Tarol az új Suzuki SX4 a piacon

Október második legnépszerűbb autója volt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 14.00

Több mint ötezer új személykocsi került forgalomba Magyarországon októberben. Továbbra is a Ford az élen, beindult az Esztergomban készülő új Suzuki is.

5149 ennyi új kocsi kelt el októberben idehaza. Ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly októberi számoknál 26 százalékkal magasabb. Az első tíz hónap összesítése az előző év azonos időszakához képest 6 százalékos növekedést mutat – derül ki a JATO Dynamics adataiból. 

A piackutató szerint októberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 653-as darabszámmal. A 2013-as év első tíz hónapját is a Ford nyerte 6136 darabos forgalomba-helyezéssel, amellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának.

Októberben is a Škoda Octavia volt a legnépszerűbb modell 277 darabos eladással, az éves ranglistát szintén az Octavia vezeti 2596 darabbal. A új SX4 S-Cross szeptembeti bemutatása után látványosan beindultak az SX4-eladások, az októberi havi listán a második helyre került a modell (243 darab), megelőzve a Volkswagen Golfot (207 db) is.

Úgy tűnik megalapozottak a Suzuki tervei. Mint Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketing managere a Vezess.hu-nak elárulta, idén csak az utolsó negyedévben 980 darab új SX4 S-Cross értékesítése a cél, míg 2014-ben 2000-2500 darab. Elsősorban nem magánvásárlókra hajtanak, hanem flotta ügyfeleknél szeretnének nagy sikert elérni.

Az éves eladás tekintetében az SX4 – az előzőt is beleértve – a hatodik helyen áll, a Suzuki Swift mögött. A csúcson az Octaviát az Opel Astra és a Ford Focus követi, az alábbi táblázatból is kiolvasható viszonyok miatt.


A magyar piac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó-forgalombahelyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. Ami a teljes piacot érinti, az év első tíz hónapjában a 46 409 új személyautó mellett 8412 új kis-haszongépjármű is került a magyar utakra. Egyelőre nem látszik, hogy a piac 2008-as összeomlása után megindult volna a kilábalás. Használt autóból viszont rengeteg érkezik az országba.

Kommentek

  • hova

    Igen érdekes adatok,jól mutatják,mire vevők a cégeg és mire a magánember. Úgy tűnik, a suzuki-egyenlőre-vérmesen tartja magát. A dácia meg nagyon olcsó.És persze az opel is egy kedvenc autó volt/lesz MO-n.

  • oszkopeter

    Gondolom a 243 autó legalább fele a Suzuki kereskedők tesztautója, nem hiszem hogy a magyar háziasszonyok így rákaptak az 5 milliós Suzukira…

  • Kovijani
  • Matyi2010

    Kovijani- 2013.11.04 17:24

    Nem igazán értem, miért tartozik ide a beszúrt link.

    Az SX 4-ről inkább ajánlom ezt:
    http://bestsellingcarsblog.com/2013/10/21/switzerland-september-2013-skoda-octavia-teases-vw-golf-for-top-spot-suzuki-sx4-up-to-6-mazda-cx-5-10/#more-36170
    Az S Cross Svájcban szeptemberben a 6. helyen!

  • hova

    A magyar háziasszonyok 68.7 %-a nem vezet autót, nincs vezetői engedélye!

  • ikaroly

    Ennyiért kell a fenének,egy dácia duster sokkal jobban néz ki,és még pénz is marad,sajna,de ez az igazság!

  • ikaroly

    A dáciák nem csak viszonylag olcsók,de jók is!!

  • iimi

    Pedig kinézetre mintha egy Sangyoong akármit látnánk. Hát ennek a tervezőnek sem adnék több munkát. Totál ronda.

  • ikaroly

    A suzuki tervezőit elküldeném a dácia gyárba tanulmány útra,hogy kell jó autót csinálni viszonylag elfogadható áron!Nem szégyen a jobbtól tanulni!!

  • Motoros III

    Kipróbáltam az új Suzukit, szerintem egy tökéletes autó. Nem szabad a Daciához hasonlítani, az valójában egy más kategória. A Dacia olcsóbb a Suzuki drágább, de ez már autó! Ha eljön a kocsi csere ideje és még pénzem is lesz, én veszek egy SX4-et. (Legalábbis szeretnék!) :)

  • ikaroly

    A dácia semmivel sem másabb kategória,igenis egy jó használható autó!Arra való hogy közlekedjünk vele,és nem arra,hogy mutogassuk mink van.Amennyivel többe kerül a suzuki,annyival nem jobb egy dusternél.

  • zole522

    Ár /érték ? Itt a gond ! Ennyi pénzért azért lehet nézegetni. A Suzuki biztos jó,de miért ilyen drága ?

  • v_johny

    ikaroly:

    Most nem ezért vagy azért, de akkor ennyi erővel a Dacia egy kategória a Mercedes-el is, hiszen mindegyik “Arra való hogy közlekedjünk vele,és nem arra,hogy mutogassuk mink van.”.
    A különbségeket ne csak használati értékben vagy méretekben keresd. Konstrukciós különbségekről van szó, olyan -esetleg- igényesebb (tartósabb és bonyolultabb emiatt drágább) megoldások, amitől többet nyújt egy adott autó. Bármilyen autóval el lehet jutni A-ból B-be, csak az nem mindegy hogy milyen minőségben/szolgáltatásban, illetve az sem mindegy, hogy mennyi ideig őrzi meg ua szolgáltatásokat/jellemzőket.

  • ikaroly

    Nem is egy mercédes-sel hasonlítom össze a dáciákat,de ez a suzuki biztos nem tud annyival többet,mint amennyivel többet kérnek érte.

  • kilahim72

    Drágább a Suzuki ez tény. 11 éve vettem egy Swiftet, akkor a piacon levőkhöz képest, (saját kategoriájában) kb. 15%-kal volt drágább. Azóta mentem vele 190 000 km-t. Még nem kellett javítani semmit rajta, a kötelezökőn kivűl. Van sok hibája, de az, hogy tartós darab azt már igazolta. Kipróbáltam a Daciát is,a Duster nekem bejön. De a kollégámnak a Dusterre már 40 000km után elhasználta a szervizkönyv oldalait, így már érthető az ár/érték arány.

  • pqowieurzt

    ikaroly:

    egy fullos benzines duster 4M, egy alap sx4 kb hasonló felszereltséggel 4.5M.
    a dácsiában egy egyelőre “ismeretlen megbízhatóságú” 1.2-es turbómotor, ráadásul magasabb fogyasztással, mint a suzuki kiforrott technikájú szivó 1.6-osa.

    A pénz ami marad az sajnos vélhetően gyorsan elmegy a fenntartás és üzemeltetés nem elhanyagolható pluszköltségeire.

    Persze van aki beéri a full fapaddal 3M környékén, azonban hadd tegyem hozzá, hogy ott már igen jelentős a fogyasztáskülönbség is (ennyiért csak szimpla 1.6-os van, itt átlagos 15000-es éves futásnál ~100 000 Ft évente csak a magasabb fogyasztásból adódó plusz benzinpénz.

    Magyarán, ami elsőre “viszonylag olcsó”-nak tűnik, az végül lehet hogy nem is lesz annyival olcsóbb…

    És akkor még nem is beszéltem a töréstesztről, ami a dusternél csupán 3* (2010 után ez már igen ritka eredmény), az sx4 pedig még a CLA-nál is jobban szerepelt.

  • pqowieurzt

    zole522 – mihez képest drága? nem az autósújságírók elrettentő 7-8M-s áraiból kell kiindulni, egy igen jól felszerelt SX4 elvihető 4.5 körül. ennyiért egy astrát sem kap az ember…

    Ami ennél olcsóbb az vagy kisautó vagy dácsia (vagy hiányzik a felszereltségből manapság nélkülözhetetlennek vélt tartozék, pl ceed 4M-ért klíma nélkül, csak azért hogy az árlistán jól mutasson az alacsony ár)…

  • Motoros III

    Senkit nem szeretnék megsérteni, de tisztában vagyok azzal, hogy az érték ítéletét, mindenkinek a pénztárcája szabja meg. Én Suzuki párti vagyok a Daciát különösebben nem kedvelem. Az ár/érték-kel kapcsolatban: A közelmúltban láttam a saját szememmel, tehát nem mások mesélték. 2007-es évjáratú, nagyon jó állapotban lévő, rendszeresen szervizelt kb. 70.000 kilométert futott Suzuki Swift II-es adtak el az egyik kereskedésben 1.4 millió forintért. Ennek a kocsinak az új ára, ha jól emlékszem 2,9 millió forint volt, Suzuki Swift GLX Mistic-ről beszélünk. Mindenki döntse el saját maga, hogy mennyire ár/érték arányos.

  • Redstyle

    Én ültem már az új SX4-ben és a Dacia Duster-ben is. Amikor a Dusterben ültem igazán érdekes volt, szinte egy időutazás , vissza amikor Lada Nivában ültem .. véleményem szerint gagyi. És ha az ember kéri azokat az extrákat ami “alap” lenne máris nem 2.8 millio. A suzuki már rég rájött ,hogy pl a klíma és a magnóért nem illik plusz 100 ezreket elkérni.

  • v_johny

    Motoros III:

    Egy gépjármű ár/érték aránya és értéktartása teljesen különböző fogalmak… Használati érték van szembeállítva az árral, szó sincs értékvesztésről vagy értéktartásról ilyenkor.

  • Suzuking

    Emberek.. hagyjuk már a Dácsiát.

    A Suzuki már bizonyított én úgy gondolom. Nem fog cserben hagyni… a Dácsia ? Az meg dácsia.. kezeljük a helyén..

    Én biztos, hogy ezt venném, ha lenne rá manym.. mert a Suzuki halhatatlan.. ellenben a Dusterrel szerintem 50.000 km után mehetnék vele a szervizbe.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.