Porsche, XXL-ben

Plusz 15 centi, plusz 50 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.01. 13.30

Májusban már megszellőztették, mostanra pedig elkészült a Porsche Panamera nyújtott tengelytávú változata. Ezzel egyidejűleg 10 százalékos erősítő kúrára küldték az eddigi csúcsmotort.

Reneszánszukat élik a megnövelt tengelytávú luxusautók. A hatalmas kínai piac diktálta trend egészen furcsa teremtményeket szül, ezek egyike a Porsche négyajtós modelljének a vezérigazgatói kivitele. 

A Panamera Executive tizenkét centiméterrel több lábteret kínál a hátsó üléseken (a tengelytáv 15 centit nőtt); ez a hőszigetelt, sötétített oldalablakokkal, egyedi világításcsomaggal és nagy hátsó padlókonzollal, no meg a szellőztetett ülésekkel és motoros árnyékolóval együtt felsővezetőket megillető komfortot és kényeztetést nyújt. 
A Panamera család igazi nagy újdonsága persze nem ez, hiszen az Executive verzióról már tavasszal szólt a gyár.

Posche Panamera Turbo S Executive

Friss bevezetés ellenben a Turbo S, az eddigi csúcsmodell hatványozottan sportos kivitele. Teljesítménye 520 helyett 570 lóerő, a forgatónyomaték 700 m-ről 750-re (sportfokozatban, illetve padlógáznál 800-ra) nőtt. 
Nem a nagyobb turbóval és megnövelt befecskendezési nyomással dolgozó motor az autó egyetlen ismertető jegye. Új, exkluzív metálfényezés, 20 colos, különösen széles kerekek, valamint négy irányban állítható hátsó légterelő segít megkülönböztetni az eleve nem pórias alapmodelltől a Turbo S verziót. 
Az új verzió, ha már erősebb, alapáron kapja meg a Panamera összes lényegi extráját: a PDCC aktív futóművet, a PTV aktív differenciálművet, a kerámia fékrendszert és a kiegészítő légtartállyal felszerelt, adaptív légrugózást. Az extralista így eléggé szellős marad, de érdemes átböngészni: szerepel rajta például rezonátorkamrás sportkipufogó rendszer, amely gombnyomásra elhalkul, illetve kiereszti a torkát. 

Posche Panamera Turbo S

Szintén újszerű megoldás, hogy felkapcsoláskor a motorvezérlés kiiktat egy-egy hengert, így gyorsabban esik a fordulatszám, finomabban megy végbe a sebességváltás. Részben ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Panamera Turbo S egészen hihetetlen 3,8 mp alatt gyorsul százra.

Kommentek

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.