Hason csúszó teherautó

Erősebb, laposabb, könnyebb a Chevy Silverado Cheyenne

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 22.00

Ültetett pick-up: nem sok értelme van, igaz? Pedig ha 420 lóerő feszül az orrában, bizony egy teherautónak is elkél a sportfutómű?

Ha pickup-tuning, akkor megemelt futómű, böszme kerekek, vaskos terepgumik. A kötelező gyakorlatot a Chevrolet stilisztái is megfutották, most azonban úgy gondolták, terepversenyautó helyett ideje utcai sportkocsit építeni a Silverado kisteherautóból. 

A választás nem véletlen, mivel az új Silverado eleve a tömegcsökkentés jegyében készült, követve a személyautók körében ma már általános fejlesztési irányt. A Cheyenne tanulmány témagazdái azonban további majdnem egy mázsát le tudtak faragni az alapmodell kereken kéttonnás tömegéből – hát igen, a pehelysúlyút ebben a műfajban másképp értelmezik, mint ahogy az üzemanyag-takarékosat is. 
A tömegcsökkentés eszközei a szénszálas műanyagból újraépített lökhárítók, a lehajtható hátsó ajtó (ezek formázása során az aerodinamikának is adtak egyet), valamint a belső csomagrekesz. Leszerelték a vonóhorgot, kidobták a pótkereket, a beltérben a padlókonzolt és a hangszigetelés javát. A kardántengelyt alumínium darabra cserélték, a hátsó laprugók kompozit műanyagból vannak. 
Karbon-kerámiából készültek a fékek, összhangban a hátul beépített stabilizátorral, ami a terepezési képességek előtt becsukja a kaput, aszfalton viszont nagyban javítja a kanyarvételi képességeket. Az autó számos stíluseleme a Camaro Z/28 utcai versenyautóval mutat rokonságot: ilyen a gépházfedélre illesztett légbevezető nyílás, de maguk a 19 colos felnik is a sportos kupéról származnak. 
Teljesen egyedi viszont a blokk, amely ebben a kivitelében kizárólag itt, a Cheyenne tanulmány fedélzetén csodálható meg: a szériakivitelű 5,3 literes V8-ashoz képest ez a 6,2-es (az elért tömegcsökkentések mellett) 65 lóerővel erősebb. 
A beltérben Recaro sportülések és vágott aljú kormány vár, a biztonságot sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, első és hátsó radar, illetve tolatókamera javítja.
És hogy hogyan néz ki eredetiben a Silverado? Hát így – legalábbis a prémium High Country kivitelben:

Kommentek

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.