A robotautó már most jobb az embernél

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 19.15

A sofőr nélküli autók kerülik a balesetveszélyes helyzeteket és ügyesebben használják a pedálokat, mint az ember.

Sok évnyi fáradságos munka és több ezer tesztkilométer megtétele után, a Google végre prezentálni tudta az általuk tervezett sofőr nélküli autó hús-vér vezetőkkel szembeni előnyeit. 
A Google két darab önvezető autóval rendelkezik, az egyik egy Toyota Prius, a másik pedig egy Lexus. A belőlük kinyert adatok alapján kiderítették, hogy biztonságosabbak és óvatosabbak, amikor saját magukat irányítják, azzal szemben, amikor ember veszi át a kormányt – nyilatkozta a projekt vezetője, Chris Urmson a robotokról szóló konferencián.
Urmson a fent nevezett két tanulmányból mutatott adatokat. Az egyik elemzés szerint a “robotpilótával” suhanó autók sokkal simábban gyorsultak, és precízebben fékeztek, mint amikor ember ült a volán mögött. A mérnök szerint sokkal kevesebb időt töltenek az autók ütközés közeli helyzetekben, mint emberi irányítás mellett.
A konferencián bemutatták az autók vadonatúj műszerfalait is, amit azért készítettek, hogy az emberek jobban megértsék, mit csinál éppen önállóan az autó, amikor vissza akarják venni az irányítást. Chris Urmson szerint figyelniük kell arra is, hogy a kocsiban az emberi tényezők ne okozzanak gondot. 
Egyelőre nem árult el többet arról, mikor jelenhet meg a technológia a sorozatgyártású autókban, de folyamatos kapcsolatban vannak az autógyártókkal. Egészen pontosan 3 éve teszteli közutakon önvezető autóit a Google, de a járművekben állandó az emberi felügyelet, hogy át tudják venni az irányítást, ha valami balul sülne el.
Olyan szemszögből is lehet nézni a dolgot, hogy ha szeretnénk egy kellemes estét eltölteni a családdal vagy barátokkal, és legurítunk pár pohárral, nem kell azon gondolkozni, hogy miként jutunk haza és az autónkat sem kell az utcán hagyni, ha taxival megyünk haza. Csak beülünk az okosautóba és már indulhatunk is.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “és több ezer tesztkilométer”

    Sokkal inkább több 10ezer vagy 100ezer…

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.