Teherautó tarolta le a Ferrarit

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 09.50

Vigyázz, hová parkolsz a 60 milliós autóddal, mert egy szemvillanás alatt durván lecsökkenhet az értéke.

Még akkor se álljunk meg tilosban, ha egy 63 millás Ferrari FF tulajdonosai vagyunk. Egyrészt ezzel az autóval a bunkóság netovábbja, nem illik a márkához ez a habitus, másrészt pedig könnyen ráfázhatunk, és drasztikusan lecsökkentheti autónk értékét egy figyelmetlen teherautós.
A fentebb említett mindkét hibába belecsúszott az amerikai FF-tulajdonos, amikor autóját Manhattan egyik sugárútján szabálytalanul parkolta le. Ezután érkezett az áruszállító, és szépen rátolta a felépítményt a Ferrari orrára. Ha csak a képeket nézed, akkor is szinte hallani lehet az idomok reccsenését. Az eset még hét elején történt New Yorkban.
A Baldor Foods Inc. teherautójának sofőrje a járókelőknek azt mondta, hogy semmit nem látott, és nem is számított rá, hogy ott egy autó fog állni. A Ferrari tulajdonosa már csak akkor érkezett vissza autójához, mikor az ételszállító lekászálódott a csúnyán meghágott shooting brake-ről. 

Ferrari FF

Az összkerékhajtás hasznos, de súlyos. Főleg akkor, ha az autó orrmotoros, de súlyelosztási okokból a váltó hátul van. Összkerekes autóknál a Transaxle építésmód hátránya, hogy kell még egy kardán, amely a váltótól előreviszi a hajtást az első kerekekhez, például a Nissan GT-R-ben is. (A Porsche a 911-ben megúszta a két kardántengelyt, de a farmotor egy merőben szerencsétlen alapállás, csak a németek még ezt is képesek tökélyre vinni.)

Az FF-ben nincs nehéz középső differenciálmű, a főtengely nem a hátul lévő, hétgangos, duplakuplungos váltó közbeiktatásával, hanem direktben hajt egy kétfokozatú váltót az orrban.

Az első váltóból a kerekekhez kimenő nyomatékot megszakítják két kuplunggal, így az erőt elölről erőt elvéve-ráadva kompenzálható az alulkormányozottság, még mielőtt a vezető bármit érzékelne mindebből. Nagy sebességnél, amikor amúgy sem pörögnek ki a kerekek, az autó szigorúan hátsókerék-hajtással megy, amit a BMW is alkalmaz az xDrive-os kocsikban, talán 180 km/órától.

 

A 6262 köbcentis motor 105 lóerős literenként. Ez jó, bár nem lélegzetelállító, de a Ferrarinak mit kéne még bizonyítani? Ők tudták megelőzni a szívómotoros szériaautók fajlagos teljesítményében hosszú évekig világelső Honda S2000-et (2,0-240 LE), amikor literenként 126,7 lóerőt értek el a 458 Italiával (4,5 liter – 570 LE).

Csomagtartója 450 liter, ami egészen 800 literig bővíthető, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. Tökéletes családi Ferrari.  – vezess.hu

Kommentek

  • Guillotine

    Tök jó!
    Nincs is semmi baja! :)
    Nekem még jó lenne!
    Így is ér vagy 40millát..:D

  • Jozscsi

    Ha a Ferrarit ilyen nagyszerűen kielemezted, akkor most jöhet a teherautó és az emelő hátfal.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.