Minél több a kütyü, annál több minden romolhat el. Ez az örök igazság különösen keserű ízt hagyott azoknak a vásárlóknak a szájában, akik a legújabb, legmodernebb, legfejlettebb infotainment-rendszereket megrendelve igazán “online” autóhoz jutottak – hogy aztán a gyakran lefagyó, lassan reagáló, a parancsokat hibásan értelmező berendezések az őrületbe kergessék őket. 


Nem utolsó sorban ennek az általános jelenségnek köszönheti váratlanul rossz szereplését a konnektivitási forradalom élharcosa, a Ford azon az autóipari felmérésen amelyet észak-amerikai egyik legnagyobb fogyasztóvédelmi kiadványa, a Consumer Reports szervezett. 
A márka bukása persze alighanem átmeneti és gyakorlatilag elkerülhetetlen velejárója annak a feszített ütemű megújulásnak, amellyel a Ford lecseréli globális palettáját, és modern elektronikus tartalmakat ad vásárlói kezébe. Az észak-amerikai piacon idén Fordot vagy annak félig levált testvérmárkáját, a Lincolnt választó ügyfelek szinte kivétel nélkül kérték a MyFordTouch rendszert, és többségük megbánta döntését. 
Néhány éven belül alighanem fordul a kocka, és a mostani hibák kiküszöbölésével a Ford visszaveheti vezető helyét az elektronikával majd akkor botladozó márkák előtt, addig azonban ki kell valahogy húzniuk. Hasonló problémákkal küzdött a Honda és a Cadillac is – a felmérést követően egyébként mindhárom márka frissítette rendszereinek szoftverét, ezért elképzelhető, hogy ma már jobban teljesítenek, mint a vizsgálat zárásakor.
A ranglista dobogós helyeit három japán márka: a Lexus, a Toyota és az Acura (a Honda luxusmárkája) foglalja el. 
Itt nincs meglepetés, hacsak az nem, hogy hiába megbízhatóak, a Consumer Reports mégis megvonta az Ajánlott plecsnit több Toyotától: a Camry, a Rav4 és a Prius egyaránt a vártnál gyengébben szerepelt az USA szabványos töréstesztjén, ezért bármilyen kiválóak volnának egyébként, már nem élvezhetik a fogyasztók bizalmát, érvel a szervezet. 
Ami az európai márkákat illeti, többségük a középmezőnyben szerepel – ezzel csupán az a baj, hogy európai alatt Észak-Amerikában prémium márkákat kell érteni: a Mercedes, a Porsche, a BMW a 28 tagú mezőny közepén végeztek. A VW csak a huszadik, az Audi ellenben a negyedik lett; a Volvo a hetedik helyen, a MINI viszont a legutolsón landolt az idei felmérésen.