Melyek a legmegbízhatóbb márkák?

Multimédiás rendszere húzta sárba a Fordot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 13.00

Egy dolog a méret, egy másik a márkahűség, de vajon melyek azok a márkák, amelyek a legkevesebb fejfájást jelentik a vásárlóknak? Az itt szemelvényezett felmérés észak-amerikai, de a globális autóiparban ez egyre kevésbé jelent problémát

Minél több a kütyü, annál több minden romolhat el. Ez az örök igazság különösen keserű ízt hagyott azoknak a vásárlóknak a szájában, akik a legújabb, legmodernebb, legfejlettebb infotainment-rendszereket megrendelve igazán “online” autóhoz jutottak – hogy aztán a gyakran lefagyó, lassan reagáló, a parancsokat hibásan értelmező berendezések az őrületbe kergessék őket. 


Nem utolsó sorban ennek az általános jelenségnek köszönheti váratlanul rossz szereplését a konnektivitási forradalom élharcosa, a Ford azon az autóipari felmérésen amelyet észak-amerikai egyik legnagyobb fogyasztóvédelmi kiadványa, a Consumer Reports szervezett. 
A márka bukása persze alighanem átmeneti és gyakorlatilag elkerülhetetlen velejárója annak a feszített ütemű megújulásnak, amellyel a Ford lecseréli globális palettáját, és modern elektronikus tartalmakat ad vásárlói kezébe. Az észak-amerikai piacon idén Fordot vagy annak félig levált testvérmárkáját, a Lincolnt választó ügyfelek szinte kivétel nélkül kérték a MyFordTouch rendszert, és többségük megbánta döntését. 
Néhány éven belül alighanem fordul a kocka, és a mostani hibák kiküszöbölésével a Ford visszaveheti vezető helyét az elektronikával majd akkor botladozó márkák előtt, addig azonban ki kell valahogy húzniuk. Hasonló problémákkal küzdött a Honda és a Cadillac is – a felmérést követően egyébként mindhárom márka frissítette rendszereinek szoftverét, ezért elképzelhető, hogy ma már jobban teljesítenek, mint a vizsgálat zárásakor.
A ranglista dobogós helyeit három japán márka: a Lexus, a Toyota és az Acura (a Honda luxusmárkája) foglalja el. 
Itt nincs meglepetés, hacsak az nem, hogy hiába megbízhatóak, a Consumer Reports mégis megvonta az Ajánlott plecsnit több Toyotától: a Camry, a Rav4 és a Prius egyaránt a vártnál gyengébben szerepelt az USA szabványos töréstesztjén, ezért bármilyen kiválóak volnának egyébként, már nem élvezhetik a fogyasztók bizalmát, érvel a szervezet. 
Ami az európai márkákat illeti, többségük a középmezőnyben szerepel – ezzel csupán az a baj, hogy európai alatt Észak-Amerikában prémium márkákat kell érteni: a Mercedes, a Porsche, a BMW a 28 tagú mezőny közepén végeztek. A VW csak a huszadik, az Audi ellenben a negyedik lett; a Volvo a hetedik helyen, a MINI viszont a legutolsón landolt az idei felmérésen.

Kommentek

  • hova

    Nincs semmi bajom ezzel a ranglistával, de azért a Fordot az első 10-benbenne hagynám-mindenképp.Csak érdekességképpen említem,hogy Kanadában élő rokonom Mazdát és Hondát cserélget-elmondása szerint verhetetlenek a japán autók, nem kell velük foglalkozni. Kérdeztem tőle a Volkswagent,főleg az újabb odelleket, válasza szerint náluk nem tetszik, nem rúgnak labdába, nem kell senkinek.

  • Pandula

    Annak idején a Hungaroszerviz konszignációs raktárvezetője voltam. Legkevesebb alkatrész a Ford autókhoz kellett, ha valaki nem hiszi járjon utána.

  • ikaroly

    Én továbbra is azt mondom,a legmegbízhatóbb autók a dácia loganok,dusterek!

  • husky

    Az a baj, hogy már minden autó globális,mindenféle beszállítók cuccai megtalálhatók benne, ráadásul olyan országokban gyártják, amelyeknek köze sincs az eredeti származásához. De annyi visszahívás, sehol nincs, mint Észak-Amerikában. Az új Euro VI-os Volvo kamionmotoron ha jól számoltam 11 ország alkatrészei vannak benne. Ennyire maradt svéd a márka. Ráadásul, a típusok és évjáratok közt is van ám szórás.
    Régen voltak “hétfői” autók, amit undorral raktak össze, meg voltak “péntekiek”, amit már csak sebtében. A hétközbeniek voltak a legjobbak.

  • sveqs

    Pandula! Pont az a baj a felmérés elemzése szerint, hogy egyszerre túl sok minden újult meg a Fordnál, nem maradt semmi a régi kiforrott dolgokból. Sokan panaszkodtak egyébként az EcoBoost motorokra is – de ezek nem a nálunk ismert egyliteres darabok, hanem hathengeresek (amik nyolchengeres helyett futnak, ezért ökók :) )

  • LEDes Pisti

    A listához hozzá fűzném, hogy nekem Suzuki wagon R+ -om van. Nem egy nagy csoda, de elmúlt 8 éves és még egy biztosítékon kívül nem cseréltem rajta semmit! (Azt is csak egy zárlatossá vált szivar gyújtós töltő miatt). Na ez a megbízhatóság! Egyébként néhány biztosíték tartozéka az autónak. :)

  • Guillotine

    Ledespisti!

    Csodálatos!

    Csak egy kerékpáron is gazdagabb az alapfelszereltség mint a Wagon R+-on ami amúgy Opel Agila.

    Tehát itt is érvényesül a faék elve…

  • Vérmacy

    Guillotine! Lehet, hogy faék, de attól még nem hagyta ott sehol! A cikk sztem pedig a megbízhatóságra irányult mindegy, hogy Ford T-modell színvonal, vagy Asgard csatahajó!
    Wagon R+ van az Én rokonságomban is és az, hogy nem cserélt rajta semmit vagy nem kellett volna az nem ugyanaz a kategória! Nyikorgó (zsírzás után is), rozsdásodó ajtózsanérok. Plöttyedt pedálok 2-4 centis oldalirányú holtjátékkal. Erőtlenedő motor (120 ezer km-nél), nyöszörgő szíjak. Elhasználódott, imbolygó futómű.
    Családon belül volt máskor is szerencsém az elnyűhetetlen Szuttyogihoz! Naja, a hengerlekapcsolás funkciót előbb “kifejlesztették”, mint a VW, mert a 3 hengerből már csak egyetlen működött, mire beértem a bontóba! ~280.000 km volt benne. Hozzá teszem, hogy a tulajnak csak annyi tűnt fel, hogy nem egy előzésre “gyártott” autó!
    Való igaz, hogy globalizálódott az autóipar is! Aki ezt nem tenné, az elbukna, mert itt is mindenki odáig van a saját márkájával, típusával, de abban a pillanatban, ha adott márka csak a saját hazájából vásárolna alkatrészt, már senki sem venné meg a 3x-os áru autót!

  • ,L Rómeo

    vérmackónak van ikaza!
    pfujj büdös szuttyok szutyuki!
    a listára mek tojok mer vármacko rokonsága sokal töbet jelent mindegy függtelne szervezet részletes felmérése szagemberekel!
    amugy is szar lista mer nem németek vezetik és német trióviritós középpájjás csak. ijjen már pedig nincs!

  • ,L Rómeo

    ijjen nincs, mer szörényi is és rácz is mek irrta már ezeszer hogy németek vezetnek, többiek mek követni probájják öket!!
    és inkáb szörényi mind független szervezet és szakértők!!

  • Guillotine

    Vérmacy!

    Persze!

    igazad van!
    Végülis mindenkinek mást jelent a megbízhatóság.
    De a kerékpárom még megbízhatóbb mer még az se hagyott ott sehol és nem is nyikorog!

    Egyébként nem állja meg a helyét az érvelésed mivel évszámok is vannak írva! ;)
    Maradjunk annyiba ,hogy neki az a legmegbízhatóbb.
    A többi baromnak akinek meg volt új atuóra pénze meg a listák első helyezettjei.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.