A Netrisk.hu által végzett első számítások azt mutatják, hogy hosszú évek után megáll az kötelezős átlagdíjak csökkenése, sőt, az idei kampányban akár 6-8 százalékos átlagos díjemelkedésre is számítani lehet. Az online biztosításközvetítő portál szerint a biztosítók a korábbinál nagyobb hangsúlyt helyeznek a jó ügyfelek megtartására, így idén kisebb lehet azok aránya, akik ugyanannál a biztosítónál kötik újra a szerződésüket.

A Biztosítás.hu alkuszi portál szerint akár másfél millió autósnak is emelkedhet a kötelezője. A biztosítók által előzetesen is beharangozott díjemelés átlagosan az 5, esetenként pedig a 100 százalékot is eléri. A díjemelés mellett a biztosítók több tízezer károkozó autós szerződését is felmondhatják novemberben.

Az új díjak mellett az idei kampány nagy kérdése éppen a károkozó autósok kezelése lesz, miután a biztosítók felmondásokkal tisztítják meg állományukat a károkozó ügyfelektől. A felmondás tízezreket érinthet, mivel minden száz autósból négy kárt okoz. A Biztosítás.hu szerint azonban az így “elküldött” autósok találhatnak majd maguknak másik, olcsó biztosítót, bár egyes tarifákban már megjelent egy 100 százalékos pótdíj, mely a felmondott szerződésekkel bíró új ügyfelek esetén alkalmazandó.

A tavalyi kampányban a középmezőnyben végző Groupama 10, a jól szereplő Genertel pedig 5-8 százalékos díjemelést hajtott végre átlagosan előző évi díjaihoz képest. Az Uniqa, a Wáberer és a KÖBE 4-5 százalékkal emelte új ügyfeleknek szóló díjajánlatát, míg a Signal, a Posta és az Aegon emelése az infláció mértékével azonos. A K&H és az Union Biztosító nem emelte ugyan tavalyi árait, bár a máluszos ügyfelek esetében a K&H 50 százalékkal növelte pótdíját – írta a Biztosítás.hu. A díjak csökkentését, mindössze két társaság – az MKB és az ASTRA Biztosító – jelentette be. Az MKB új ügyfeleknek szóló díjait 10 százalékkal csökkentette, az ASTRA pedig a piaci árakhoz “igazította” tarifáját.  

A díjtarifák bonyolultsága a korábbi évekhez képest nem csökkent, sőt, a biztosítók a pontosabb szegmentálás érdekében új szempontokat is figyelembe vesznek. Új elem például, hogy a minimáldíj mellett bizonyos feltételekhez kötötten megjelent a maximumdíj is, de létezik már a jobbkormányos autók pótdíja (300 százalék), és bővül azon biztosítók köre is, amelyek a hajtóanyag (benzin vagy dízel) alapján is különböző szorzószámokat alkalmaznak.