Fékproblémák a Hondánál, a BMW-nél

Félmillió autót hív vissza a két márka

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 20.00

Elszállhat a fékszervo a 2,0 literes, benzines BMW modellekben. A Honda Odyssey ezzel szemben pont, hogy túl erősen lassít – sajnos akár teljesen magától is.

A Reuters jelentése szerint a BMW csoport mintegy 176 ezer gépkocsiját hívja vissza, mert a vákuumszivattyú elégtelen kenése miatt megszűnhet a fékrásegítés. 
A 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotorral kapcsolatban észlelt probléma nem jelenti a fékteljesítmény teljes megszűnését, de jelentősen megnőhet a pedálerő. 
A visszahívásban 2012-2014. modellévi modellek érintettek: hármas és ötös szedánok, hármas kombik, X1-es szabadidőjárművek, valamint Z4-es roadsterek. A probléma két- és összkerékhajtással, a motor 184 (20i) és 245 (28i) lóerős kivitelével egyaránt előfordulhat. (Nyitóképünkön az opciós M Performance fékrendszer látható)
Az érintett járművek a BMW tájékoztatása szerint elsősorban az Egyesült Államokban és Kínában (100 000 db) találhatók. A német piacon közel 7000 darab gépkocsit hívnak vissza, egyéb európai vonatkozásokról nincsenek információink.
Egészen más probléma miatt hívja vissza mintegy 350 000 egyterűjét a Honda. 
Az Odyssey modell 2007-2008-as évjáratainál ugyanis a fékrendszer váratlan és erőteljes, ráadásul teljesen akaratlan működését tapasztalták. Ráadásul a menetstabilizáló elektronika által kezdeményezett, automata vészfékezés során a féklámpák sem gyulladnak fel, így rendkívül balesetveszélyes jelenségről van szó. 
Ez önmagában is eléggé nyugtalanító, ám még inkább az, hogy a Honda csak tavasszal fogja tudni orvosolni a 344 187 darab Odyssey-t érintő gondot. Persze mivel észak-amerikai modellről van szó, személyesen kevesen érintettek Európában.

Kommentek

  • Vérmacy

    …szarolasz…

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.