A világ leggyorsabb Toyotája

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 15.45

A Supra, ami 6,15 másodperc alatt éri el a 370 kilométer/órás sebességet, és mindehhez 400 méter is elég neki.

Mi jut eszünkbe, ha meghalljuk a Toyota szót? Megbízhatóság, biztonság, család. A legendás régi modellek, amik miatt a sport is a felsorolt fogalmak között kapott helyet, mára szinte kikoptak a hétköznapi ember látószögéből, gondolok itt a Suprára, az AE86 hachirokura, a Celicára vagy a legendás Corolla WRC-re, amit 1999-ben az év raliautójának választottak. 
Persze szinte azonnal rá lehetne vágni az ellenpéldát a jelenből, hiszen itt a GT86, de az még túl fiatal és friss ahhoz, hogy visszahozza a Toyota sportos megítélést. De nagyon jó útra lépett a japán gyártó, a sok-sok évnyi unalmas, és a megbízhatóságon túl sok mindent nem nyújtó szürke modellek után. Mondom ezt úgy, hogy egy 2006-os Corolla parkol a garázsomban.
Térjünk most vissza a múltba egy kicsit, mert lehet, hogy a Suprák felett már eljárt az idő, de kétségkívül még midig imádják tuning körökben az 1978-2002 között gyártott autót, főleg a fiatalabb generációit, a 3 literes, duplaturbós változatokat. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az alábbi videó, amiben éppen a fent említett modell zúzza szét, az ugyancsak általa felállított negyedmérföldes (400 méteres) gyorsulási rekordot.
A korábbi csúcsot 6,23 másodperccel és 366 kilométer/órával állította fel pár hónapja. Ez azonban most füstté vált, miután a több mint 1000 lóerős japán, 6,15 másodperc alatt teljesítette a távot, miközben 370,6 km/órát ért el.
A brutális vadállatot a Titan Motorsports és a bahreini EKanoo Racing alkotta, akik kimondottan ilyen autók építésével foglalkoznak.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.