Ha pickup-tuning, akkor megemelt futómű, böszme kerekek, vaskos terepgumik. A kötelező gyakorlatot a Chevrolet stilisztái is megfutották, most azonban úgy gondolták, terepversenyautó helyett ideje utcai sportkocsit építeni a Silverado kisteherautóból. 

A választás nem véletlen, mivel az új Silverado eleve a tömegcsökkentés jegyében készült, követve a személyautók körében ma már általános fejlesztési irányt. A Cheyenne tanulmány témagazdái azonban további majdnem egy mázsát le tudtak faragni az alapmodell kereken kéttonnás tömegéből – hát igen, a pehelysúlyút ebben a műfajban másképp értelmezik, mint ahogy az üzemanyag-takarékosat is. 
A tömegcsökkentés eszközei a szénszálas műanyagból újraépített lökhárítók, a lehajtható hátsó ajtó (ezek formázása során az aerodinamikának is adtak egyet), valamint a belső csomagrekesz. Leszerelték a vonóhorgot, kidobták a pótkereket, a beltérben a padlókonzolt és a hangszigetelés javát. A kardántengelyt alumínium darabra cserélték, a hátsó laprugók kompozit műanyagból vannak. 
Karbon-kerámiából készültek a fékek, összhangban a hátul beépített stabilizátorral, ami a terepezési képességek előtt becsukja a kaput, aszfalton viszont nagyban javítja a kanyarvételi képességeket. Az autó számos stíluseleme a Camaro Z/28 utcai versenyautóval mutat rokonságot: ilyen a gépházfedélre illesztett légbevezető nyílás, de maguk a 19 colos felnik is a sportos kupéról származnak. 
Teljesen egyedi viszont a blokk, amely ebben a kivitelében kizárólag itt, a Cheyenne tanulmány fedélzetén csodálható meg: a szériakivitelű 5,3 literes V8-ashoz képest ez a 6,2-es (az elért tömegcsökkentések mellett) 65 lóerővel erősebb. 
A beltérben Recaro sportülések és vágott aljú kormány vár, a biztonságot sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, első és hátsó radar, illetve tolatókamera javítja.
És hogy hogyan néz ki eredetiben a Silverado? Hát így – legalábbis a prémium High Country kivitelben: