Porsche, XXL-ben

Plusz 15 centi, plusz 50 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.01. 13.30

Májusban már megszellőztették, mostanra pedig elkészült a Porsche Panamera nyújtott tengelytávú változata. Ezzel egyidejűleg 10 százalékos erősítő kúrára küldték az eddigi csúcsmotort.

Reneszánszukat élik a megnövelt tengelytávú luxusautók. A hatalmas kínai piac diktálta trend egészen furcsa teremtményeket szül, ezek egyike a Porsche négyajtós modelljének a vezérigazgatói kivitele. 

A Panamera Executive tizenkét centiméterrel több lábteret kínál a hátsó üléseken (a tengelytáv 15 centit nőtt); ez a hőszigetelt, sötétített oldalablakokkal, egyedi világításcsomaggal és nagy hátsó padlókonzollal, no meg a szellőztetett ülésekkel és motoros árnyékolóval együtt felsővezetőket megillető komfortot és kényeztetést nyújt. 
A Panamera család igazi nagy újdonsága persze nem ez, hiszen az Executive verzióról már tavasszal szólt a gyár.

Posche Panamera Turbo S Executive

Friss bevezetés ellenben a Turbo S, az eddigi csúcsmodell hatványozottan sportos kivitele. Teljesítménye 520 helyett 570 lóerő, a forgatónyomaték 700 m-ről 750-re (sportfokozatban, illetve padlógáznál 800-ra) nőtt. 
Nem a nagyobb turbóval és megnövelt befecskendezési nyomással dolgozó motor az autó egyetlen ismertető jegye. Új, exkluzív metálfényezés, 20 colos, különösen széles kerekek, valamint négy irányban állítható hátsó légterelő segít megkülönböztetni az eleve nem pórias alapmodelltől a Turbo S verziót. 
Az új verzió, ha már erősebb, alapáron kapja meg a Panamera összes lényegi extráját: a PDCC aktív futóművet, a PTV aktív differenciálművet, a kerámia fékrendszert és a kiegészítő légtartállyal felszerelt, adaptív légrugózást. Az extralista így eléggé szellős marad, de érdemes átböngészni: szerepel rajta például rezonátorkamrás sportkipufogó rendszer, amely gombnyomásra elhalkul, illetve kiereszti a torkát. 

Posche Panamera Turbo S

Szintén újszerű megoldás, hogy felkapcsoláskor a motorvezérlés kiiktat egy-egy hengert, így gyorsabban esik a fordulatszám, finomabban megy végbe a sebességváltás. Részben ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Panamera Turbo S egészen hihetetlen 3,8 mp alatt gyorsul százra.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.