4 elvihető 4.5 körül. ennyiért egy astrát sem kap az ember…

    Ami ennél olcsóbb az vagy kisautó vagy dácsia (vagy hiányzik a felszereltségből manapság nélkülözhetetlennek vélt tartozék, pl ceed 4M-ért klíma nélkül, csak azért hogy az árlistán jól mutasson az alacsony ár)…

  • Motoros III

    Senkit nem szeretnék megsérteni, de tisztában vagyok azzal, hogy az érték ítéletét, mindenkinek a pénztárcája szabja meg. Én Suzuki párti vagyok a Daciát különösebben nem kedvelem. Az ár/érték-kel kapcsolatban: A közelmúltban láttam a saját szememmel, tehát nem mások mesélték. 2007-es évjáratú, nagyon jó állapotban lévő, rendszeresen szervizelt kb. 70.000 kilométert futott Suzuki Swift II-es adtak el az egyik kereskedésben 1.4 millió forintért. Ennek a kocsinak az új ára, ha jól emlékszem 2,9 millió forint volt, Suzuki Swift GLX Mistic-ről beszélünk. Mindenki döntse el saját maga, hogy mennyire ár/érték arányos.

  • Redstyle

    Én ültem már az új SX4-ben és a Dacia Duster-ben is. Amikor a Dusterben ültem igazán érdekes volt, szinte egy időutazás , vissza amikor Lada Nivában ültem .. véleményem szerint gagyi. És ha az ember kéri azokat az extrákat ami “alap” lenne máris nem 2.8 millio. A suzuki már rég rájött ,hogy pl a klíma és a magnóért nem illik plusz 100 ezreket elkérni.

  • v_johny

    Motoros III:

    Egy gépjármű ár/érték aránya és értéktartása teljesen különböző fogalmak… Használati érték van szembeállítva az árral, szó sincs értékvesztésről vagy értéktartásról ilyenkor.

  • Suzuking

    Emberek.. hagyjuk már a Dácsiát.

    A Suzuki már bizonyított én úgy gondolom. Nem fog cserben hagyni… a Dácsia ? Az meg dácsia.. kezeljük a helyén..

    Én biztos, hogy ezt venném, ha lenne rá manym.. mert a Suzuki halhatatlan.. ellenben a Dusterrel szerintem 50.000 km után mehetnék vele a szervizbe.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.