Magnum, de nem Ferrari…

3,2 mp alatt gyorsul százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.30. 13.00

… és nem is nyerges vontató, tehetnénk hozzá, de ez a fotók alapján amúgy is nyilvánvaló. Vadonatúj szupersportkocsi egy vadonatúj márkától: kis tömeg, combos motor, eszméletlen dinamika.

Mindössze 250 lóerős a Magnum Cars ma leleplezett MK5 modellje. Nem mindegy azonban, hogy ez a 250 lóerő miből származik: mivel 11 000/percnél szabályoz le, a négyhengeres feltételezhetően egy motorkerékpárból származik. Az ebből adódó nyomatékszegénység miatt sem kell aggódni, hiszen az MK5 mindössze 545 kilogrammot nyom szárazon. Saccoljuk tömegét megtankolva, vízzel-olajjal, vezetővel együtt 660 kilóra: még akkor is alig több mint 2,5 kilogramm jut egyetlen lóerőre, ez az érték pedig az Ariel Atommal és társaival sorolja egy súlycsoportba az újoncot. 

A végsebesség 240 km/óra, de hiszen ebben a műfajban úgysem ez számít, hanem a fékteljesítmény vagy a keresztgyorsulás – sajnos egyikkel sem szolgált a gyártó, alighanem későbbre tartogatják a mérési eredmények bejelentését. Az elöl 225/40 R18, hátul 265/35 R18 méretű abroncsokon gördülő autó felfüggesztése mindkét tengelynél állítható. 
A többi tudnivaló távirati stílusban: az MK5 mérete 3914 x 1884 x 1069 mm, a 31 centis átmérőjű kormány gyorszárral leszerelhető, tükör helyett kamerák vannak, a szénszálas ülésekbe hatpontos övek szorítják bele az utasokat, a digitális műszerfal egyben diagnosztikai adatrögzítő is, és természetes köridő mérésére is alkalmas.
Az MK5 már rendelhető, nettó ára 139 000 dollár, azaz durván 30,5 millió forint. Évente mintegy 20 autóban gondolkodik a gyártó, az első példányok jövő év végére készülnek el.

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.