Csodaszép Lexus kupé

Az LF-LC tanulmány nyomán a BMW 4-es ellen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 15.00

November végén, Tokióban mutatja be az IS kupéváltozatát a Lexus. Az RC Coupéra kőkemény konkurenciaharc vár.

Annak idején vele harangozták be az azóta megjelent, második generációs IS modellt, rá azonban mostanáig kellett várnunk: az RC annak az LF-LC koncepciónak a sorozatgyártású kivitele, amely először elénk tárta a márka végletekbe menő, új formatervét.

Apropó végletek: az RC az IS-nél is merészebb élekkel és vonalakkal lép reflektorfénybe, orsó alakú hűtőmaszkja különösen mélyre nyúlik, és szélesre tárul. Ezzel azonban még nincs vége a formai játékoknak: a hűtőmaszk sarkába ültetett ködfényszórók és a fő lámpatesttől keskeny cikkcakkal elválasztott nappali világítás sokkal izgalmasabbá teszi a kupé megjelenését, mint felszínes szemlélőként gondolnánk. Ugyanez igaz a márka L-betűjét formázó a hátsó lámpatestekre; alattuk agresszív légkivezető nyílás teremt kapcsot az LFA szupersportkocsival. 
Az RC három centiméterrel hosszabb (4695 mm) és ugyanennyivel szélesebb (1840) az IS-nél, Magassága 35 mm-rel kisebb (1395 mm), és tengelytávja is rövidebb (2800 helyett 2730 mm). Még szerencse tehát, hogy a hátsó üléspad csupán kétszemélyes. 
Ha már a beltérről esett szó, különleges fabetétek, egyedi hangulatvilágítás, illetve az IS-nél már megismert, osztott műszerfal-koncepció fogadja a vezetőt. 
A BMW 4 és az Audi A5 ellenfeleként piacra lépő Lexus RC bemutatkozásakor kétféle motorral lesz rendelhető: az RC 350 egy hathengeres, 3,5 literes benzinmotort kap, míg az RC 300h hibrid az IS-ből ismerős 2,5 literes erőforrást kombinálja villanymotorral.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon jól néz ki.
    Ha az a 3,5 literes egy pörgős szívó sportmotor lenne 350 lóval, akkor a vetélytársak elbújhatnának a sunyiba. :)

  • DTF

    szívómotor lesz, turbo toyotanal nem jatszik (megjegyzem helyes elfgondolás), de 350 ló nem lesz, jó ha 260-270…

  • Ankhiszesz

    Ritka ocsmány… pedig szeretem a kupéformát… :(

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.