A robotautó már most jobb az embernél

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 19.15

A sofőr nélküli autók kerülik a balesetveszélyes helyzeteket és ügyesebben használják a pedálokat, mint az ember.

Sok évnyi fáradságos munka és több ezer tesztkilométer megtétele után, a Google végre prezentálni tudta az általuk tervezett sofőr nélküli autó hús-vér vezetőkkel szembeni előnyeit. 
A Google két darab önvezető autóval rendelkezik, az egyik egy Toyota Prius, a másik pedig egy Lexus. A belőlük kinyert adatok alapján kiderítették, hogy biztonságosabbak és óvatosabbak, amikor saját magukat irányítják, azzal szemben, amikor ember veszi át a kormányt – nyilatkozta a projekt vezetője, Chris Urmson a robotokról szóló konferencián.
Urmson a fent nevezett két tanulmányból mutatott adatokat. Az egyik elemzés szerint a “robotpilótával” suhanó autók sokkal simábban gyorsultak, és precízebben fékeztek, mint amikor ember ült a volán mögött. A mérnök szerint sokkal kevesebb időt töltenek az autók ütközés közeli helyzetekben, mint emberi irányítás mellett.
A konferencián bemutatták az autók vadonatúj műszerfalait is, amit azért készítettek, hogy az emberek jobban megértsék, mit csinál éppen önállóan az autó, amikor vissza akarják venni az irányítást. Chris Urmson szerint figyelniük kell arra is, hogy a kocsiban az emberi tényezők ne okozzanak gondot. 
Egyelőre nem árult el többet arról, mikor jelenhet meg a technológia a sorozatgyártású autókban, de folyamatos kapcsolatban vannak az autógyártókkal. Egészen pontosan 3 éve teszteli közutakon önvezető autóit a Google, de a járművekben állandó az emberi felügyelet, hogy át tudják venni az irányítást, ha valami balul sülne el.
Olyan szemszögből is lehet nézni a dolgot, hogy ha szeretnénk egy kellemes estét eltölteni a családdal vagy barátokkal, és legurítunk pár pohárral, nem kell azon gondolkozni, hogy miként jutunk haza és az autónkat sem kell az utcán hagyni, ha taxival megyünk haza. Csak beülünk az okosautóba és már indulhatunk is.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “és több ezer tesztkilométer”

    Sokkal inkább több 10ezer vagy 100ezer…

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.