Hason csúszó teherautó

Erősebb, laposabb, könnyebb a Chevy Silverado Cheyenne

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 22.00

Ültetett pick-up: nem sok értelme van, igaz? Pedig ha 420 lóerő feszül az orrában, bizony egy teherautónak is elkél a sportfutómű?

Ha pickup-tuning, akkor megemelt futómű, böszme kerekek, vaskos terepgumik. A kötelező gyakorlatot a Chevrolet stilisztái is megfutották, most azonban úgy gondolták, terepversenyautó helyett ideje utcai sportkocsit építeni a Silverado kisteherautóból. 

A választás nem véletlen, mivel az új Silverado eleve a tömegcsökkentés jegyében készült, követve a személyautók körében ma már általános fejlesztési irányt. A Cheyenne tanulmány témagazdái azonban további majdnem egy mázsát le tudtak faragni az alapmodell kereken kéttonnás tömegéből – hát igen, a pehelysúlyút ebben a műfajban másképp értelmezik, mint ahogy az üzemanyag-takarékosat is. 
A tömegcsökkentés eszközei a szénszálas műanyagból újraépített lökhárítók, a lehajtható hátsó ajtó (ezek formázása során az aerodinamikának is adtak egyet), valamint a belső csomagrekesz. Leszerelték a vonóhorgot, kidobták a pótkereket, a beltérben a padlókonzolt és a hangszigetelés javát. A kardántengelyt alumínium darabra cserélték, a hátsó laprugók kompozit műanyagból vannak. 
Karbon-kerámiából készültek a fékek, összhangban a hátul beépített stabilizátorral, ami a terepezési képességek előtt becsukja a kaput, aszfalton viszont nagyban javítja a kanyarvételi képességeket. Az autó számos stíluseleme a Camaro Z/28 utcai versenyautóval mutat rokonságot: ilyen a gépházfedélre illesztett légbevezető nyílás, de maguk a 19 colos felnik is a sportos kupéról származnak. 
Teljesen egyedi viszont a blokk, amely ebben a kivitelében kizárólag itt, a Cheyenne tanulmány fedélzetén csodálható meg: a szériakivitelű 5,3 literes V8-ashoz képest ez a 6,2-es (az elért tömegcsökkentések mellett) 65 lóerővel erősebb. 
A beltérben Recaro sportülések és vágott aljú kormány vár, a biztonságot sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, első és hátsó radar, illetve tolatókamera javítja.
És hogy hogyan néz ki eredetiben a Silverado? Hát így – legalábbis a prémium High Country kivitelben:

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.