Megszállja Európát a különc amerikai autómágnás

Tízezer Tesla évente csak Németországban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 14.00

Ideális villanyautós piacnak tekinti Európát Elon Musk: a Tesla két éven belül csak Németországban évi tízezer autót szeretne értékesíteni. A töltőhálózatot saját maguk építik ki.

A Welt am Sonntag nevű német hetilapnak adott interjújában Elon Musk, a Tesla Motors elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy Németországot kulcspiacnak tekintik, és gőzerővel dolgoznak meghódításán. “Töltőhálózatunk jövő márciusra lefedi a fél országot, egy év múlva egész Németországot.” 

Ha ez megvan, onnantól megkezdődhet a 71 400 eurós (21,4 millió Ft) induló ártól kínált Tesla Model S tömeges forgalmazása. Évente tízezer darab autóval számolnak már 2015-től; a további növekedést egyelőre nem prognosztizálta a különc álmodó Musk. Mivel azonban a vállalat jelenleg egy olyan, harmadik generációs villanyautón dolgozik, amely 2017-es piacra lépésekor harmadennyibe: 6,5-7,5 millió forintba (30-35 ezer dollár) kerülne, alighanem ezeknél is ambiciózusabb terveket dédelget. 
A Model S idén nyártól kapható Európában; a modell szeptemberben Norvégia legnagyobb számban vásárolt gépkocsija volt. Nyitóképünkön egy németországi Tesla szalon látható.
Elon Musk nagyszabású terveit annak fényében is kell nézni, hogy Európában még mindig várat magára az elektromos áttörés. Az idei év első hat hónapjában 19 274 villanymotoros autó talált gazdára az Unióban (Európában összesen 22 212 db) de ezek egy része hibrid hajtáslánc részeként alkalmazza az elektromotort. 
A tisztán elektromos piac jóval kisebb, noha növekszik: az Unióban 10 222, Norvégiában 2228, Svájcban 335, így összesen 12 785 db villanyautó kelt el. A növekedés mértéke az első félévben 50, a második negyedévben 70 százalék körül volt. Franciaországban több mint megkétszereződött a villanyautók eladása tavaly óta (4779 db, +110%), a második legnagyobb piac Németország 2389 darabbal (+68%) 
Magyarországon egyetlen darab villanyautót adtak el az első félévben. A Nissan Leafet a második félévben vezették be itthon, így annak eladásai még nem szerepelnek a listán.

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.