Teherautó tarolta le a Ferrarit

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 09.50

Vigyázz, hová parkolsz a 60 milliós autóddal, mert egy szemvillanás alatt durván lecsökkenhet az értéke.

Még akkor se álljunk meg tilosban, ha egy 63 millás Ferrari FF tulajdonosai vagyunk. Egyrészt ezzel az autóval a bunkóság netovábbja, nem illik a márkához ez a habitus, másrészt pedig könnyen ráfázhatunk, és drasztikusan lecsökkentheti autónk értékét egy figyelmetlen teherautós.
A fentebb említett mindkét hibába belecsúszott az amerikai FF-tulajdonos, amikor autóját Manhattan egyik sugárútján szabálytalanul parkolta le. Ezután érkezett az áruszállító, és szépen rátolta a felépítményt a Ferrari orrára. Ha csak a képeket nézed, akkor is szinte hallani lehet az idomok reccsenését. Az eset még hét elején történt New Yorkban.
A Baldor Foods Inc. teherautójának sofőrje a járókelőknek azt mondta, hogy semmit nem látott, és nem is számított rá, hogy ott egy autó fog állni. A Ferrari tulajdonosa már csak akkor érkezett vissza autójához, mikor az ételszállító lekászálódott a csúnyán meghágott shooting brake-ről. 

Ferrari FF

Az összkerékhajtás hasznos, de súlyos. Főleg akkor, ha az autó orrmotoros, de súlyelosztási okokból a váltó hátul van. Összkerekes autóknál a Transaxle építésmód hátránya, hogy kell még egy kardán, amely a váltótól előreviszi a hajtást az első kerekekhez, például a Nissan GT-R-ben is. (A Porsche a 911-ben megúszta a két kardántengelyt, de a farmotor egy merőben szerencsétlen alapállás, csak a németek még ezt is képesek tökélyre vinni.)

Az FF-ben nincs nehéz középső differenciálmű, a főtengely nem a hátul lévő, hétgangos, duplakuplungos váltó közbeiktatásával, hanem direktben hajt egy kétfokozatú váltót az orrban.

Az első váltóból a kerekekhez kimenő nyomatékot megszakítják két kuplunggal, így az erőt elölről erőt elvéve-ráadva kompenzálható az alulkormányozottság, még mielőtt a vezető bármit érzékelne mindebből. Nagy sebességnél, amikor amúgy sem pörögnek ki a kerekek, az autó szigorúan hátsókerék-hajtással megy, amit a BMW is alkalmaz az xDrive-os kocsikban, talán 180 km/órától.

 

A 6262 köbcentis motor 105 lóerős literenként. Ez jó, bár nem lélegzetelállító, de a Ferrarinak mit kéne még bizonyítani? Ők tudták megelőzni a szívómotoros szériaautók fajlagos teljesítményében hosszú évekig világelső Honda S2000-et (2,0-240 LE), amikor literenként 126,7 lóerőt értek el a 458 Italiával (4,5 liter – 570 LE).

Csomagtartója 450 liter, ami egészen 800 literig bővíthető, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. Tökéletes családi Ferrari.  – vezess.hu

Kommentek

  • Guillotine

    Tök jó!
    Nincs is semmi baja! :)
    Nekem még jó lenne!
    Így is ér vagy 40millát..:D

  • Jozscsi

    Ha a Ferrarit ilyen nagyszerűen kielemezted, akkor most jöhet a teherautó és az emelő hátfal.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

F1: Visszatér a Francia Nagydíj?

Úgy tűnik, egy évtized kimaradás után 2018-tól újra szerepel majd Franciaország a Forma-1-es világbajnokságban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.