Csodaszép Lexus kupé

Az LF-LC tanulmány nyomán a BMW 4-es ellen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 15.00

November végén, Tokióban mutatja be az IS kupéváltozatát a Lexus. Az RC Coupéra kőkemény konkurenciaharc vár.

Annak idején vele harangozták be az azóta megjelent, második generációs IS modellt, rá azonban mostanáig kellett várnunk: az RC annak az LF-LC koncepciónak a sorozatgyártású kivitele, amely először elénk tárta a márka végletekbe menő, új formatervét.

Apropó végletek: az RC az IS-nél is merészebb élekkel és vonalakkal lép reflektorfénybe, orsó alakú hűtőmaszkja különösen mélyre nyúlik, és szélesre tárul. Ezzel azonban még nincs vége a formai játékoknak: a hűtőmaszk sarkába ültetett ködfényszórók és a fő lámpatesttől keskeny cikkcakkal elválasztott nappali világítás sokkal izgalmasabbá teszi a kupé megjelenését, mint felszínes szemlélőként gondolnánk. Ugyanez igaz a márka L-betűjét formázó a hátsó lámpatestekre; alattuk agresszív légkivezető nyílás teremt kapcsot az LFA szupersportkocsival. 
Az RC három centiméterrel hosszabb (4695 mm) és ugyanennyivel szélesebb (1840) az IS-nél, Magassága 35 mm-rel kisebb (1395 mm), és tengelytávja is rövidebb (2800 helyett 2730 mm). Még szerencse tehát, hogy a hátsó üléspad csupán kétszemélyes. 
Ha már a beltérről esett szó, különleges fabetétek, egyedi hangulatvilágítás, illetve az IS-nél már megismert, osztott műszerfal-koncepció fogadja a vezetőt. 
A BMW 4 és az Audi A5 ellenfeleként piacra lépő Lexus RC bemutatkozásakor kétféle motorral lesz rendelhető: az RC 350 egy hathengeres, 3,5 literes benzinmotort kap, míg az RC 300h hibrid az IS-ből ismerős 2,5 literes erőforrást kombinálja villanymotorral.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon jól néz ki.
    Ha az a 3,5 literes egy pörgős szívó sportmotor lenne 350 lóval, akkor a vetélytársak elbújhatnának a sunyiba. :)

  • DTF

    szívómotor lesz, turbo toyotanal nem jatszik (megjegyzem helyes elfgondolás), de 350 ló nem lesz, jó ha 260-270…

  • Ankhiszesz

    Ritka ocsmány… pedig szeretem a kupéformát… :(

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.