Zabálják a drága benzint a magyarok

Három éve 20 százalékkal több üzemanyag fogyott

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 09.00

Csökkent a normál benzin fogyasztása, a jóval drágább prémiumé viszont jelentősen nőtt. A gázolajfogyasztás másmilyen számokat mutat.

Az összes üzemanyagtípust nézve gyakorlatilag stagnált az értékesítés a magyar piacon az elmúlt háromnegyed évben – derül ki a Magyar Ásványolaj Szövetség legutóbbi adataiból, amely szerint egészen pontosan 0,9 százalékos, azaz minimális növekedés történt.

Megnézve a részleteket, kiderül, hogy a normál gázolajok iránti igény 2,9 százalékkal növekedett, míg a prémium gázolajok vásárlása 6,1 százalékkal – ami összességében 3 százalékos növekedést jelent.

Forrás: Magyar Ásványolaj szövetség

Eközben a 95-ös benzin fogyasztása 2 százalékkal csökkent. A 98-asé viszont 9 százalékkal, míg a prémium benziné 9,9 százalékkal nőtt – ez összességében 1,7 százalékos csökkenést jelent.

Nem elhanyagolható a prémium benzin eladásának növekedése, hiszen 1,9 millió literrel fogyott belőle több kilenc hónap alatt. A gázolaj esetében 2,7 millió literrel nőtt a forgalom. Mindez jól mutatja, hogy a világpiachoz hasonlóan a prémium- és luxustermékek iránti keresletet legfeljebb rövid időre vetette vissza a 2008-ben kirobbant válság. A prémiumautók piaca jól alakul, nem úgy a hagyományos modelleké.

A szövetség szerint 2009 első kilenc hónapjában még 2,454 milliárd liter üzemanyag fogyott Magyarországon, ennél az idei még mindig 20 százalékkal alacsonyabb. Az átlagos autós továbbra is kevesebbet használja kocsiját.

Kommentek

  • Jasminapuna

    Persze hogy a prémium üzemanagok fogyasztása megnőtt. A “sima, mezei” anyagok minősége úgy sz*r ahogy van. Többet fogyaszt az autó, kopog. A jobb minőségű anyagnál szebben jár a motor st. Nem értem hogy miért nem csinálnak normális minőségű üzemenbyagot ezért a pénzért. Az ismerőseim olcsóbban tankolnak a MOL külföldi kútjain mint itthon (és jobb a minősége is).

  • Andrasno.1

    Azt sem kell figyelmen kívül hagyni, hogy manapság az új benzinmotorok(a dízelek még inkább a gázolajéra) egyre jobban kényesek a benzin minőségére és egész egyszerűen rákényszerítik a tulajt a jobb üzemanyag vásárlására(már akik tartanak is autóikhoz, mert aki nem az az Euro VI-os kocsijába is 91-est tenne ha azt is árulnának). A másik dolog, hogy tudni való hogy kelet Európa soha nem arról volt híres, hogy szigorúan betartanák az oktánszámot és egyéb minőségi feltételeket, ezért sok esetben a 95 kevesebb és a 98-100 sem éppen az, de mégis jobb mint a 95-ként eladott nafta… mindenesetre amíg tart ez az EU által kényszerített Euro V-VI-VII stb mizéria addig csak drágább és drágább üzemanyagokkal fognak jól működni az agyonkomplikált motorok…

  • Danimamszy

    A nagy “elosztóban” még minden üzemanyag egyforma. A kúthálózatok vezetősége határozza meg, melyik adalékból mennyit kell vegyíteni a kutakhoz beérkezett üzemanyagokhoz. Itt “pancsolódik” el a minőség.
    Már ebben is manipulálnak minket a fogyasztókat. A prémium üzemanyag csak bújtatott áremelés.
    Plusz a kútkezelőket utasítják(büntetés,ha nem teszik)a drágább benzin ajánlására illetve rábeszélésére,”véletlen” abból tankolására.

  • Robcsek07

    Tény, hogy a hideg reggeli indításban a sima gázolajjal “csörög” a motor, míg a prémiummal szinte olyan, mintha meleg lenne.
    Ezért is tankolunk már majdnem 500 Ft-os üzemanyagot: :(

  • husky

    Bizony van különbség, akárki akármit mond. Belgiumban vagy Németben sokkal jobb a 95-ös mint nálunk és jobban is megy az autó! Nálunk szerintem a prémiumnak nevezett a “normális nyugati alap” benzin! Tény és való jobb – 20 alatt jobb a 98-as vagy a 100-as és 95-ös keverve! Régen próbáltam a 100-as is tisztán, valóban kevesebbett fogyasztott számszerűelg a kocsi, de az árkülönbség csak részben volt érvényesíthető. Pl.:1300 Ft plusz költségből csak 700 jött vissza.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.