Bezárt az ország összes autósiskolája

Nem teljesítették a feltételeket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.31. 11.00

Egy szigorú jogszabály miatt bezártak az autósiskolák Szerbiában. Haladékot kaptak az intézmények.

Az utóbbi napokban mintegy 900 autósiskola zárta be kapuit, és több mint 50 ezer ember számára szakadt meg az oktatás és a vizsgáztatás, mert az iskolák nem teljesítették azokat az előírásokat, amelyeket a közlekedési törvény ír elő.

Az új előírások végrehajtására egy évük volt az autósiskoláknak, ezeket azonban nem teljesítették. A szabályzat szerint a tantermek nem lehetnek kisebbek 25 négyzetméternél, az irodahelyiség pedig legalább 8 négyzetméteres kell, hogy legyen. Az autósiskolának minden vezetői kategóriára rendelkeznie kell gépjárművel. A legnagyobb gondot a legtöbb intézmény számára mégis az jelenti, hogy a gyakorlópálya 51 méter hosszú és 7 méter széles kell, hogy legyen.

Mielőtt az új szabályzat életbe lépett, Szerbiában körülbelül 2000 autósiskola működött. A szerbiai belügyminisztérium illetékesei a Tanjug szerb hírügynökségnek azt mondták, hogy azoknál az intézményeknél, amelyek beadták kérelmüket a további működésre, a legnagyobb problémát a képzett oktatók hiánya jelenti. Így október 25. óta egy szerbiai autósiskolának sincs működési engedélye.

Mivel azonban az autósiskolák többsége nem tudja teljesíteni a feltételeket, a belügyminisztérium még egy év haladékot adott az oktatási intézményeknek, az erről szóló határozatot azonban még nem kapták kézhez az oktatók.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Albazo

    Úgylátom ott is sok marha jogszabályt kitaláló barom van.

  • Jozscsi

    A rácok eddig sem tudtak vezetni, szerintem sok változást nem jelent számukra az új előírás. Attól, hogy egy autósiskola rendelkezik egy kifutópályával, meg egy nappali méretű tanteremmel, az oktatás színvonala nem fog nőni. Arról nem is beszélve, hogy minek tartson buszt egy autósiskola, ha nem akar abban a kategóriában oktatni az igény hiánya miatt. Inkább adják vissza nekünk a területeinket és majd lesz újra autósiskolájuk.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.