Zabálják a drága benzint a magyarok

Három éve 20 százalékkal több üzemanyag fogyott

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 09.00

Csökkent a normál benzin fogyasztása, a jóval drágább prémiumé viszont jelentősen nőtt. A gázolajfogyasztás másmilyen számokat mutat.

Az összes üzemanyagtípust nézve gyakorlatilag stagnált az értékesítés a magyar piacon az elmúlt háromnegyed évben – derül ki a Magyar Ásványolaj Szövetség legutóbbi adataiból, amely szerint egészen pontosan 0,9 százalékos, azaz minimális növekedés történt.

Megnézve a részleteket, kiderül, hogy a normál gázolajok iránti igény 2,9 százalékkal növekedett, míg a prémium gázolajok vásárlása 6,1 százalékkal – ami összességében 3 százalékos növekedést jelent.

Forrás: Magyar Ásványolaj szövetség

Eközben a 95-ös benzin fogyasztása 2 százalékkal csökkent. A 98-asé viszont 9 százalékkal, míg a prémium benziné 9,9 százalékkal nőtt – ez összességében 1,7 százalékos csökkenést jelent.

Nem elhanyagolható a prémium benzin eladásának növekedése, hiszen 1,9 millió literrel fogyott belőle több kilenc hónap alatt. A gázolaj esetében 2,7 millió literrel nőtt a forgalom. Mindez jól mutatja, hogy a világpiachoz hasonlóan a prémium- és luxustermékek iránti keresletet legfeljebb rövid időre vetette vissza a 2008-ben kirobbant válság. A prémiumautók piaca jól alakul, nem úgy a hagyományos modelleké.

A szövetség szerint 2009 első kilenc hónapjában még 2,454 milliárd liter üzemanyag fogyott Magyarországon, ennél az idei még mindig 20 százalékkal alacsonyabb. Az átlagos autós továbbra is kevesebbet használja kocsiját.

Kommentek

  • Jasminapuna

    Persze hogy a prémium üzemanagok fogyasztása megnőtt. A “sima, mezei” anyagok minősége úgy sz*r ahogy van. Többet fogyaszt az autó, kopog. A jobb minőségű anyagnál szebben jár a motor st. Nem értem hogy miért nem csinálnak normális minőségű üzemenbyagot ezért a pénzért. Az ismerőseim olcsóbban tankolnak a MOL külföldi kútjain mint itthon (és jobb a minősége is).

  • Andrasno.1

    Azt sem kell figyelmen kívül hagyni, hogy manapság az új benzinmotorok(a dízelek még inkább a gázolajéra) egyre jobban kényesek a benzin minőségére és egész egyszerűen rákényszerítik a tulajt a jobb üzemanyag vásárlására(már akik tartanak is autóikhoz, mert aki nem az az Euro VI-os kocsijába is 91-est tenne ha azt is árulnának). A másik dolog, hogy tudni való hogy kelet Európa soha nem arról volt híres, hogy szigorúan betartanák az oktánszámot és egyéb minőségi feltételeket, ezért sok esetben a 95 kevesebb és a 98-100 sem éppen az, de mégis jobb mint a 95-ként eladott nafta… mindenesetre amíg tart ez az EU által kényszerített Euro V-VI-VII stb mizéria addig csak drágább és drágább üzemanyagokkal fognak jól működni az agyonkomplikált motorok…

  • Danimamszy

    A nagy “elosztóban” még minden üzemanyag egyforma. A kúthálózatok vezetősége határozza meg, melyik adalékból mennyit kell vegyíteni a kutakhoz beérkezett üzemanyagokhoz. Itt “pancsolódik” el a minőség.
    Már ebben is manipulálnak minket a fogyasztókat. A prémium üzemanyag csak bújtatott áremelés.
    Plusz a kútkezelőket utasítják(büntetés,ha nem teszik)a drágább benzin ajánlására illetve rábeszélésére,”véletlen” abból tankolására.

  • Robcsek07

    Tény, hogy a hideg reggeli indításban a sima gázolajjal “csörög” a motor, míg a prémiummal szinte olyan, mintha meleg lenne.
    Ezért is tankolunk már majdnem 500 Ft-os üzemanyagot: :(

  • husky

    Bizony van különbség, akárki akármit mond. Belgiumban vagy Németben sokkal jobb a 95-ös mint nálunk és jobban is megy az autó! Nálunk szerintem a prémiumnak nevezett a “normális nyugati alap” benzin! Tény és való jobb – 20 alatt jobb a 98-as vagy a 100-as és 95-ös keverve! Régen próbáltam a 100-as is tisztán, valóban kevesebbett fogyasztott számszerűelg a kocsi, de az árkülönbség csak részben volt érvényesíthető. Pl.:1300 Ft plusz költségből csak 700 jött vissza.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.